וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בתחלואה הקשה בקורונה: "מומלץ לציבור לעטות מסכות במרחבים סגורים ולהתחסן"

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 16:57

בדיון היערכות לקראת תחלואת החורף עדכן פרויקטור הקורונה כי ישנה מגמת עלייה בתחלואה בנגיף, וכי 97% מהחולים הקשים שאושפזו לאחרונה לא חוסנו או שהחיסון שלהם לא היה תקף. כמו כן הזהיר מעלייה בתחלואת השפעת במקביל. על אף הנתונים הדגיש שלא יגבילו את הציבור

בווידאו: תדרוך של פרופ' זרקא בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה/צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא קרא היום (חמישי) לציבור לעטות מסכות במרחבים סגורים ולהתחסן לקורונה, זאת נוכח העלייה בתחלואה הקשה בנגיף. בדיון היערכות לקראת תחלואת החורף בהשתתפות בכירי משרד הבריאות בקרייה, הוא עדכו כי הווריאנט הדומיננטי כעת הוא אומיקרון, וכי גם תחלואת השפעת נמצאת בעלייה.

לדבריו, הנתון החשוב ביותר בו הבחינו הוא מספר החולים הקשים שעלה לאחרונה מ-5-3 ל-30 חולים קשים חדשים. כמו כן, בקרב 470 חולים קשים שהתאשפזו בבתי החולים בחודש האחרון, רק 3% היו בעלי חיסון בתוקף, בעוד שיתר 97% לא היו מחוסנים או שהחיסון שלהם לא היה בתוקף.

"אנחנו חוששים שבחורף הקרוב יהיו גלים גבוהים גם של שפעת וגם של קורונה", הוסיף. "ככל שהגלים יהיו גבוהים לא תהיה ברירה אלא לצמצם פעולות לא דחופות כדי להטות כח אדם לחולים. לקחי הקורונה מלמדים אותנו שצריך יותר משאבים למערכת הבריאות".

על אף האזהרות, הוא הדגיש כי "אין לנו שום מחשבות על הגבלות, גם מול טיולים ומדינות בחו"ל - אנחנו בעידן של אחריות אישית". בנוסף אמר כי ההחלטה על סגירת המשל"ט ומפקדת הקורונה התקבלה לפני הרבה זמן ומגובה בהחלטת ממשלה, וכי עד ה-31 לינואר שר הבריאות החדש יוכל לקבל החלטה כיצד לפעול בהתאם לנתונים והסיכונים שישתקפו.

חיסון קורונה רביעי בביה"ח תל השומר 28 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
מומלץ להתחסן לנגיף ולעטות מסכות. אנשים מתחסנים לקורונה בקופות החולים/ראובן קסטרו

במקביל לעלייה בתחלואת הקורונה, נמשכת גם העלייה בתחלואה בנגיף השפעת. לפי נתוני משרד הבריאות, מתחילת חודש אוקטובר השנה ועד ליום שבת האחרון דווחו 696 מאושפזים עם אימות לשפעת, מתוכם 229 מאושפזים בשבוע האחרון. מדובר על עלייה של 31% במספר המטופלים המאושפזים עם הנגיף ביחס לשבוע שעבר.

כמו כן, נכון ליום שני האחרון חוסנו 15.2% מכלל מבוטחי קופות החולים בישראל לעומת 14.4% בשבוע הקודם. משרד הבריאות קורא לכלל הציבור להתחסן, בדגש על אוכלוסייה בסיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully