וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא שפוטר בהדסה: "מדובר ברדיפה, מקווה שיתעשתו"

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 6:40

ד"ר אחמד מחאג'נה סיפר בראיון לוואלה כי את הכיבוד הביאו "רולדין" למסיבה שנערכה במחלקה להסמכת רופא אחר, ועובדות החליטו לחלק את השאריות למאושפזי המחלקה. "אני הייתי שם כי בדקתי אותו, שני שוטרים ישבו בחדר, ולא אמרו שום דבר", סיפר "סומך על בית משפט שייתן הצדק"

ד"ר אחמד מחאג'נה, רופא בבית חולים הדסה עין כרם שהושעה מתפקידו בטענה שנתן אוכל לאסיר.. ., תמונות גולשים
"זה מאד כואב. האמת, אני כבר מצטער שקוראים לי אחמד". ד"ר אחמד מחאג'נה/תמונות גולשים, .

ד"ר אחמד מחאג'נה, רופא בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים הושעה מתפקידו לאחר מקרה שאירע בבית חולים נטען שנתן אוכל לאסיר. מחאג'נה בן ה-33 הוא בוגר אוניברסיטת תל אביב, שנותרה לו שנה וחצי להתמחות בכדי לקבל תעודת כירורג. מחאג'נה הוא בין היתר גם בנו של עו"ד רסלאן מחאג'נה שבעצמו נפגע בפיגוע בשנת 2002, ליד מבוא דותן. הוא הובהל אז לבית החולים העמק כשהוא פצוע באורח בינוני.

"זה מאד כואב", אמר אחמד מחאג'נה לוואלה, "האמת, אני כבר מצטער שקוראים לי אחמד. אולי אם היו קוראים לי גדעון זה לא היה קורה. נתתי את כל כולי להדסה ולמטופלים של הדסה ויש לי מכתבי תמיכה רבים שנשלחו להנהלה ומעידים על כך. אני מנחה סטודנטים שנה ג' בפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים, בהדסה אני עושה את המחקר שלי על חולים כירורגים בטיפול נמרץ ובנוסף נבחרתי לוועד הרופאים הצעירים של כל הדסה, יהודים וערבים. למרות הכול, הם החליטו לפטר אותי. הסיבה היא רדיפה. הכול התחיל לדעתי במכתב ששלח ארגון בצלמו. המכתב מזעזע. מדובר כמובן ברדיפה ואנחנו נפנה לבית משפט ואנחנו סומכים על בית משפט שייתן את הצדק. אני מופתע מההתנהגות של הנהלת הדסה, במקום להגן עלי הם יצאו נגדי, נכנעו ללחצים חיצוניים שלא תורמים דבר חוץ מקיטוב, וחבל, אני מקווה שיתעשתו. לא מאוחר מדי".

בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. 22 בפברואר 2020.. נועה מושקוביץ', אתר רשמי
"ההליך המשמעתי בנושא טרם הסתיים". בית החולים הדסה עין כרם/אתר רשמי, נועה מושקוביץ'

האירוע עצמו התרחש ב-16 לאוקטובר. "עשינו מסיבה בחדר ישיבות של המחלקה לכבוד מעבר בחינות התמחות של רופא המחלקה מחברון, ו"רולדין" הביאו את האוכל מהקפה שלהם במתחם הדסה. אחרי סיום המסיבה נשאר אוכל אז הסייעות מעובדי כוח העזר אמרו 'חראם, בוא נחלק למטופלים'", מספר מחאג'נה, "היו באותו זמן ארבעה מטופלים כולל האסיר, זה שעשה את הפיגוע בשיח' ג'ראח. כשהמסייעת הטיפולית הכניסה לחדר 207 את הכיבוד, אני בדיוק הייתי שם כי בדקתי אותו ואמרתי בערבית 'מה שלומך היום' כחלק מהשיח בין רופא למטופל. שני שוטרים ישבו בחדר, וכנראה לא ידעו שאסור להכניס לו אוכל, ולכן לא אמרו שום דבר. יצאתי מהחדר והלכתי לחדר רופאים, התיישבתי שם" הסביר.

"לאחר כמה דקות פתאום ניגש אליי שוטר אחר והתחיל ממש לצעוק ולהתלהם, הוא שאל מי הרופא שהיה בחדר כשהאוכל הוכנס לאסיר, אמרתי לו 'קודם כל לא צריך לצעוק אתה במחלקה ויש פה פצועים וחולים ומה הבעיה, אני הייתי בחדר'. ואז הוא הסתובב והלך. אחרי כמה דקות יצאתי מחדר רופאים ותפס אותי שוטר אחר. הייתי לבוש עם מדים ותג והוא אמר לי בגסות 'תן לי את תעודת הזהות שלך'. אמרתי לו ש'אני לבוש מדי רופא, יש עליי תג רופא, מה הבעיה?', הוא אמר לי משפט שלא אשכח: 'אני הריבון פה ואני יכול לבקש ממך בכול מקום בארץ שתביא לי תעודת זהות ואתה תביא לי'. אמרתי לו, 'אם כך, לך למנהל המחלקה שלי ותיקח את הפרטים שלי ממנו'. אח"כ ישבתי מול עמדת מחשב להמשיך את העבודה הרגילה שלי ואז שמתי לב שהוא מצלם אותי, אמרתי לו שזה מטומטם לצלם אותי. ברור שבדבריי כיוונתי לאקט עצמו. בכך הסתיים הדיבור ביני לבינם ואני המשכתי לעבוד", סיפר מחאג'נה והוסיף, "בלילה, קיבלתי פתאום טלפון ממנהל המחלקה, שאני מושעה מעבודה לפי החלטת ההנהלה. ומאז, אני יושב בבית".

הודעות של קולגות של ד"ר אחמד מחאג'נה, רופא בבית חולים הדסה עין כרם שהושעה מתפקידו בטענה שנתן אוכל לאסיר.. ., תמונות גולשים
"המתנתי להחלטה של ההנהלה שסמכתי עליה שתהיה הוגנת". תגובות קולגות של מחאג'נה על המקרה ברשתות חברתיות/תמונות גולשים, .

לדבריו, השימוע נערך ב-20 לחודש, ושלושה ימים קודם לכן הוא נחקר במשטרה תחת אזהרה. "שם בכלל הייתה קטסטרופה, רוב החקירה הייתה על אבי ועל אחי חאלד, שניהם עורכי דין. הם רצו לדעת אם אני מכיר את המיוצגים שלהם וכד', וכמובן הם שאלו איך זה קרה ומי בדיוק הכניס את האוכל. שם אמרתי ש-'אם השוטר נעלב, אז תדעו שאני לא התכוונתי להעליב בכלל והדגשתי שהתכוונתי לאקט הצילום, לא לשוטר" הוא מספר. מחאג'נה הוסיף כי בשימוע יחד עם עורך דינו עופר דורון הם הסבירו "שלפי שבועת היפוקרטס צריך לכבד את המטופל לא רק בטיפול רפואי" אך כי מנהל בית החולים השיב על כך כי הדבר "חל על כל מטופל אבל לא על אסירים. אנחנו במדינת ישראל". עוד הוסיף מחאג'נה, "הצגנו את הכול כולל עדות מרופא ממזרח ירושלים שהיה איתי בחדר. והבאנו עדות מסייעת טיפולית שאמרה 'אני הכנסתי את האוכל לארבעה מטופלים'. למרות הכול היום קיבלתי הודעה שמפטרים אותי".

"הטענות שלהם בשימוע היו שאני אמרתי בפני האחיות שהאסיר הוא שאהיד, אבל 'שאהיד' אומרים למישהו מת אז ברור שזה לא נכון. אחות אחרת טענה שאמרתי שחרדים יותר מזוהמים מערבים וגם זה כלל לא נאמר על ידי, מעולם. דווקא אותי הכפישו. כשהתפרסמה כתבה בעיתון בנובמבר, אחת האחיות עשתה סלפי עם הכתבה והעלתה את זה לקבוצת האחים והאחיות וכתבה מתחת משהו כמו 'חבל שלא ידענו שאחמד מחבל'. למרות הכול נשכתי שפתיים, התאפקתי, ספגתי והמתנתי להחלטה של ההנהלה שסמכתי עליה שתהיה הוגנת. ואז אני רואה שבכוונתם לפטר אותי".

הודעות של קולגות של ד"ר אחמד מחאג'נה, רופא בבית חולים הדסה עין כרם שהושעה מתפקידו בטענה שנתן אוכל לאסיר.. ., תמונות גולשים
"למרות הכול נשכתי שפתיים, התאפקתי, ספגתי". תגובות קולגות של מחאג'נה על המקרה ברשתות חברתיות/תמונות גולשים, .

האבא, עו"ד רסלאן מחאג'נה, מסר על כך, "חלוקת הממתקים הייתה לכל מאושפזי המחלקה. הנהלת בית החולים נכנעה ללחץ הימין. הלחץ עליו כפי שפורסם והודלף לעיתון 'ישראל היום' הוא בגלל שייכותו המשפחתית בכך שאביו ואחיו מייצגים אסירים פלסטינים בפני בתי המשפט בישראל. כואב לי מאוד כאבא שהבן שלי ייפגע בגלל עבודתי כעורך דין". הוא המשיך והוסיף כי "בני הוא רופא מצטיין לפי על העדויות והמכתבים שנשלחו להנהלת בית החולים, הוא עבר את מבחן ההתמחות שלב א' בהצטיינות וקיבל את הציון הגבוה ביותר מכל הנבחנים באותו נושא. הוא נפל קורבן לגופים אינטרסנטיים שרוצים לפגוע בו בגלל עבודתי ועבודת אחיו חאלד. כל מה שפורסם בידי התקשורת הימנית הוא שקר וכזב לא הוא שהזמין את הממתקים ולא הוא שהכניס את הממתקים למפגע אלא עובדת המשק שהכניסה את שאריות הממתקים לכלל המטופלים במחלקה. גם אין בכלל סלפי שלו עם המפגע, זה כנראה המדיניות שאנחנו נחווה כערבים שחיים במדינה בתקופה הקרובה. צר לי שהבן שלי ישלם מחיר בגלל עבודתי, אני והבן שלי חאלד עושים עבודתנו נאמנה ועל פי החוק".

מהדסה נמסר: "ההליך המשמעתי בנושא טרם הסתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully