וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות תערער לביה"מ העליון על קולת העונש של המורשע באונס בת ה-10 ברמת הנגב

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 13:28

בפרקליטות הסבירו כי לנוכח חומרת העבירות המופלגת, המדינה סבורה שבית המשפט המחוזי נתן משקל רב מדי להליכי השיקום שעבר הנאשם. בנוסף אמרו בפרקליטות כי מלכתחילה העונש המבוקש היה עשר שנות מאסר. יו"ר נעמ"ת: "הזדמנות לתקן את גזר הדין השערורייתי"

בווידאו: תיעוד מעצר החשודים באונס הילדה בת ה-10 מהדרום/מערכת וואלה! NEWS

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הודיעה היום (שני) שתערער לעליון על גזר הדין של מבצע האונס בבת ה-10 בנגב, שנידון לחמש שנות מאסר בלבד. הצעיר, שהיה באותה עת קטין בן 17.5, הורשע בניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה וכן בעבירה של התפרצות למקום מגורים. המדינה סבורה כי לנוכח חומרתן המופלגת של העבירות, טעה בית המשפט המחוזי, כאשר בפועל נתן משקל רב מידי להליכי שיקום שעבר נאשם זה, נאמר בהודעה.


לפניית וואלה בנושא מדוע הפרלקיטות מערערעת על קולת העונש שכן אחת הסיבות למתן העונש הקל הייתה חוסר הרצון להעיד את הילדה - קורבן העבירה, השיבו בפרקליטות כי:" בכל מקרה בטיעונים לעונש הפרקליטות ביקשה להטיל 10 שנות מאסר" כך שהערעור הוא בעיקר על קולת העונש.

זעקת הנגב
בהמשך לאירועי האלימות האחרונים הנגב,  בהם אירוע הפריצה ותקיפת הילדה בישוב בנגב - מאות תושבים, יהודים ובדואים, השתתפו הבוקר (ו) בהפגנה על הפקרות הנגב ובדרישה להחזיר את הביטחון האישי, 19 בפברואר 2021. שי מכלוף
הפגנה בעקבות המקרה בנגב, 19 בפברואר 2021/שי מכלוף

בעקבות ההחלטה אמר אביה של הילדה שנפגעה: "אנחנו רוצים את הערעור וזה קרה בעקבות הלחץ הציבורי. מצד שני יש תחושת החמצה שצריך לחץ ציבורי עבור משהו מובן מאליו. עדיף מוקדם מאשר מאוחר. למען יראו ויראו. זה יותר טוב ממה שהיה, זה בטוח"

יור נעמת, חגית פאר ברכה על החלטת הפרקליטות ואמרה כי זו "הזדמנות לתקן את גזר הדין השערורייתי של בית המשפט המחוזי בבאר שבע. הרכב השופטים בחר ליישם את מידת הרחמים כלפי התוקף הפושע במקום כלפי הילדה התמימה שאת חייה הוא הרס. טוב עשתה הפרקליטות שהחליטה לערער- זהו מסר חשוב גם ברמת המקרה הספציפי וגם במישור הציבורי".

המועצה לשלום הילד, אשר ביקשה מהפרקליטות לערער על גזר הדין המקל שניתן בגין הפגיעה המינית, בירכה גם היא על החלטת הפרקליטות. בהודעת המועצה נאמר: "אנחנו מברכים על ההחלטה להשמיע את קולה של הילדה בערכאת הערעור, תוך ניסיון בלתי מתפשר להעביר מסר תמיכה ברור בילדים נפגעי עבירה שנפגעים בנסיבות כה חמורות. כעת יש לקוות שבית המשפט בערכאת הערעור יהיה אף הוא קשוב לזעקתם האילמת של הילדה הנפגעת עצמה ושל ילדים וילדות נפגעי עבירה בכלל, ויקבע רף ענישה חמור וראוי שישמש דוגמא ותקדים גם למקרים עתידיים אחרים".

עוד בוואלה!

העונש המקל על תוקף בת ה-10 בנגב: "בחקירות שלו אמר שזה מעשה נגד יהודים בלבד"

לכתבה המלאה

"בוקס בבטן לאמון הציבור"

הדס דניאלי ילין, מנכל"ית שדולת הנשים, אמרה על החלטת הפרקליטות: "טוב עשתה הפרקליטות שהחליטה לערער על עונשו של התוקף. חמש שנות מאסר על תקיפה של ילדה במהלך שנתה זה בוקס בבטן לנפגעת ולאמון הציבור בבית המשפט. מערכת המשפט חייבת לבצע התאמות משמעותיות בטיפול בנפגעי ונפגעות עבירות. היא חייבת לקבל על עצמה מדיניות של הרתעה משמעותית בפני עברייני מין. הערעור של הפרקליטות הוא צעד חשוב במאבק למען נפגעות ונפגעי תקיפה מינית, ומעביר מסר ציבורי של אפס סובלנות לעברייני מין".

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully