וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למורת רוחם של בכירי הליכוד: יו"ר קק"ל הזמנית - מקורבתו של דני דנון

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 18:00

דירקטוריון קק"ל אישר את מינויה של יפעת עובדיה לוסקי, שתהיה האישה הראשונה בתפקיד יו"ר קק"ל. זאת, למרות ניסיונותיהם של מיקי זוהר וחיים כץ לעצור את המינוי, בטענה שמדובר במחטף והפרה של הסכמים בתוך הליכוד. דנון מחזיק בתפקיד יו"ר קק"ל כקלף מיקוח במו"מ בליכוד

בווידאו: נתניהו חגג במטה הליכוד: "זכינו להבעת אמון אדירה"/צילום: קונטקט

דירקטוריון קק"ל אישר היום (שלישי) את מינויה של יפעת עובדיה לוסקי, מקורבתו של ח"כ דני דנון, לתפקיד יו"ר קק"ל במינוי זמני. זאת, למרות ניסיונות של בכירי הליכוד למנוע את המהלך ולעצור את המינוי הזמני.

בית הדין של הליכוד דן הבוקר בעתירה של ח"כ מיקי זוהר וח"כ חיים כץ, שטוענים שמדובר במחטף ובהפרה של הסכמים פנים-ליכודיים, ודרשו לעצור את ההצבעה, אך הדירקטוריון של קק"ל התכנס להצבעה עוד לפני סיום הדיון בעתירה.

דנון, שמשמש כיו"ר הליכוד העולמי, הגוף שמייצג את הליכוד במוסדות הלאומיים, מחזיק את תפקיד יו"ר קק"ל כקלף מיקוח במו"מ על חלוקת התפקידים בממשלה ובכנסת. תפקיד יו"ר קק"ל נקבע בהסכמים הקואליציוניים של המפלגות החברות בקונגרס הציוני העולמי, ובקונגרס הקודם, לפני כשנתיים, נקבע כי התפקיד יחולק ברוטציה בין נציג סיעת המזרחי, אברהם דובדבני, שצפוי לסיים את תפקידו ב-1 בינואר, ובין נציג סיעת הליכוד.

דני דנון. שלומי זנאתי, אתר רשמי
מינה את מקורבתו. דנון/אתר רשמי, שלומי זנאתי

לפי ההסכמים, חיים כץ היה אמור להיות המועמד הליכודי לתפקיד, אך כץ חישב מסלול מחדש והחליט כי הוא מעדיף להתמנות לשר בממשלה. דנון, יו"ר הליכוד העולמי, החליט בשלב ראשון למנות את אחת ממקורובותיו, יפעת עובדיה לוסקי, כיו"ר קק"ל זמנית.

דנון, שדורש להתמנות ליו"ר הכנסת, החל לקדם את מינויה של לוסקי טרם הרכבת הממשלה, למרות שהוא יודע שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו מעוניין למנות איש מטעמו לתפקיד. בשבוע שעבר נפגשו איתו שניים מאנשי נתניהו, ראש הסגל המיועד צחי ברוורמן והיועץ הפוליטי איקי כהן, וניסו לשכנעו לשחרר את התפקיד, אך ללא הצלחה.

יפעת עובדיה לוסקי, יו"ר קק"ל  לעתיד 06 בדצמבר 2022. ללא, אתר רשמי
יפעת עובדיה לוסקי/אתר רשמי, ללא

אתמול הגישו מיקי זוהר וחיים כץ עתירה לבית הדין של הליכוד בדרישה שימשוך את המועמדות של עובדיה לוסקי מאחר ומדובר במינוי חד צדדי והפרה של ההסכם הקואליציוני בו התפקיד ניתן לכץ. במהלך הדיון היום בבית הדין של הליכוד התגבשה הסכמה לגבי מועמדותו של כץ לתפקיד, לפיה הוחלט כי במידה וכץ יחליט כי הוא בכל זאת מעוניין להתמנות ליו"ר קק"ל, יוכל לעשות זאת עד ה31.12, ואז הוא ימונה במקומה של לוסקי, אך אם הוא יוותר - היא תישאר בתפקידה, וב-1 בינואר תמונה ליו"ר קק"ל הקבועה במקומו של דובדבני. עוד הוחלט לקיים דיון נוסף לגבי הטענות של זוהר בעניין הפרת הסכמים שנחתמו בינו ובין דנון לגבי חלוקת הכוח בליכוד העולמי.

עובדיה לוסקי צפויה להיות האשה הראשונה בתפקיד יו"ר קק"ל. היא בת 46, בעלת תואר שני בהצטיינות במנהל ומדיניות החינוך מאוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון בספרות עברית ובהיסטוריה מהאוניברסיטה העברית, עומדת בראש המחלקה לעברית ולתרבות בהסתדרות הציונית העולמית. כיהנה בעבר כמנכ"לית הליכוד העולמי במשך למעלה מארבע שנים והייתה לאישה הראשונה בתפקיד זה. לוסקי כיהנה בתפקידים מגוונים במגזר הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully