וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגורת נפץ, התחזות וסחיטה מינית: הסתיימה חקירת תושב חיפה שחטף עובדת בנק

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 18:55

הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד משה שובל בן ה-68 לאחר שחטף את עובדת בנק טפחות בעיר, סחט אותה והורה לה לשדוד את הכספת לאחר שהורה לה לשאת מטען דמה. "האירוע הזה בקלות היה יכול להסתיים בצורה אחת לגמרי" אמר חוקר מתחנת חיפה

בווידאו: תיעוד של משה שובל חוטף את עובדת הבנק וסוחט אותה לשדוד את הסניף/מערכת וואלה!

הפרקליטות צפויה להגיש (חמישי) כתב אישום כנגד משה שובל, תושב מרכז הכרמל בן ה-68, בגין האירוע שהתרחש ב-2 בספטמבר, בו פקידת סניף הנביאים בשכונת הדר של בנק מזרחי-טפחות, תושבת השכונה בת 31 שנעדרה מעבודתה בשעות הבוקר, הגיעה לסניף בשעת צהרים, הודיעה למנהל כי יש עליה חגורת נפץ, וכי עליו לתת לה שלושה מיליון שקלים.

"הפקידה-השודדת" התבררה כקרבן, שובל מואשם כי התחזה לאחר, חטף אותה, סחט אותה ושלח אותה לבצע את השוד מזויין. הפרשה יוצאת הדופן נחקרה בתחנת חיפה בפיקודו של סנ"צ חיים אזרד.

"זו הפרשה הכי מוזרה שנתקלתי בה אי פעם", אומר המפקד הוותיק סגן ניצב יוני שפירא, קצין אח"ם (חקירות ומודיעין) של תחנת חיפה, "האירוע הזה בקלות היה יכול להסתיים בצורה אחת לגמרי, אבל לאורכו השוטרים שמרו על איפוק ושיקול דעת והמקצועיות הזו הוכיחה את עצמה כשהסתיים ללא נפגעים, עם החשוד האמיתי בידינו, עם חקירה מפורטת".

משה שובל, החשוד בחטיפת הפקידה שניסתה לשדוד סניף בנק בחיפה, בימ"ש השלום חיפה, 9 בספטמבר 2021. יואב איתיאל
שובל/יואב איתיאל

ואכן, עשרות השוטרים שהגיעו לזירה שמעו מפי מי שאותה עת היתה החשודה סיפור בלתי נתפס. "אני הקרבן", היא אמרה להם, ולא הרבה יותר מזה. בדיעבד הם הבינו שהיתה בהלם מהאירועים הקשים שעברו עליה אותו בוקר, מאז נחטפה על ידי גבר זר שהציג עצמו בתעודה כחוקר מטעם מחלקת הבטחון של הבנק, לקח אותה ברכבו בדרך למיקום "סודי" של משרדו תוך שכיסה את עיניה במסכה, הוביל אותה בתחבולה לחניון האפלולי של בניין מגדל הנביאים בהדר הכרמל, הכניס אותה שם למעין משרד במחסן שהוא מחזיק שם כארבע שעות, באיומי שוקר חשמלי צילם אותה, ואז סחט אותה שתוביל מטען נפץ דמה שחגר לבטנה, צייד אותה בטלפון מבצעי וליווה אותה כמה מאות מטרים בדרכה אל הבנק.

מדובר בעובדת בכירה המחזיקה את אחד המפתחות הנדרשים כדי לפתוח את הכספת הראשית בסניף. שם, על פי הוראותיו, היא הייתה אמורה לדרוש ממנהל הסניף כי יעביר לה את המיליונים. אלא שהמנהל לא קנה את הסיפור, בעצת קצין בטחון של הבנק הוא תלש ממנה את "המטען", הורה לעובדים לצאת את הסניף והזעיק את השוטרים.

עוד בוואלה!

"חטף, צילם וסחט": החשוד בניסיון השוד בחיפה יישאר במעצר

לכתבה המלאה
חגורת הנפץ דמה שחגרה הפקידה שנסחטה  בסניף בנק בחיפה. צילום מסך, צילום מסך
מטען הדמה שהורה הנאשם לעובדת הבנק לשאת/צילום מסך, צילום מסך

לא רק התושייה שלו הייתה אינסטרומנטלית לפענוח. מסתבר שהחבר של פקידת הבנק צילם את "החוקר" שפגש אותם אותו בוקר, ולמרות אזהרותיו הוא עקב אחרי המכונית בה הוביל את חברתו "לחקירה" עד שזו נבלעה בחניון הבניין. גם היא עצמה, הפעילה יישומון על הטלפון הנייד שלה אשר תיעד את הדרך אותה עשו. היא גם הותירה בכוונה ממצאים באותו מחסן שיאפשרו אח"כ לאמת שהייתה שם, באם תועלם. "ראיתי סרטים. הייתי בטוחה שאני יוצאת מהסיפור הזה בתור גופה", היא סיפרה לחוקרים שאכן מצאו אותם שם. היא הצליחה להבריח שיחה קצרצרה לחבר שלה שיצא לעבודה בשפרעם בו אמרה לו "תגיע לחיפה". היא נזכרה כי חברים סיפרו לה על מישהו חשוד שבימים שקדמו לאירוע נראה מסתובב ובולש בסמוך לבניין בו היא מתגוררת.

החוקרים חשו שהסיפור לא רגיל. אביה של הפקידה המבוהלת, החבר שלה ואחותה מסרו עדויות שחיזקו את הגרסה שלה. היא אמנם היתה בחזקת עצורה אבל החוקרים נמנעו מלכלוא אותה ולמעשה בשום שלב לא הוחזקה בתא מעצר. עורך הדין עאדל דבאח הוזעק לייעץ לה ובתוך כמה שעות היה לתחנת חיפה תיאור פרטים של החשוד שאוכן עושה את דרכו דרומה לכיוון תל אביב. קצין הבילוש של התחנה יצא אחריו ולכד אותו בסיוע שוטרי תחנת זכרון יעקב כשהיה סמוך לעתלית. ברכבו נמצא מטען נפץ דמה נוסף ופאה נכרית שהיו מוכנים להשלכה. הוא שתק ולא נתן הסבר. כך למעשה גם במהלך חקירותיו ובעימות ראשון עם הפקידה הוא שתק.

למשה שובל אין עבר פלילי, מצבו הבריאותי מורכב ביותר ולטענת עו"ד בוריס שרמן, המייצג אותו מטעם הסניגוריה הציבורית, שירות בתי הסוהר לא מסוגל להתמודד עם הטיפול בו וקיים חשש לחייו באם יוותר במעצר. הוא עותר לשחרורו למעצר בית אצל בתו במרכז הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה
  • שוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully