וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד כי בן 58 סחט מינית את פקידת הבנק כדי שתבצע את השוד בחיפה

עודכן לאחרונה: 3.9.2021 / 14:09

המשטרה שחררה את עובדת המקום בת ה-31, לאחר שקיבלה את גרסתה, לפיה הגבר חטף אותה, צילם תמונות שלה בעירום, ואז הצמיד לה מטען דמה ושלח אותה לשדוד בסניף 3 מיליון שקל שיועברו אליו בהעברה בנקאית. ביהמ"ש האריך את מעצרו של החשוד, תושב העיר בן 58, בשבוע

בווידאו: ניסיון שוד בחיפה/צילום: יואב אתיאל

המשטרה עצרה הבוקר (שישי) גבר החשוד כי חטף את פקידת הבנק שאמש איימה לפוצץ את סניף הבנק בחיפה בו היא עובדת. במהלך החטיפה, סחט אותה מינית לאחר שצילם אותה בעירום בניגוד לרצונה, ואז הצמיד לה את מטען הדמה ושלח אותה למקום כדי לשדוד אותו. בתוך כך, המשטרה שחררה את הפקידה בת ה-31 לאחר שהתקבלה גרסתה כי נחטפה בידי האיש, משה שובל, תושב העיר בן 58 ללא עבר פלילי.

במהלך החקירה הלילית, שנוהלה בתחנת חיפה ובמרחב כרמל החדש בפיקודו של נצ"מ אלי מגן, הפקידה מסרה לחוקרים תיאור של החוטף, צילום שלו, ומספר רכב. בנוסף, נגבו עדויות מעובדים נוספים בסניף, קרובי משפחתה ואחרים. בשלב מסוים, שונה הסטטוס שלה מעצורה למעוכבת, עד שבסופו של דבר היא שוחררה.

בית משפט השלום בחיפה החליט להאריך את מעצרו של שובל בשבוע, וזאת בהסכמת המשטרה ועו"ד בוריס שרמן המייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית. עוד החליטה השופטת איילת השחר ביטון פרלה לדחות את בקשת הסניגוריה לאיסור פרסום זהותו וקבעה כי "רמת החשד היא כזו שלא מצדיקה איסור פרסום, למרות שמדובר בהליך שעודנו בחקירה". היא ציינה כי "הנסיבות והאינטרס הציבורי מכריעים".

זירת השוד בסניף בנק בחיפה 2 בספטמבר 2021. יואב איתיאל
זירת ניסיון השוד בבנק בחיפה, אמש/יואב איתיאל

לפי גרסתה של הפקידה, בבוקר אתמול הגיע לביתה שובל, הזדהה כאיש מחלקת הביטחון של בנק "מזרחי-טפחות", וביקש ממנה להתלוות אליו כדי לתת עדות על שוד בנק אמיתי שאירע בסניף בחודש אוגוסט. הפקידה אז נכנסה למכוניתו ונחטפה.

לאחר מכן, בחניון תת-קרקעי בעיר, הצמיד לה החשוד את האביזר דמוי חגורת הנפץ, צייד אותה בטלפון נייד ושלח אותה אל הסניף ברחוב הנביאים בעיר - שם היתה אמורה להעביר את הטלפון הנייד למנהל הסניף, דרכו יקבל מהגבר הוראות כיצד להעביר לו שלושה מיליון שקלים בהעברה בנקאית.

אולם, התכנית השתבשה כשמנהל המקום לא האמין לסיפורה של הפקידה, פרק ממנה את "חגורת הנפץ" והרחיק אותה. אז הוא הורה לעובדים לצאת לרחוב ליתר ביטחון, הזעיק משטרה והחזיק בעובדת עד שהגיעו השוטרים ועצרו אותה. מאוחר יותר, השוטרים עיכבו גם את אחותה וחבר שלה. כמו כן, חבלנים סילקו את המטען המדומה בסיוע רובוט, ולאחר כשעתיים פוזרה המהומה.

עוד בוואלה!

ניסיון שוד בחיפה: עובדת בנק נעצרה לאחר שאיימה לפוצץ את הסניף

לכתבה המלאה

המשטרה טרם הבינה כיצד קשור שובל לאותה פקידה. "ייתכן שידע על הפעילות שלה. יכול להיות שהוא מכיר אותה והיא לא מכירה אותו", מסר רנ"ג אשר מזרחי בשם תחנת חיפה לבית המשפט, "לא בכדי הוא בחר אותה לחטיפה ואותם אירועים". המשטרה מייחסת לו עבירות של שוד, חטיפה, קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים וכליאת שווא.

רכבו של שובל נתפס וחפצים אישיים של הפקידה נמצאו בו. כמו כן, רכוש דומה לזה שנעשה בו שימוש בשוד נמצא ברכב.

במקביל, המשטרה שבה לבדוק את נסיבות הימצאותה של תושבת העיר כבת 50, כשהיא חבולה ובמצב קשה, בחדר המדרגות בבניין בו מתברר עתה שמתגורר החשוד. היא הועברה במוצאי שבת על ידי צוות נט"ן ומד"א לטיפול רפואי בבית החולים רמב"ם. אז החקירה לא העלתה דבר, אך עכשיו ייבדק העניין שוב.

עו"ד שרמן, שמייצג את החשוד בחטיפה ובשוד מסר כי "מדובר באדם מבוגר ללא עבר פלילי, סב לנכדים שמתמודדד עם מחלקה קשה מאוד. הסב מכחיש את כל החשדות. אנו מצפים שהמשטרה תסיים את החקירה בהקדם ותתחשב במצבו הרפואי הקשה".

זירת השוד בסניף בנק בחיפה 2 בספטמבר 2021. מד"א
"זה כמו בסרטים". זירת ניסיון השוד, אתמול/מד"א

"זה כמו בסרטים", אמר לוואלה! עו"ד עאדל דבאח, סניגורה של פקידת הבנק, "כמעט 20 שנה אני בתחום ודבר כזה עוד לא ראיתי. השבחים מגיעים למשטרת ישראל על העבודה הנאמנה שהם עשו".

"צריך להבין את זה", דבאח המשיך, "בחורה ערבייה נכנסת לסניף בנק עם חגורת נפץ, וכמה שעות אחר כך משוחררת לביתה. ממש עבודת קודש של המשטרה שעשתה כל מאמץ באופן ביצוע החקירה תוך חתירה לאמת. היא הקורבן בסיפור הזה".

עוד סיפר דבאח כי הפקידה נמצאת בטראומה מהתקרית הקשה, ובשל המצב הנפשי שלה התקשתה למסור גרסה מסודרת לשוטרים מיד עם מעצרה. "רמת התכנון של אותה כנופייה באירוע הזה לא תאמן. מעולם לא ראיתי תכנון כזה", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully