וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשב"ס מציגים: כלא גלבוע - בית הסוהר החכם הראשון

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 15:33

תוכנות דיגיטליות לביצוע ספירת אסירים ויומני דיווחים, מערכת ביומטרית לזיהוי והגנה רב-מימדית על המרחב האווירי והתת-קרקעי. אלה הן חלק מהעבודות שנעשו במתקן הכליאה בצפון בשנה האחרונה אחרי בריחת האסירים

בווידאו: עבודות מיגון בכלא גלבוע למניעת בריחת אסירים נוספת/צילום: שב"ס

שירות בתי הסוהר הציג אתמול (שני) את מתקן הכליאה גלבוע החדשני, הכולל מערכות טכנולוגיות מיוחדות שהוטמעו בו במהלך השנה שחלפה. כלא זה נבחר כפיילוט ראשון לפרויקט "בית סוהר חכם" ונערך בו מבצע לחיזוק ועיבוי תשתיות הכלא שהתבסס על המלצות וניסיון רב שהצטבר בתחום הבינוי והתת-קרקעיות של צה"ל. במסגרת הפרויקט, שב"ס יחל בבניית ובהרחבת מתקנים נוספים (עופר, נפחא, רמון ואלה) וגם שם יחדשו את המערכות למתקדמות יותר.

בבית סוהר גלבוע בוצעו במקום עבודות מיגון נרחבות והן נעשו בשיתוף פעולה עם אגף הבינוי במשרד הביטחון. התוכנית לחיזוק ועיבוי התשתיות היא בעלת חשיבות ונועדה להגביר את אבטחת המתקן, על מנת שיעמוד ברף הסטנדרטים הנדרשים בשירות בתי הסוהר. בנוסף, שולבו מערכות טכנולוגיות חדשניות שמטרתן להביא לידי ביטוי את המהפכה הטכנולוגית שמתנהלת בימים אלה בשב"ס.

אגף פלילי חדש בכלא גלבוע. דוברות שב"ס
תא בבית סוהר/דוברות שב"ס

בכלא הוטמע משל"ט אחוד (מרכז שליטה מתקדם), מערכת הגנה רב-מימדית המגנה על המרחב האווירי של בית הסוהר ובנוסף ניתנה הגנה תת-קרקעית. במקביל, פותחו מערכות דיגיטליות לביצוע ספירת אסירים ויומני דיווחים. זאת, לאחר שבמשך שנים כתבו ובוצעו בשב"ס באופן ידני. בין החידושים תיכלל גם מערכת ביומטרית לזיהוי אסירים.

במהלך סיור עיתונאים, ראש חטיבת הטכנולוגיות בשב"ס יקי זנו אמר כי צעד זה "חלק משמעותי וחשוב מההתעצמות ומתנופת הבינוי שהארגון עובר. לבית הסוהר החכם יש מטרה לשנות ולשדרג את סביבת העבודה של הסוהרים ולהפוך את המידע לנגיש ונוח".

בהמשך הוצגו תרגילי התמודדות עם פריצה, הברחות אמל"ח וסמים על ידי יחידה בשב"ס העוסקת בסיכול ומניעת פשיעה מחוץ ובתוך בתי הסוהר. מפקד כלא גלבוע, גנ"מ שגיא ז'ורבסקי, אמר כי בית הסוהר עבר מתיחת פנים משמעותית וייתן הגנה מירבית של 360 מעלות מהקרקע, אוויר ותת הקרקע מפני כל איום או חשד להיכנס ולצאת מתחומי הכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully