וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה הרוויחו האוטובוסים וכמה נענשו הנהגים? נתיב הרכב השיתופי לירושלים יצא לדרך

עודכן לאחרונה: 9.12.2022 / 7:51

ביום הראשון שבו הופעל הנתיב לתחבורה ציבורית ולרכב פרטי עם 3 איש ומעלה, התקצר זמן הנסיעה של האוטובוסים בכרבע שעה - בעוד המכוניות הפרטיות חטפו בפקק. "זה היה לא סביר", סיפר נהג שהגיע מהמרכז. שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי טענה, "זו הדרך להוציא את ישראל מהפקק"

היום הראשון של הפעלת נתיב התחצ בכביש 1 לירושלים/מיכאל דימנשטיין, לע"מ

לא עליתם ברכבת או באוטובוס לירושלים? תמתינו בפקק. אמש (ראשון), בבוקר הראשון להפעלת הנתיב רב התפוסה בכביש מספר 1 (כביש ירושלים-תל אביב) ממחלף דניאל ועד מנהרת הראל, השתרכו פקקים ארוכים מהרגיל בעליות לירושלים.

נהגי אוטובוסים דיווחו כי זמן הנסיעה שלהם לתחנה המרכזית בבירה התקצר ב-15 דקות בממוצע, בזמן שנהגי מכוניות פרטיות שהעפילו לבירה דיווחה על זמני נסיעה ארוכים ב-10 עד 20 דקות מהרגיל. אולם, לפי נתוני משרד התחבורה, זמן הנסיעה הממוצע מלטרון לחמד בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית ולרכבים פרטיים שבהם לפחות שלושה בני אדם, עמד על כ-21.5 דקות, לעומת כ-29 דקות ברכב בנתיבים הרגילים. מהירות הנסיעה בנתיב פלוס עמדה על 78 קמ"ש ובנתיבים הרגילים על 66 קמ"ש בממוצע.

היום הראשון של הפעלת נתיב התח"צ בכביש 1 לירושלים. טרגט מרקט, משרד התחבורה, אתר רשמי
צילום רחפן של נתיב התח"ץ החדש/אתר רשמי, טרגט מרקט, משרד התחבורה

"זה היה לא סביר, עמדתי בפקקים יותר מ-20 דקות מעבר לזמן הנסיעה הרגיל", סיפר לוואלה! ק', שמגיע לירושלים מהמרכז. "זו נסיעת עבודה, אני עוצר בכמה תחנות בעיר לפגישות, מגיע עד תלפיות בדרום העיר, ואם אסע ברכבת ואהיה תלוי לתנועה בעיר באוטובוסים הכול ייקח לי הרבה יותר זמן", ציין. "תעודדו את מי שיכול לעבור לתחבורה ציבורית, אבל אל תפגעו באחרים בגזילת נתיב נסיעה, מה שהחמיר את העומסים בשני האחרים", קרא ק'.

נ', נהג אחר, העיד כי הנסיעה שלו התארכה בעשר דקות. "חייב לומר שהנהגים מפגינים משמעת ולא ראיתי כמעט רכבים פרטיים שנוסעים עם נהג בלבד ומקצרים לעצמן את הדרך בנתיב החדש", הדגיש.

שרת התחבורה היוצאת, ח"כ מרב מיכאלי (העבודה), הצהירה, "שמנו את התחבורה הציבורית במרכז. אני מאוד מקווה שכל מי שתבוא או יבוא אחריי, לא יעזו לשנות את הכיוון הזה. זו הדרך להוציא את ישראל מהפקק".

מרב מיכאלי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"שמנו את התחבורה הציבורית במרכז". מיכאלי/ראובן קסטרו

במשרד התחבורה מעריכים כי מהשינוי ייהנו עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית, 400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום שישי, ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית. בהתאם לתקנות, נסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין תגרור קנס של 500 שקל.

הנתיב הימני מהשלושה בכביש מספר 1, ממחלף דניאל ועד לכניסה למנהרות הראל, מופעל במתכונת זו בימי ראשון עד חמישי, בין השעות 09:30-06:30 וביום שישי בין השעות 17:00-12:00. בשאר השעות, התנועה בנתיב מותרת לכל משתמשי הדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully