וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אחרי שהאמת יצאה לאור: הרופא מהדסה ש"פינק" מחבל מתקשה לחזור לחייו הרגילים

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 14:32

גופי התקשורת וארגון "בצלמו" התנצלו על ההכפשה, אבל הנזק נעשה. כעת אחמד מחאג'נה מנסה להתאושש. בריאיון לוואלה הוא מספר על המאבק לחזור לעבוד בבית החולים ועל האיומים שהוא עדיין מקבל. "כל מי ששיקר לגבי עובד כרגיל, ואני יושב בבית. בית החולים חייב להתנצל"

ד"ר אחמד מחאג'נה, רופא בבית חולים הדסה עין כרם שהושעה מתפקידו בטענה שנתן אוכל לאסיר.. ., תמונות גולשים
"ציפיתי מהדסה לחזור בהם". ד"ר מחאג'נה/תמונות גולשים, .

בסוף חודש שעבר, נטען בתקשורת כי ד"ר אחמד מחאג'נה, רופא בבית החולים הדסה עין כרם, נתן ממתקים למחבל פלסטיני שאושפז בבית החולים. הטענות צברו תאוצה ברשתות החברתיות ובתקשורת, ובעקבותן הושעה מחאג'נה מתפקידו. כמה ימים לאחר מכן, התברר כי הסיפור אכן נבדה, וגם ארגון "בצלמו" שהדהד את הטענות ופנה בעניין להנהלת הדסה חזר בו מהאשמותיו ואף התנצל.

בשיחה עם וואלה, מחאג'נה משתף בתחושותיו, כעת כשהסערה התקשורתית כמעט מאחוריו. "בכללי אני בסדר, אבל בסדר זו מילה גדולה", הוא מספר. "בפנים אני מתוסכל, מאוכזב ובעיקר מרגיש חסר אונים מול כוחות גדולים ממני. אבל, בכל זאת, אני מחכה בסבלנות להדסה".

מאז עלתה הפרשה לכותרות חזרו הרבה גופים מפרסומיהם השקריים. מנכ"ל "בצלמו", שי גליק, חזר בו מהקריאה לפטר את מחאג'נה ואף אמר שהוא "רופא מצטיין". העיתונאים שהזדרזו לפרסם את טענות השווא כבר הסתייגו גם מהפרסומים שלהם עצמם, גם אם לא באותה עצימות, אך הליך הפיטורים של מחאג'נה טרם בוטל.

ד"ר אחמד מחאג'נה, רופא בבית החולים הדסה עין כרם, שהושעה מתפקידו בטענה שנתן ממתקים למחבל פלסטיני שאושפז בבית החולים.. באדיבות המצולמים
"אני חייב לחזור להדסה". ד"ר אחמד מחאג'נה/באדיבות המצולמים

ארגון "תג מאיר" ערך השבוע מעין מסיבת פיוס עבור מחאג'נה. פורום תג מאיר החוגג בחנוכה עשור, נוסד במטרה "להשמיע קול של סובלנות, כבוד הדדי ומאור פנים כלפי שכנים, זרים וגרים בתוכנו ולמען נזכור כי גרים היינו בארץ מצרים". במפגש השתתפו למעלה ממאה חברות וחברים מירושלים, אום אל-פאחם, באקה אל גרביה, נס ציונה ורחובות.

מחאג'נה סיפר למשתתפים בפירוט על מה שאירע. הוא סיפר כי באותו הערב נעשתה מסיבה בחדר הישיבות של המחלקה, אליה הביאו כיבוד מ"רולדין", ואת מה שנשאר חילקו הסייעות למטופלים. הוא סיפר כי הסייעת הגיע לחלק אוכל למחבל כשבדיוק היה בחדר, וכשיצא הסתערו עליו השוטרים בטענה שהביא "פינוק" למחבל.

יו"ר תג מאיר ד"ר גדי גבריהו אמר כי הארגון יפנה להדסה בעצומה ובמכתב, הקוראים לבטל את הליך הפיטורים, וכי ארגון ימשיך ללוות את הרופא עד לסיום הפרשה. רב קהילת "כל הנשמה", שאירח את המפגש, הרב עודד מזור, הדגיש כי "זו איננה היהדות שלנו ולא המדינה כפי שאנחנו רוצים לראותה", והביע תמיכה ברופא. עו"ד רסלאן מחאג'נה, אביו של הד"ר מחאג'נה, הודה למשתתפים בשם המשפחה וסיפר על המאבק לטיהור שמו של הבן. אברהים מואסי, פעיל ציבור מרכזי מבקה אל גרביה, חבר בפורום תג מאיר, חיזק אותו בשם הארגון והודה על אירוע הסולידריות.

עוד בוואלה!

בין מטענים, למבצר שאיש לא העז להתקרב אליו, עם נשק קטלני: מאחורי חיסול "גוב האריות"

לכתבה המלאה
ד"ר אחמד מחאג'נה, רופא בבית החולים הדסה עין כרם, שהושעה מתפקידו בטענה שנתן ממתקים למחבל פלסטיני שאושפז בבית החולים.. תג מאיר, אתר רשמי
אבל על אף התמיכה, בית החולים הדסה טרם חזר בו מהליך הפיטורים. ד"ר אחמד מחאג'נה במהלך ניתוח/אתר רשמי, תג מאיר

"מצפה מהנהלת בית החולים לחזור בה"

"זה חימם את הלב", סיפר ד"ר אחמד מחאג'נה, "אבא שלי, חבר טוב ואני הגענו לישיבה בבקעה, למה שחשבנו שיהיה אירוע אינטימי קטן, ומצאנו שם את ההמונים שהגיעו. 99 אחוזים מהם היו יהודים, ומי שעד אז לא שמעו את השתלשלות האירועים פערו פה בתימהון כשלראשונה שמעו עליה מאבא שלי. סיפרתי מה אני מרגיש. אבא דיבר על הפגיעה בו ובאחי, שניהם עורכי דין שידוע את מי הם מייצגים. זה היה מרגש מאוד".

אבל על אף התמיכה, בית החולים הדסה טרם חזר בו מהליך הפיטורים. "אחרי שכל ארגוני הימין והתקשורת הימנית ירדו מהטענות נגדי וכולם שלחו מכתבים להדסה לחזור בה, למרות הכול, להדסה לא היה אומץ לחזור מהטענות נגדי", אמר מחאג'נה, "ההנהלה הוציאה הודעה לתקשורת בה היא טוענת שבית החולים רואה את הכנסת האוכל לעציר כדבר חמור, ושחלק מהבירור זה ללכת לגישור".

הוא שיתף בתחושותיו בימים אלו: "ברור שזה אכזב אותי. אני ציפיתי מהנהלת הדסה לחזור בה מהפיטורים באופן חד משמעי ולסיים את כל הסאגה הזו ולהתנצל. הם חייבים להתנצל. הם מוכרחים. אבל, בכל זאת ובמקום זאת, בהדסה ממשיכים ברדיפה שלהם נגדי, ממשיכים להשעות אותי מהעבודה ופוגעים בפרנסה שלי, במקצועיות שלי. כל האנשים שהיו מעורבים ושיקרו בפרשה הזו הם עובדים כרגיל ואני יושב בבית. כך שמבחינתי, למרות שעכשיו העיתונות כבר חזרה בה והעניין התקשורתי אולי דועך, מבחינתי ומבחינת הקריירה שלי וחיי המקצועיים והאישיים, העניין לא הסתיים כלל ועיקר".

ד"ר מחאג'נה הסביר כי הוא נחוש לחזור לעבוד בבית החולים ואמר כי "אנחנו לא נסכים לאף הצעה שהיא, חוץ מלחזור להדסה. אני חייב לחזור להדסה, הם חייבים להתנצל, ואז אחליט איך להמשיך את דרכי המקצועית".

הודעות של קולגות של ד"ר אחמד מחאג'נה, רופא בבית חולים הדסה עין כרם שהושעה מתפקידו בטענה שנתן אוכל לאסיר.. ., תמונות גולשים
תגובות נגד מחאג'נה אחרי פרסום המקרה/תמונות גולשים, .

כעת הוא מספר, סביבתו התומכת היא שמנחמת אותו. "אני באמת מחוזק מהתמיכה של משפחה, חברים ומכל מי שהביע אותה, ערבים ויהודים. לפחות זה מחמם את הלב. אבל כשאני יושב עם עצמי בדירה שלי אני מרגיש הכי מודר, הכי מתוסכל, מוקצה ועצוב", אומר ד"ר מחאג'נה, בן אום אל פחם המתגורר בירושלים, "אני מתגעגע למטופלים שלי ולשליחות שלי. בלעדיהם זה כאילו הוציאו ממני את הנשמה שלי. הרפואה היא הייעוד שלי בחיים ואני הקדשתי את מרבית שנות חיי להכשיר את עצמי לייעוד הזה ואני כמעט השלמתי את ההכשרה וצריך להשלים אותה".

"מנהל המחלקה והבכירים במחלקה בקשר כמעט יומיומי איתי", מגלה מחאג'נה, "הם מחזקים אותי ואומרים שממתינים לי וגם הם אומרים לי, 'אל תוותר, המחלקה הזו היא הבית שלך'. בעצם מי שמתעקש אלה אנשים בהנהלת הדסה שבכלל לא מכירים אותי ולא מכירים את העובדות חוץ מהתלונות שהסתבר שהן מופרכות ושזה עושה את ההתנהלות שלהם עוד יותר חשודה בגזענות כי כל מה שישי להם אלה תלונות שאפילו מי שמסר אותן בינתיים כבר חזר בו".

"האמת, אני עדיין מאמין שמישהו בהנהלת הדסה יתעשת על עצמו וייקח אחריות. ממש כפי שאני אומר מהיום הראשון. אני כמעט בטוח שמישהו לוחץ על הדסה להמשיך את כל ההליך הזה שעוד החלטנו האם הוא נגדי או נגד המשפחה שלי ובעיקר נגד אבא שלי ואח שלי עורכי הדין. יש לי תמיכה מהעיר, מהעירייה ומראש העיר, ד"ר סמיר מחמיד, שהתקשר אלי ואמר לי 'תמשיך, אנחנו איתך עד שהאמת תצא לאור ותחזור למקום עבודתך'".

הודעות של קולגות של ד"ר אחמד מחאג'נה, רופא בבית חולים הדסה עין כרם שהושעה מתפקידו בטענה שנתן אוכל לאסיר.. ., תמונות גולשים
תגובות נגד מחאג'נה אחרי פרסום המקרה/תמונות גולשים, .

כעת, סיפר מחאג'נה, הוא מנצל את זמנו הפנוי להתקדם במחקר שלו, לפגוש חברים ומשפחה, ולקרוא ספרים. "אני קורא עכשיו את הספר של עמית סגל על הפוליטיקה בישראל. אני מאמין שלמרות הדעות השונות אנחנו יכולים לחיות ביחד. בסוף מה שנכון הוא נכון. יש אמת והיא אחת. ואי אפשר לעוות את האמת. זה מה שאני מוצא בספר הזה ומה שהכי מושך אותי שם", סיפר.

אך יותר מכל, מתגעגע ד"ר מחאג'נה לחזור לעבודתו. "אני רוצה כבר להמשיך את החיים הרגילים שלי", הוא אמר, "חשוב לציין שלא קל לי. אני חייב לעבוד על השם הטוב שלי שהיה לי לפני המקרה והוא נפגע בעיני הציבור ועובדים בבית החולים. כן, יש גם פחד. אני מפחד. קיבלתי הרבה מאד איומים החל מה-4.11 שהתחילו הכתבות ואני מאותו יום מפחד. המשפחה ואבא בראשם המליצו לי להיות רק בצפון או באום אל פחם. אבל אני בטוח באמת שלי ובעצמי. נתקלתי בלא מעט אנשים שזיהו אותי ניגשו אלי חלק תמכו בי וחלק הרגשתי שהם בורחים ממני".

"איומים פרונטליים לא היו למרבה המזל", סיפר. אבל, שעה קלה לאחר הריאיון שב והוסיף, "רק דיברנו, הלכתי לקנות שווארמה במושבה הגרמנית, תקפו אותי שני נערים ואמרו 'אתה המחבל שהיה בכתבה' . בעל המקום מכיר אותי והגן עלי".

"כנראה מה שמתנהל בחקירת הדסה הועבר לתוך הדסה ובכל זאת אני מקווה לטוב", מסכם ד"ר מחאג'נה, "אני מקווה שאיתי או בלעדיי הדסה תצליח לשמור על הבועה שיש בה עם כל כך הרבה מרכיבים אנושיים, ובאמת תמשיך לעמוד על זה שאין לערב פוליטיקה במוסדות הרפואיים ושלא מערבים פוליטיקה ברפואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully