וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם התחתון מאיימים לנקום על הפגיעה בילדים בנהריה: "האשם ישלם מחיר יקר"

עודכן לאחרונה: 9.12.2022 / 17:27

4 ילדים שהו ברכב בו אירע הפיצוץ בנהריה, במסגרת ניסיון החיסול של תושב העיר. בן 7 סובל מכאבים בגב, בת 10 נפגעה באוזנה - והגורמים בעולם התחתון מציבים את הקו האדום כשילדים נפגעים. תושבי נהריה חוששים מהבערת השטח: "חוזרים לימי 'השוטרים הנוקמים'"

שני אירועי ירי בצפון בתוך שעה: חשד לניסיון חיסול קרוב משפחה של עבריין בכיר/דוברות משטרת ישראל

בן 7 נפגע בגבו ובת 10 נפגעה באוזנה בניסיון החיסול היום (חמישי) בנהריה, בעת שישבו ליד אביהם ושני אחיהם. גורמים בעולם התחתון מציבים את הקו האדום כשילדים נפגעים, ומאיימים - "מי שעשה את זה, ישלם מחיר יקר".

מוקדם יותר היום אירע הפיצוץ בג'יפ הלקסוס, מטרים ספורים אחרי שיצא מהחניה, כשבתוכו גבר בן 44, המזוהה עם ארגון הפשיעה של שמוליק הרוש, וארבעת ילדיו. המטען הזעיר גרם לנזק קל בלבד - דבר שמעורר גם הוא תמיהה בעולם התחתון. גם אם לא שיבש את סדר היום, הפיצוץ הפך לשיחת העיר בנהריה, והתושבים חוששים לבאות.

זירת ניסיון חיסול בנהריה, 8 בדצמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
זירת ניסיון החיסול בנהריה, היום/דוברות משטרת ישראל

תושבים ששוחחו עם וואלה מזכירים את ימי "השוטרים הנוקמים" ואומרים שמאז אותה התקופה, לא היה שקט של ממש בעיר, שפעם נודעה כשקטה, מסודרת ושומרת חוק. "אולי כבר התרגלו, אולי בגלל שלמרבה המזל זה נגמר כפי שנגמר", אמרה אחת המכירה היטב את הלך הרוח המקומי, "מחכים לפרק הבא".

על האיש שנפצע, אמרו התושבים כי הוא "אחד המוכרים ביותר בעיר, מחובר היטב לעירייה". תושב אמר, כי "כבר מזמן אומרים שאם אתה צריך משהו בעירייה אז כדאי שתראה אותו קודם ושלא יספרו סיפורים, המשטרה יודעת הכל כי היא יושבת לו על הזנב. העונה הבאה של 'השוטרים' נכתבת ברגעים אלה", העריכו.

ברשתות החברתיות הפיצו פרסומים מהעבר שכותרתם "בנהריה אין פרוטקשן" לצד אמירות בנושא של מפקדת תחנת המשטרה ושל ראש העיר. דב משה, פעיל חברתי מקומי, אמר כי "פשוט מגחכים על זה" ומתייחס לראש העיר, רונן מרלי. "רוצים לדעת מה הוא יאמר עכשיו, האצבעות מופנות אליו, בצדק או שלא בצדק, תמהים אם הוא יעשה משהו. ספק אם זה בידיו, אבל בכל זאת יש איזו ציפייה לפחות לאמירה מצידו, שבינתיים איננה".

הוא המשיך, "בהיעדר זאת, כן שואלים שאלות שעיקרן 'עד מתי', כן מצפים לתגובה וכן מדברים על זה ברחוב, זה לא כמו בפעמים קודמות. יודעים שתהיה תגובה. מבינים שזה לא הפרק האחרון".

השוטרים הנוקמים משתחררים מהכלא, אפריל 2011. שי מכלוף
"כותבים בימים אלה את העונה הבאה". השוטרים הנוקמים/שי מכלוף

הגבר, תושב נהריה, מנהל אורח חיים נורמטיבי, לפי הנראה לעין. בשירותו הצבאי שירת במסייעת 51 של חטיבת גולני, וכיום הוא עובד כקבלן, אב לילדים - ואיש כספים המזוהה עם ארגון הפשיעה של שמוליק הרוש בצפון. הוא הועבר לבית החולים, שם הושמה עליו אבטחה.

בשנים האחרונות הוא הצליח לא להסתבך ובעת האחרונה הוא ניהל עסק להמרת כספים בשדרות הגעתון. ב-2016, כשניהל מאפייה ברחוב, נקלע לקשיים כספיים ועל הרקע הזה מצד אחד הסתבך עם עובדי הגבייה של חברת חשמל שטענו כי איים עליהם וסחט אותם ומנגד, היה בעצמו קורבן סחיטה כשלווה כספים בשוק האפור. במקרה בו לווה כ-100 אלף שקלים מהעבריין איציק ברמוחה, מיבנה, המוכר כראש הכנופיה הירושלמית, הגיעו פעמיים עבריינים לנהריה, לביתו כדי להניע אותו להשיב את החוב בתוספת הריבית שנדרשה ממנו. בינואר 2017 רימון רסס הושלך לעבר הבית והתפוצץ ליד דלת שכניו ללא נפגעים. כעבור כשבועיים שוב הגיעו עבריינים בסמוך לביתו ובשוגג ירו מספר יריות לעבר דירת שכניו. אחד הכדורים אף פגע בקיר הסלון אולם גם אז הסתיים האירוע ללא נפגעים.

מפקד מרחב אשר-תת ניצב שאול צמח, קיים הערכת מצב בזירה, על פי החלטת מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר חקירת הארוע הוטלה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף. אחרי החיסול הקודם, של העבריין רפי בן שלום, אחיינו של ראש ארגון הפשיעה מיכאל מור, בטירת כרמל, גורמים בעולם התחתון הביעו חשש שמלחמת הפשע בצפון תתלקח מחדש ותזלוג לציבור. כעת, במשטרה חוששים שניסיון החיסול יבעיר עוד יותר את השטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully