וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבת שב"ס: "השר בר לב לא רצה לחקור את הבריחה מכלא גלבוע"

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 18:39

קטי פרי העידה בפני ועדת הבדיקה בנושא בריחת המחבלים מכלא גלבוע, וטענה כי השר לביטחון הפנים הודיע לה כי הוא לא מתכוון לקדם חקירה חיצונית והתחרט כעבור 48 שעות. "יש לי השערות למה שינה את דעתו". לגבי הבריחה עצמה אמרה פרי: "אין ספק שהאסירים הערימו עלינו"

בווידאו: מפקד בית הכלא גלבוע מעיד בפני ועדת הבדיקה לבריחת האסירים/מערכת וואלה!

נציבת שב"ס קטי פרי אמרה היום (ראשון) כי השר לביטחון הפנים עמר בר לב לא רצה לחקור את בריחת המחבלים מכלא גלבוע לפני כשנה. הנציבה פרי העידה בפני ועדת הבדיקה ולדבריה, השר בר לב נפגש איתה לאחר הבריחה, והודיע כי אין בכוונתו לקדם חקירה חיצונית והטיל עליה לחקור את הבריחה. לטענתה, כעבור 48 שעות התחרט השר והוסיפה: "יש לי השערות למה שינה את דעתו".

מוקדם יותר נשאלה פרי על מדיניות "השקט התעשייתי", שענייינו שימור תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים ואי-החמרתם לבקשת הממשלה וגורמי ביטחון. "המדיניות של שב"ס היא של שקט תעשייתי. המדיניות נקבעה על הממשלות, המל"ל. שקשורים לאירועים כאלה ואחרים. מצד שני אני מפרידה בין המדיניות לבין העמדה שלי כשצריך. תפקיד שב"ס הוא לשמור על שלום בית הסוהר".

הנציבה פרי הדגישה כי שקט תעשייתי איננה מדיניות מובהקת של שב"ס, אלא הוראה מלמעלה של הממשלות. היא הוסיפה כי היה קשה לקרוא את עדויות האסירים שבחרו. "אין ספק שהם הערימו עלינו".

ראש הממשלה איר לפיד ביקר בכלא הביטחוני 'עופר', בליווי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, סגן שר הבט"פ יואב סגלוביץ, יו"ר הוועדה לביטחון פנים ח"כ מירב בן ארי ונציבת בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי, 2 באוגוסט 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
בר לב ופרי עם לפיד/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בשבוע שעבר הוציאה פרי את מפקד הכלא פרדי בן שטרית לחופשה כפויה. החלטת הנציבה התקבלה בעקבות מכתביו של בן שטרית, בהם הודיע כי לא יקבל את מרות מפקדו הישיר, גונדר אריק יעקב, מפקד מחוז צפון. זאת, על רקע העדות שנתן יעקב בפני ועדת הבדיקה לבריחת אסירי כלא גלבוע.

המתיחות בין בן שטרית ומפקד מחוז צפון החלה בעקבות עדותו של האחרון בפני ועדת הבדיקה לבריחת האסירים מכלא גלבוע. בעדות טען יעקב כי הנהלת הכלא זייפה נתונים הקשורים בשיבוץ האסירים הביטחוניים באגפים, ובכך חמקה מהחובה משיבוץ מחדש של האסירים כל שישה חודשים.

בעקבות העדות איים בן שטרית לנתק קשר עם הממונה עליו, מה שאכן עשה כששלח את המכתבים לנציבה. "על כל ההכפשות של שב"ס עליי הבלגתי, אבל עד כאן, כשהדברים נאמרים ביחס לפקודיי לא אוכל להחריש", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully