וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על התיקים בליכוד: נתניהו החל בסבב פגישות עם הח"כים

עודכן לאחרונה: 7.12.2022 / 22:37

רה"מ המיועד נתניהו החל לזמן את הח"כים לפגישות אישיות לקראת חלוקת התיקים, בהמשך לסיום המו"מ על התפקידים עם השותפות בקואליציה. זהו סבב ראשוני בלבד, במהלכו נתניהו ישמע את בקשות הח"כים, ורק בהמשך יחליט על החלוקה. אבל קודם, על נתניהו להכריע מי יהיה יו"ר הכנסת

נתניהו על המו"מ להקמת ממשלה: "נשמור על הדמוקרטיה הישראלית"/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו החל היום (רביעי) בסבב שיחות אישיות עם הח"כים של הליכוד לפי סדר היבחרם בפריימריז, לקראת חלוקת התפקידים בממשלה.

לפי גורמים בליכוד, במהלך סבב בפגישות נתניהו ישמע את צפונותיהם ובקשותיהם של הח"כים, וטרם יודיע על החלטות. רק לאחר מכן יערוך סבב שיחות נוסף בו יבשר על חלוקת התיקים. כמו כן, על נתניהו להחליט עד תחילת השבוע הבא מי יהיה המועמד לתפקיד יו"ר הכנסת, לקראת ההצבעה על החלפת היו"ר שנקבעה ליום שני במליאה.

עד כה, נפגש נתניהו היום עם אלי כהן, אמיר אוחנה, יואב גלנט, מירי רגב, יואב קיש, מיקי זוהר, ניר ברקת, אבי דיכטר, שלמה קרעי וישראל כ"ץ. מחר הוא צפוי להמשיך בסבב הפגישות.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בכנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
יחליט מי יהיה המועמד לתפקיד יו"ר הכנסת. נתניהו/ראובן קסטרו

התפקיד הראשון שנתניהו יצטרך להכריע לגביו הוא תפקיד יו"ר הכנסת, לקראת ההצבעה על החלפתו של מיקי לוי ביום שני. על התפקיד מתמודדים חברי הכנסת דודי אמסלם, יואב קיש, אופיר אקוניס ודני דנון, וגם שמו של אמיר אוחנה הוזכר כמועמד אפשרי - למרות שאוחנה מעדיף לקבל את תיק החוץ.

נתניהו הציע גם לאיש אמונו, שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר רון דרמר, להתמנות לתפקיד בממשלה, בין אם במשרד החוץ או כשליח מיוחד של ראש הממשלה. סבב התיקים של בכירי הליכוד יהיה תלוי גם בהסכמות שיושגו איתו. בנוסף, בליכוד מעריכים כי יריב לוין ימונה לשר המשפטים ויואב גלנט ימונה לשר הביטחון.

דוד אמסלם. יונתן זינדל, פלאש 90
מועמד אפשרי לתפקיד יו"ר הכנסת. אמסלם/פלאש 90, יונתן זינדל

שאר הליכודניקים יקוו לקבל את אחד התיקים הבינוניים, המשמעותיים יותר או פחות, כמו חינוך, כלכלה, רווחה, אנרגיה, תקשורת, חקלאות, הגנת הסביבה ותרבות וספורט, שמחלקם נחתכו תחומי אחריות וסמכות רבים במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. חלק מהסמכויות של תיק החינוך, למשל, חולקו בין מפלגת נעם והציונות הדתית, כך שהוא נחשב לתיק רזה יותר ממה שנחשב מלכתחילה. ח"כ אלי כהן, שהגיע במקום השני בפריימריז של הליכוד, מתלבט אם לקחת את תיק החינוך או את תיק התחבורה, בו מעוניינת גם שרת התחבורה לשעבר, מירי רגב.

האתגר המרכזי של נתניהו הוא לא בתיקים לחלוקה - שכן הוא קבע מפתח שרים נדיב בקואליציה, שיאפשר לו למנות בין 16-18 שרים, בנוסף לתפקידים בכירים בכנס. האתגר האמיתי של נתניהו הוא לרצות את כל הבכירים במפלגתו - חברי הכנסת שהגיעו גבוה בפריימריז, חברי הכנסת הנאמנים לו והבכירים לשעבר כמו ישראל כץ ויולי אדלשטיין, שנחלשו בבחירות האחרונות. מלבד התיקים הבינוניים יש לנתניהו מספר מכובד של משרדים קטנים יותר, נטולי תקציבים או אחריות, כמו משרד המדע, משרד המודיעין, המשרד לשיתוף פעולה אזורי ועוד.

מירי רגב בדיון הוועדה לחקר אסון מירון, 24 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מעוניינת לחזור למשרד התחבורה. רגב/פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ מיקי זוהר מעוניין להתמנות למשרד התרבות והספורט, אבי דיכטר מסומן כמועמד מוביל למשרד האנרגיה, גם יואב קיש, ניר ברקת, שלמה קרעי ואופיר אקוניס צפויים להתמנות לשרים. המצטרפים החדשים לליכוד, עמיחי שיקלי ועידית סילמן יקבלו גם הם כנראה הצעה לתיקים, ושיקלי מעוניין להתמנות לתיק החקלאות.

בנוסף, לנתניהו יש תפקידים בכירים לחלוקה גם בכנסת, מלבד יו"ר הכנסת. לתפקיד יו"ר הקואליציה מועמד ח"כ אופיר כץ. ישנן גם ראשות ועדת חוץ וביטחון, וראשות ועדת הכלכלה אליה ישובץ כנראה דוד ביטן. נתניהו צפוי גם להציע תפקידי פיצוי של שגרירים בחו"ל לחברי ליכוד שיישארו לא מרוצים מחלקם בעוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully