וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תעלומת היעלמותה של הטייסת אמיליה ארהארט קרובה מתמיד לפתרון"

6.12.2022 / 23:51

חוקרים הצליחו לגלות מידע חדש הנוגע להיעלמותה של הטייסת אמיליה ארהארט - שעשוי לפתור את התעלומה אחת ולתמיד

האם אמיליה ארהרט נאכלה על ידי סרטני קוקוס?/מערכת וואלה!, עריכה: שניר דבוש

חוקרים מאמינים שהם עלו על תגלית "מרגשת" שעשויה לפתור את התעלומה בת עשרות השנים סביב היעלמותה המסתורית של הטייסת המפורסמת בהיסטוריה, אמיליה ארהארט. לפני שנספר לכם על התגלית האחרונה, בואו נרענן את זיכרונכם על התעלומה ועל הקצוות שנחקרו בנושא.

אמיליה ארהארט, טייסת וסופרת אמריקאית, התפרסמה בזכות היותה האישה הראשונה שחצתה את האוקיינוס האטלנטי בטיסת יחיד. היא קבעה שיאי טיסה רבים וכתבה ספרים על חוויותיה כטייסת. בגיל 39 היא נעלמה בנסיבות לא ברורות באוקיינוס השקט, בסמוך לאי האולנד, ב-2 ביולי 1937, כשסיפור היעלמותה הפך לאחת התעלומות הגדולות ביותר בהיסטוריה.

במשך עשרות שנים, חוקרים האמינו שהארהארט והנווט שלצידה, פרד נונן, התרסקו לתוך המים לאחר שבמטוס שלהם, לוקהיד מדגם L-10E אלקטרה, התגלו בעיות במנוע. בעשור החולף מומחים ניתחו את שיחות המצוקה האחרונות של ארהארט וגילו רמזים שעשויים לשפוך אור על מה שבאמת קרה לה.

ריצ'רד גילספי, שחקר את המקרה במשך יותר מ-30 שנה, מאמין שארהארט התרסקה באי מרוחק בדרום האוקיינוס השקט, במרחק של 3,200 ק"מ מהוואי - וקראה לעזרה במשך כמעט שבוע עד שהמטוס שלה נסחף אל הים. מחקר מקיף שנערך על אזור ניקומרורו מראה שבמקום הודלקו מדורות ועצמות דגים פוזרו מסביב, מה שמצביע על כך שאדם אכן חי שם למשך תקופה. גילספי אמר אז: "אני טוען שהיא בילתה ימים - אולי אפילו חודשים - בניסיון לשרוד על האי הבודד".

אמיליה ארהרט. ShutterStock
האם תעלומת היעלמותה של אמיליה ארהרט קרובה לפתרון?/ShutterStock

כעת חוקרים מאמינים שהם מצאו רמז נוסף שמקרב אותם יותר לפתרון תעלומת היעלמותה. לפי ה-Daily Mail, ניתוח מדעי של לוח אלומיניום שנשטף לאי סמוך למקום שבו נעלם מטוסה, מצא מידע חדש שעשוי להיות חיוני. צוות חוקרים במרכז המדע והנדסת הקרינה של פן סטייט (RSEC) איתר אותיות שטרם נראו על לוח מתכת שנשטף אל החוף הנידח ניקומרורו ונמצא ב-1991.

ניתוח של הפאנל מצא את התווים 'D24', 'XRO' ומספר שהוא '335' או '385'. המומחים מקווים לקבוע אם הלוח היה מחובר בשלב מסוים למטוס של ארהארט, מה שיכול לאשר את האזור בו מטוסה התרסק. זה גם יעזור במידה מסוימת להוכיח תיאוריות מסוימות לגבי היעלמותה - ולשלול אחרות.

זו לא הפעם הראשונה שחשבו שהפתרון קרוב
כבר ב-2018 היו בטוחים שהתעלומה נפתרה
ואולי אמיליה ארהרט בכלל נאכלה ע"י סרטני קוקוס?

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פאנל שעשוי להיות ממטוסה של אמיליה ארהארט. Kenan Ünlü, אתר רשמי
פאנל שעשוי להיות ממטוסה של אמיליה ארהארט/אתר רשמי, Kenan Ünlü

לפאנל - החלוד מהשנים הארוכות ששהה בתחתית האוקיינוס ​​- יש חריצים הדומים לאלו שהיו על הלוקהיד אלקטרה של ארהרט, אך חלק מהחוקרים אמרו שהם "לא מתאימים במדויק". עם זאת, ייתכן שהלוח הותקן כתוספת. קינן אונלו, פרופסור להנדסת מכונות והנדסה גרעינית באוניברסיטת פן סטייט, כינה את התגלית "המידע החדש הראשון" שמומחים הצליחו לבחון מזה יותר משלושת העשורים מאז נמצא הפאנל.

על ידי שימוש ברדיוגרפית נייטרונים, הם יכלו לראות דפוסים שלא היו גלויים לעין בלתי מזוינת. התהליך כולל חשיפת עצמים לנייטרונים רדיואקטיביים, המגיבים בצורה שונה עם גרעינים של חלקיקים שונים. לאחר מכן הניגודים מתועדים ונוצרת תמונה המציגה מידע שאינו נראה לעין. "מצאנו את מה שנראה כמו סימנים מוטבעים או צבועים שעשויים להיות מהיצרן המקורי", אמר קינן אונלו, "D24 ו-335, או אולי 385. אנחנו לא יודעים למה הם מתכוונים, אבל הם המידע החדש הראשון מהפאנל הזה שנבדק על ידי מומחים שונים בטכניקות מדעיות שונות במשך למעלה מ-30 שנה", הוסיף. ריצ'רד גילספי מתייעץ כעת עם מנתחים משפטיים בתקווה לפענח את מקור הדפוסים ולהתאים להן מספר ייצור שיכול לחבר את הפאנל למטוס של ארהארט.

האותיות והמספרים הכתובים על הפאנל שעשוי להיות ממטוסה שלאמיליה ארהארט. Kenan Ünlü, אתר רשמי
האותיות והמספרים הכתובים על הפאנל שעשוי להיות ממטוסה שלאמיליה ארהארט/אתר רשמי, Kenan Ünlü
אמיליה ארהארט. ShutterStock
אמיליה ארהארט/ShutterStock

עצמות התגלו בניקומארו בשנת 1940, שלוש שנים לאחר היעלמותה של ארהארט, אך ניתוח משפטי משנת 1941 של העצמות קבע שהן שייכות לאדם אחר. עם זאת, העצמות אבדו לאחר מכן וכמה חוקרים מאמינים כעת כי השרידים אכן היו שייכים לה. בשנת 2019 חוקרים אמרו כי אתר בפפואה גינאה החדשה עשוי להכיל את השרידים האבודים של מטוסה של ארהארט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully