וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 81 שנה: האם נפתרה תעלומת היעלמותה של הטייסת אמיליה ארהארט?

1.8.2018 / 9:41

אמיליה ארהארט, האישה הראשונה שחצתה את האוקיינוס האטלנטי בטיסת יחיד, נעלמה בנסיבות לא ברורות כשניסתה להקיף את העולם בטיסה. 81 שנים אחרי היעלמותה, חוקרים מאמינים שמצאו מה עלה בגורלה - וזה לא מה שחשבו עד היום

האם אמיליה ארהרט נאכלה על ידי סרטני קוקוס?/מערכת וואלה!, עריכה: שניר דבוש

האם נפתרה תעלומת היעלמותה המסתורית של הטייסת האמריקאית אמיליה ארהארט? השבוע פורסם כי חוקרים מאמינים שבניגוד לתיאוריה הרווחת לפיה היא התרסקה בלב בים כשניסתה להקיף את העולם בטיסה - היא ביצעה נחיתת אונס על אי בודד ושרדה שם במשך תקופה כשהיא מנסה לקרוא לעזרה בכל דרך אפשרית.

ארהארט, טייסת וסופרת אמריקאית, התפרסמה בזכות היותה האישה הראשונה שחצתה את האוקיינוס האטלנטי בטיסת יחיד. היא קבעה שיאי טיסה רבים וכתבה ספרים על חוויותיה כטייסת. בגיל 39 היא נעלמה בנסיבות לא ברורות באוקיינוס השקט, בסמוך לאי האולנד, ב-2 ביולי 1937, כשסיפור היעלמותה הפך לאחת התעלומות הגדולות ביותר בהיסטוריה. כעת, 81 שנים אחרי, חוקרים מאמינים שמצאו מה עלה בגורלה של ארהארט והנווט שלצידה, פרד נונן.

עד כה האמינו שהשניים התרסקו לתוך המים לאחר שבמטוס שלהם, לוקהיד מדגם L-10E אלקטרה, התגלו בעיות במנוע. אולם כעת, מומחים ניתחו את שיחות המצוקה האחרונות של ארהארט וגילו רמזים שעשויים לשפוך אור על מה שבאמת קרה לה. ריק גילספי, שחקר את המקרה במשך יותר מ-30 שנה, מאמין שיש לו הוכחות שארהארט התרסקה באי מרוחק בדרום האוקיינוס השקט, במרחק של 3,200 ק"מ מהוואי וקראה לעזרה במשך כמעט שבוע עד שהמטוס שלה נסחף אל הים.

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

בגלל סרטון ויראלי - נחשפה הסיבה המזעזעת להיעלמותה של אמיליה ארהארט?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully