וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרק פטריות מסוכן: 3 מטיילים אושפזו אחרי שאכלו פטריות שליקטו ביער, אחד במצב אנוש

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 21:04

השלושה טיילו בשבוע שעבר באזור ירושלים ואכלו את הפטריות הרעילות. מטייל אחד הגיע לבית החולים עם בחילות וחולשה - והתמוטט. הוא מורדם ומונשם, נפגע בכליות ובלב, ולדברי הרופאים קשה להעריך את הסיכוי שלו להחלים: "אין לנו בארץ הרבה ניסיון עם הרעלת פטריות"

זיהום הזורם מנחל חצור לנהר הירדן ומשם לכנרת/יורם דורה
פטריות יער. ShutterStock
פטריות מסוכנות/ShutterStock

שלושה בני אדם אושפזו בימים האחרונים בעקבות אכילת פטריות רעילות, אחד מהם מורדם ומונשם בעקבות פגיעה רב-מערכתית. שלושת הגברים טיילו בשבוע שעבר באזור ירושלים ואכלו פטריות שליקטו והכינו מהן מרק - לפי שהתבררו כמסוכנות.

המטייל שהורדם ומונשם הוא אזרח סין, שהגיע למיון עם בחילות וחולשה בשישי בבוקר, כשבידיו תמונת הפטרייה שאכלו, אחרי שחבריו כבר עברו טיפול רפואי. שעות אחרי שהגיע לבית החולים איכילוב שבתל אביב, הוא התמוטט. הוא סובל מאי-ספיקת כליות ומפגיעה בלב - אירוע נדיר, לדברי הרופא הבכיר בטיפול נמרץ איכילוב, ד"ר אנדרי נבו.

מגדל אשפוז ע"ש תד אריסון, מרכז רפואי סוראסקי, בי"ח איכילוב, תל אביב. ראובן קסטרו
בית החולים איכילוב/ראובן קסטרו

המטייל הובא מיד לטיפול הרופאים ועבר החייאה. "לא נשאר לנו לעשות שום דבר מלבד לחבר אותו למכונת לב ריאה ודיאליזה", שחזר נבו. "בעצמנו הופתענו מהמהירות של ההתדרדרות שלו. קשה להעריך את הסיכוי שלו להחלים", הודה.

בבית החולים איכילוב יצרו קשר עם שני חבריו לטיול, ומנסים לאתר את המשפחה שלו בסין. "אין תרופה לרעלן של הפטרייה, אנחנו פשוט נותנים טיפול תומך לאיברים", הסביר הרופא הבכיר. ד"ר נבו הדגיש, "הכי חשוב לזכור שבארץ אין לנו הרבה ניסיון עם הרעלת פטריות, כי אין לנו יערות גדולים בארץ, ולכן לא לאכול דברים שלא מכירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully