וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במסר הרגעה לקהילה הבינלאומית: "לא רוצה הידרדרות ביטחונית, לא נתנהל לפי חוקי התלמוד"

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 7:57

בריאיון לעיתונאית אמריקנית אמר ראש הממשלה המיועד כי הממשלה החדשה תיקבע על ידי הליכוד ועל ידו והוא לא יאפשר לבצע צעדים שיביאו לפגיעה בדמוקרטיה ובזכויות המיעוטים. נתניהו התייחס למפגש בין טראמפ לקנייה ווסט ואיש הימין הקיצוני ניק פואנטס: "החלטה שגויה"

בווידאו: נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא, המו"מ הקואליציוני נמשך/לע"מ

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר בראיון לעיתונאית האמריקנית בארי ווייס כי מדיניות הממשלה החדשה תיקבע על ידי הליכוד ועל ידו והוא לא יאפשר לבצע צעדים שיביאו להידרדרות ביטחונית או שיביאו לפגיעה בדמוקרטיה או בזכויות המיעוטים.

למה זה חשוב

  • זהו הראיון הגדול הראשון שנתניהו מקיים מאז הבחירות והוא התמקד בו בנסיון להרגיע את החששות במערכת הפוליטית וקהילה היהודית בארה"ב לגבי מדיניות הממשלה החדשה.
sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מה הם אומרים

  • "מדיניות הממשלה תיקבע ע"י הליכוד ועל ידי. היו הרבה נבואות זעם בעבר לגבי הממשלות שלי ואף אחת מהן לא התגשמה. אני שמרתי על הדמוקרטיה הישראלית. ישראל לא תנוהל לפי חוקי התלמוד. לא נאסור על קיומם של ארגוני להט"ב. נישאר מדינת חוק", אמר נתניהו.
  • ראש הממשלה המיועד ציין כי גורמים שונים הביעו בפניו חשש כי ייתן את משרד הביטחון לאחת המפלגות הקטנות בקואליציה. "אני אמרתי להם שזה לא יקרה. זה קו אדום - משרד הביטחון בידי הליכוד. שליטה במשרד הביטחון אינה רק ליירט טילים, אלא גם להכריע לגבי מדיניות שעשויה להבעיר את השטח. אני רוצה להימנע מכך", אמר נתניהו.
  • הוא התייחס לעובדה שהוא מרכיב קואליציה עם אנשי ימין קיצוני כמו איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ ואמר כי בית המשפט העליון הכשיר את ההתמודדות של בן גביר בבחירות.
המנדט להרכבת הממשלה |  נשיא המדינה, יצחק הרצוג מטיל על  נתניהו בבית הנשיא את הרכבת הממשלה. ראובן קסטרו
"אם אתה יהודי ותבצע פיגוע טרור - תיענש כמו כל אחד אחר". נתניהו/ראובן קסטרו
  • בתשובה לשאלה על טרור יהודי בהקשר של חברותו של בן גביר בממשלה אמר נתניהו: "אף אחד לא מקבל רשות לבצע פעולות טרור. אם אתה יהודי ואתה מבצע פיגוע טרור אתה תיענש כמו כל אחד אחר. ההגדרה של טרור היא בהתאם למעשה ולא בהתאם למבצע".
  • נתניהו הדגיש כי הוא תומך בהפרדת רשויות ובאיזונים ובלמים אך ציין כי האיזונים האלה הופרו בשנים האחרונות לטובת מערכת המשפט ולכן צריך לבצע שינויים שלא יאפשרו לבית המשפט להיות חזק יותר מהממשלה והכנסת. "לא נפגע בזכויות המיעוטים. לא אתן לזה לקרות", אמר נתניהו.

במוקד החדשות

  • נתניהו התייחס בראיון לראשונה למפגש בין נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ לבין הראפר האנטישמי קנייה ווסט. במפגש השתתף גם איש הימין הקיצוני ניק פואנטס שמחזיק בעמדות אנטישמיות בוטות.
  • "ההחלטה של טראמפ להיפגש איתם לארוחת ערב היתה שגויה ולא במקום. אני חושב שזו היתה טעות. הוא לא היה צריך לעשות את זה. הוא היה תומך גדול של ישראל ואני מעריך את כל מה שהוא עשה עבור ישראל. הוא עשה טעות ואני מקווה שהוא לא יחזור עליה", אמר נתניהו. בסיום הראיון התבקש נתניהו מהמראיינת לתאר את דונלד טראמפ בשם תואר אחד. הוא השיב: "מפגין חוסר כבוד".
שופטי בית המשפט העליון 7 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"לבצע שינויים שלא יאפשרו לביהמ"ש להיות חזק יותר מהממשלה והכנסת". שופטי העליון/פלאש 90, יונתן זינדל

התמונה הגדולה

  • נתניהו אמר בראיון כי יש הבדל גדול בין מערכות היחסים של ישראל עם ארה"ב ומדינות דמוקרטיות במערב לבין היחסים של ישראל עם מדינות לא דמוקרטיות. "יש לנו קשר עמוד עם ארה"ב ועם שאר הדמוקרטיות המערביות, גם אם לפעמים יש לי ביקורת על העמדות שלהן", אמר נתניהו.
עימותים בין צה"ל לפלסטינים בחברון, 19 בנובמבר 2022. רויטרס
"להכריע לגבי מדיניות שעשויה להבעיר את השטח". עימותים בין צה"ל לפלסטינים בחברון/רויטרס
  • ראש הממשלה המיועד הציג עמדה שונה לגבי סין מזו שהציג בעבר ואמר שיש גבול כמה ישראל יכולה להיות תלויה במדינות שלא מחזיקות באותה תפיסת עולם דמוקרטית.
  • "אנחנו לומדים לקח ממה שקרה בקורונה בכל הנוגע לשרשרת האספקה", אמר נתניהו. "אני דחפתי להגברת הסחר עם סין ואמשיך לעשות זאת. אבל נושאים של ביטחון לאומי גם חשובים לנו. נמשיך לעבוד עם סין אבל נשמור על האינטרסים שלנו".

מה הלאה

  • נתניהו אמר בראיון כי הביקור הראשון שלו בחו"ל כראש ממשלה יהיה לאיחוד האמירויות "כדי להבהיר את רצינות כוונותיו" להשקיע ביחסים עם מדינות ערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully