וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל סרטון ויראלי - נחשפה הסיבה המזעזעת להיעלמותה של אמיליה ארהארט?

16.11.2017 / 7:03

תעלומת היעלמותה המסתורית של הטייסת המפורסמת אמיליה ארהארט עומדת לפני פיתרון? חוקרים מצאו סרטנים מפלצתיים על האי בו ככל הנראה התרסק המטוס שלה והגיעו למסקנה שהם הסיבה שעד היום לא הצליחו לאתר את שרידיה

האם אמיליה ארהרט נאכלה על ידי סרטני קוקוס?/מערכת וואלה!, עריכה: שניר דבוש

סיפור היעלמותה של הטייסת המפורסמת, אמיליה ארהארט, ממשיך להעסיק את העולם מזה 80 שנה. בעוד סיבות היעלמותה של הטייסת ומקום מותה לא ידועים, אנשים רבים מאמינים שארהארט והנווט שלה, פרד נונאן, התרסקו באוקיינוס השקט ונעלמו במעמקי הים. כעת עולה פתרון אפשרי נוסף לסיבת היעלמותה של הטייסת: שרידיה נאכלו בידי סרטנים מפלצתיים הנקראים סרטני קוקוס.

זה לא כזה מופרך כמו שזה נשמע, לפחות לא יותר משאר הספקולציות שעלו סביב סיבות העלמותה - כמו למשל שהיא נלכדה בידי היפנים והוחזקה בשבי או שהיא בכלל לא נהרגה בהתרסקות והמשיכה לחיות את חייה בהיחבא. התיאוריה החדשה אומרת שארהארט התרסקה באי ניקומרורו שבאוקיינוס השקט, שם חוקרים תיעדו לאחרונה סרטנים מפלצתיים בעלי טפרים חזקים במיוחד המסוגלים לשבור עצמות.

אמיליה ארהארט. AP
האם תעלומת היעלמותה של הטייסת אמיליה ארהארט נפתרה?/AP

עוד ב"אסור לפספס":

עוד באותו נושא

התמונה החדשה שעשויה לפתור את תעלומת מותה של הטייסת המפורסמת

לכתבה המלאה

לאחרונה פורסם שסרטון שהפך לויראלי ברשת והוא זה שגרר אחריו את חידוש תיאוריית הסרטנים - בתיעוד מהאי נראה סרטן הקוקוס הגדול הורג באכזריות ציפור וחותך לה את שתי הכנפיים בעזרת טפריו הגדולים. האם זה מה שעלה בגורלה של ארהארט? אחת התיאוריות הקודמות שלא זכתה להתייחסות טענה שהיא נאכלה בידי חיות. כעת, כשהגיע תיעוד של סרטן קוקוס מתאכזר לציפור קטנה, רבים החלו לקחת את התיאוריה ברצינות. ישנם חוקרים שמאמינים שארהארט אכן נהרגה בהתרסקות המטוס, אולם אלה סרטני הקוקוס שהבחינו בגופתה, אכלו את שרידיה ופיזרו את העצמות ברחבי האי.

הסרטן בפעולה. זהירות - תמונות קשות לצפייה:

קצין קולוניאלי בריטי שהיה על האי בתקופה בה ארהארט התרסקה לכאורה אמר ששלד עם מידות התואמות לתיאור של ארהארט נמצא באזור אולם נעלם זמן קצר לאחר מכן. הסרטנים החשודים בהיעלמותה מגיעים לגובה של מטר ולמשקל של 4 ק"ג. הם קיבלו את שמם המתקתק, סרטני הקוקוס, בידי חוקר הטבע צ'ארלס דרווין בעת ביקורו באיים. הוא קרא להם בשמם אחרי שהופתע לראות איך הם מצליחים לשבור אגוז קוקוס בקלות. כוח הטפרים שלהם שווה ערך לריסוק 6 טון ותוחלת חייהם עומדת על 60 שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם סרטן הקוקוס אכל את אמיליה ארהארט?/מערכת וואלה!, צילום מסך
אמיליה ארהארט. AP
סיפורה של אמיליה ארהארט ממשיך להעסיק את העולם/AP
אמיליה ארהארט. AP
אמיליה ארהארט נעלה ביום בהיר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully