וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריסת התלמיד בבאר שבע: הנהג מואשם במעשה טרור וניסיון רצח

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 10:23

כתב אישום הוגש נגד המחבל בן ה-39, שפצע צעיר בן 18 באורח בינוני קל בחודש שעבר. על פי האישומים, המפגע החליט לבצע את הפיגוע, בעקבות כעסו על טיפול המשטרה בתלונתו כמה ימים קודם לכן. הצעיר שנפגע: "ידעתי מההתחלה שזה היה על רקע לאומני"

בווידאו: צעיר נפצע בדריסה בבאר שבע\ נבדק חשד לאירוע לאומני/מערכת וואלה!

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) נגד אמיר אלקרינאוי, בן ה-39, שדרס בנובמבר האחרון תלמיד מבית הספר הטכני בבאר שבע בגין עבירות טרור וניסיון רצח. הצעיר, שהיה לבוש במדי חיל האוויר, נפגע באורח בינוני-קל. הצעיר שנפצע אמר בשיחה עם וואלה: "אני מהתחלה ידעתי שזה על רקע לאומני. הייתי על המדרכה והוא דרס אותי, זה היה מכוון. ההחלטה להגיש כתב אישום עם סעיף של טרור היא נכונה".

על פי כתב האישום, אלקרינאוי החליט לבצע מעשה טרור, בעקבות כעסו על טיפול המשטרה בתלונה שהגיש נגד ר.ר, שאיתו התווכח במהלך עבודתו בבאר שבע. לאחר המקרה העלה המחבל לרשתות סרטון שבו פנה לאזרחי המדינה הבדואים ואמר "אתם צריכים להיות מוכנים לכל רגע, לכל איום, כל אחד צריך לשמור על עצמו, אנחנו כאן במדינה גזענית. אם תכבדו אותנו נכבד אתכם, לא תכבדו אותנו אתם תסבלו, זה לא איום אבל אנחנו ועל החיים שלנו בשביל הכבוד שלנו".

פגיעה בהולך רגל ברח' אילן רמון באזור הטכני,באר שבע, 24 בנובמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
זירת הפיגוע בבאר שבע. נובמבר 2022/דוברות משטרת ישראל

בהמשך כתב האישום תואר כי בעקבות האירוע, גמלה בליבו של אלקרנאוי החלטה לבצע מעשה טרור - להוציא אל הפועל פיגוע דריסה נגד אזרח ממוצא יהודי ולגרום למותו, וזאת מתוך מניע לאומני ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור. כשראה המחבל את הצעיר הסית את רכבו בחדות, האיץ את מהירות נסיעתו ועלה עם רכבו על המדרכה עד שפגע בעוצמה רבה בצעיר. לאחר מכן המשיך בנסיעה תוך שהוא מותיר את הצעיר שרוע על הכביש כשהוא פצוע ומדמם.

אחרי המקרה כוחות משטרה של מרחב נגב בפיקודו של מפקד תחנת רהט פשטו על ביתו של הנהג הדורס, ועצרו אותו. חובשי מד"א, ליאור פז ורון-אל ישראל, שהגיעו לטפל בפצוע סיפרו: "כשהגענו ראינו את הפצוע שוכב כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלה בגפיים. סיפרו לנו שהוא נפגע מרכב שעלה על המדרכה. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות וקיבועים ופינינו אותו לבית החולים כשהוא במצב בינוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully