וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תזכורת למנהיגי ישראל": העקיצה של עיריית תל אביב לפוליטיקאים

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 10:36

ברקע המו"מ הקואליציוני, שבו מבקשות השותפות לקדם חקיקה שנויה במחלוקת לפני הקמת הממשלה, עיריית תל אביב הציגה העתק ענק של מגילת העצמאות על בניינה. חולדאי עקץ: "זו היא דרכנו ואלו ערכינו"

עיריית תל אביב הציגה הבוקר (שני) העתק ענק של מגילת העצמאות על בניין העירייה. ראש העיר, רון חולדאי, פרסם את התמונה ברשתות החברתיות, ושלח עקיצה לעבר הפוליטיקאים. "תזכורת לחברה בישראל ולמנהיגיה, זו היא דרכנו ואלו ערכינו", כתב. זאת, ברקע המשא ומתן הקואליציוני, שבו מבקשות השותפות לקדם חוקים שנויים במחלוקת לפני הקמת הממשלה.

בתוך כך, יותר מחודש לאחר הבחירות לכנסת ה-25, מליאת הכנסת תצביע היום על מינויו של חבר הכנסת יריב לוין מהליכוד לתפקיד יו"ר הכנסת, לקראת השבעת הממשלה החדשה. מדובר במינוי זמני שעליו הצביעו אתמול חברי סיעת הליכוד, זאת בכפוף לסיכום כי לוין יתפטר מהתפקיד סמוך להשבעה ואז ימונה חבר כנסת קבוע לתפקיד. עם זאת, בליכוד מעלים תרחיש כי המינוי הזמני יהפוך לקבוע, אם לוין יסרב להתמנות לתפקיד שר המשפטים.

ראיון | יו"ר מפלגת "הישראלים", רון חולדאי באולפן וואלה!NEWS 
18 בינואר 2021. ראובן קסטרו
עוקץ את הפוליטיקאים. רון חולדאי/ראובן קסטרו

הבוקר יכנס שר המשפטים היוצא גדעון סער את ועדת שרים לענייני חקיקה, כדי לדון בעמדת הממשלה היוצאת בהצעות החוק שמקדמת הקואליציה העתידית, ובהן הכשרת המינוי של אריה דרעי לתפקיד שר למרות הרשעתו בעבירות מס, והעברת הסמכויות על המפכ"ל והמשטרה לטובת השר לביטחון הלאומי המיועד איתמר בן גביר. באופוזיציה מתכננים להקשות על הליך החקיקה באמצעות נאומים והסתייגויות בניסיון לעכבו ככל שניתן.

רק לאחר מינוי יו"ר הכנסת החדש יכונסו שתי הוועדות הזמניות בכנסת. אחת בראשות חבר הכנסת שלמה קרעי, שתקדם את החוק עבור דרעי וכן חקיקה נוספת כמו ביטול האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעה קיימת, אם יישאר זמן עד להשבעת הממשלה. השנייה היא ועדה בראשות חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד, שתקדם את החוק לתיקון פקודת המשטרה לטובת העברת סמכויות עבור בן גביר. שתי הוועדות יצטרכו לקדם את החקיקה בתוך לוח זמנים צפוף של תשעה ימים לכל היותר, אז מסתיים המנדט להרכבת הממשלה.

במקביל, בליכוד נמשכות השיחות עם יהדות התורה, הציונות הדתית וש"ס על עקרונות הממשלה הבאה. הצדדים ינסו להגיע להסכמות בנושאים כמו חוקי הגיוס, הגיור והרפורמה במערכת המשפט. בעוד ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אינו מעוניין להיכנס בצורה מעמיקה לפרטים, השותפות דורשות שהדברים יהיו ברורים בהסכמים הקואליציוניים. נתניהו אף ימשיך היום ובמהלך השבוע בשיחות עם חברי הליכוד לקראת חלוקת התיקים הפנימית בתוך המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully