וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברח להם מתחת לאף: הנאשם בחטיפת עובדת הבנק נשאר ללא השגחת סוהרים בביה"ח - ונעלם

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 7:40

משה שובל נעצר אשתקד אחרי שחטף עובדת, שלח אותה עם חפץ דמוי מטען לסניף בחיפה בו הועסקה ודרש שתשדוד עבורו מיליוני שקלים. אחרי שנשלח לבית מעצר ולפי החשד ביים התקף לב, הוא הועבר לבית החולים רמב"ם - שם נותר ללא השגחה ואבדו עקבותיו

בווידאו: תיעוד של משה שובל חוטף את עובדת הבנק וסוחט אותה לשדוד את הסניף/מערכת וואלה!

גבר בן 70, החשוד בחטיפת פקידת בנק בחיפה, ברח ממעצר - ונעדר זה כשבועיים. החשוד, משה שובל, הובא לבית המשפט המחוזי בחיפה ב-23 לנובמבר, אחרי שהיה עצור עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו ולא עמד בתנאי הפיקוח עליו בבית אבות בנהריה אליו שוחרר כחלופת מעצר לפני כחודשיים.

בבית האבות חשדו שחיבל במצלמות אבטחה וכי הוא זומם בריחה. פרקליטות מחוז חיפה קיבלה התרעה על העניין, שובל הובא לבית המשפט ושם השופט ניצן סילמן הורה כי ישוב להיות מוחזק מאחורי סורג ובריח בבית כלא. השתלשלות האירוע מאז נותרת עמומה. שובל, זמן קצר לאחר הדיון המדכדך מבחינתו, הודיע שהוא חש ברע, לפי החשד ביים התקף לב, והשופט הורה כי טרם יועבר לבית המעצר הוא יופנה לבית חולים, שם יאושפז בפיקוח משטרה או שירות בתי הסוהר.

למרות הוראת השופט, שובל בן ה-70 נותר ללא השגחה - ונעלם. בריחתו ממשמורת התגלתה רק כמה ימים אחר כך, ומאז יום ראשון שעבר מנסה משטרת חיפה לאתר אותו. חיפוש נערך בדירתו בכרמל, אך הוא לא נמצא שם.

משה שובל, החשוד בחטיפת הפקידה שניסתה לשדוד סניף בנק בחיפה, בימ"ש השלום חיפה, 9 בספטמבר 2021. יואב איתיאל
משה שובל, החשוד בחטיפה/יואב איתיאל

יומיים לפני הדיון, ב-21 לנובמבר, בשעת לילה, נצפה שובל במצלמות אבטחה של המעון בנהריה, כשהוא יחד עם דייר נוסף. שובל תועד מחבל במצלמה הפונה לשער הכניסה של המעון, כדי לצאת ללא ידיעת הצוות. מעט אחרי הדיון ב-23 לנובמבר, משמר בתי המשפט וצוות רפואה הודיעו לשופט ניצן סילמן כי יש לפנות את העציר לטיפול רפואי דחוף. הוא הורה כי החובשים יפנו את שובל לבית החולים רמב"ם וכי גורמי שב"ס ו/או המשטרה יבצעו השגחה עליו עד העברתו לבית המעצר לאחר שחרורו מבית החולים - אך זה כנראה לא קרה. משה שובל אכן פונה לרמב"ם אבל עוד באותו היום נמלט מבית החולים.

שובל נעצר בספטמבר אשתקד, בחשד כי חטף עובדת בנק, כלא אותה, איים עליה וצילם אותה בניגוד לרצונה. אחר כך לפי החשד הצמיד לבטנה חפץ דמוי מטען חבלה, ושלח אותה לסניף בנק מזרחי טפחות ברחוב הנביאים בעיר, בו עבדה, בדרישה שתשדוד עבורו מיליוני שקלים. מנהל הבנק לא קנה את הסיפור, תלש את מטען הדמה מגופה והזעיק שוטרים. הפקידה נעצרה במקום, והשוטרים השתכנעו בסופו של דבר מסיפור העלילה ששטחה בפניהם, שנשמע בתחילה דמיוני. נפתח מצוד אחר שובל והוא נלכד אותו ערב בדרך לתל אביב.

זירת השוד בסניף בנק בחיפה 2 בספטמבר 2021. מד"א
זירת האירוע בחיפה, אשתקד/מד"א

שובל בן ה-70 מואשם "בעבירות חמורות ביותר שתוכננו מראש, בקפידה ובתחכום רב". הפרקליטות מזכירה כי הוא הואשם בחטיפה לשם סחיטה, תקיפה, סחיטה באיומים, ניסיון שוד, מעשה מגונה, פגיעה בפרטיות, הטרדה מינית, גניבה, זיוף, התחזות לאדם אחר ושיבוש מהלכי משפט.

מפקד תחנת חיפה, סגן-ניצב חיים אזרד, אמר כי "משטרת חיפה פתחה בסריקות נרחבות עם היוודע על בריחת החשוד המדובר כאשר ריכוז המאמצים מתבצע במישור המבצעי המודיעיני. נעשה הכול כל מנת לאתר את החשוד ולהעמידו לדין".

"מדובר בגבר שפונה על ידי מד"א לבית החולים ולא נרשם במיון על ידי שב"ס - כפי שנהוג עם עצירים או אסירים", נמסר מבית החולים רמב"ם בחיפה. "האיש עזב על דעת עצמו את המיון לאחר בדיקת רופא מבלי להודיע לצוות - תופעה מוכרת ונעשית תדיר על ידי אזרחים שמחליטים לוותר על טיפול רפואי ולעזוב על דעת עצמם".

בשב"ס, טענו כי "הנאשם לא נקלט על ידינו ואינו נמצא תחת אחריותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully