וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאלי השיקה קו מטרונית חדש בשבת, והרגיזה את הדתיים: "לשים אצבע בעין"

עודכן לאחרונה: 8.10.2022 / 21:13

על אף שבחיפה הייתה מאז ומעולם תחבורה ציבורית בשבת, האירוע של מיכאלי הצליח להכעיס את חובשי הכיפות. קומץ ערכו קידוש מול קו המטרונית כמחאה. עמיחי אליהו, מועמד ברשימת הציונות הדתית צייץ: "מי שקנתה ילד באמזון לא תחנך אותנו על סובלנות", ועורר תגובות נזעמות

מרב מיכאלי משיקה קו מטרונית חדש בחיפה/יואב איתיאל

גשם קל טיפטף הבוקר על הכרמל ויש מי שכבר פירש: השמים בוכים. בחיפה השיקה שרת התחבורה מרב מיכאלי קו מטרונית חדש, בשבת. בהתחלה, קודם לאירוע, התעקשו אנשי יחסי הציבור של האירוע כי מדובר באירוע של משרד התחבורה בראשותה. אבל בישראל כמובן שדברים לא יכולים להיות פשוטים כל כך כשמדובר באירוע רשמי, בשבת.

"הטקס היה לפני שלושה שבועות, עם שרת התחבורה", התחמקו באלגנטיות בעיריית נשר. "כל הפרטים באתר סופרבוס", ענו במשרד התחבורה לשאלה אודות הקו החדש ולשאלה האם מדובר באירוע של המשרד ענו במעורפל "של השרה". ההזמנות כוללות כמובן את תוארה של מיכאלי כשרת התחבורה, הגיעו בסופו של דבר מיחצ"ני "העבודה".

שרת התחבורה מרב מיכאלי בהשקת קו מטרונית חדש בחיפה. 8 באוקטובר 2022. יואב איתיאל
שרת התחבורה מרב מיכאלי בהשקת קו מטרונית חדש בחיפה. 8 באוקטובר 2022/יואב איתיאל

הרב עמיחי אליהו, המועמד לכנסת במקום התשיעי ברשימת הציונות הדתית ובנו של הרב הראשי לצפת, שמואל אליהו, צייץ לפני יומיים בחשבון הטוויטר שלו, לקראת הטקס הצפוי: "מי שקנתה ילד באמזון לא תחנך אותנו על סובלנות ולא תכפה עלינו את הערכים שלה. עם ישראל ימשיך לכבד את השבת!".

אליהו התכוון בדבריו לכך שמיכאלי הביאה את בנה בהליך פונדקאות ודבריו עוררו סערה ברשת החברתית. ח"כ יוליה מילנובסקי מישראל ביתנו כתבה בתגובה: "לכל מי שמתלהב מבן גביר, תכירו את מספר ארבע שלו בעוצמה יהודית- בשלוש מילים: חושך, בורות וגזענות. לתפארת מדינת ישראל". ח"כ מרב בן ארי מיש עתיד הוסיפה: "תתבייש לך. גועל נפש". יו"ר הבית היהודי, השרה איילת שקד קראה לו למחוק את הציוץ וכתבה: "חולקת על מרב בכל תחום אפשרי אבל לא הכל כשר במשחק הפוליטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הקו החדש, קו 5א, מחבר בין בית החולים רמב"ם, מרכז העיר חיפה, מרכז ביג בצ'ק פוסט, העיר נשר וצומת יגור ויפעל שבעה ימים בשבוע, גם בשבת וחג. הקו צפוי לשמש את תושבי חיפה, יגור, נשר, עמק יזרעאל והקריות ולחזק את הנגישות לבית החולים רמב"ם.

מיכאלי הגיעה לחנוך את הקו בנסיעתו הראשונה בשבת, ניגשה אל המפגינים, שמעה בסבלנות את הקידוש שערכו שם ואת טענותיהם על הפגיעה בשבת, חייכה, ענתה להם קצרות בנועם (אבל כצפוי זה היה שיח של חירשים).לאחר מכן עלתה השרה למטרונית והמסע "ההיסטורי" המתוקשר יצא לדרכו, אבל לא לפני שהספיקה להכריז על הבטחת בחירות אחת, "גם הרכבלית תפעל בשבת, אחרי הבחירות", הצהירה שרת התחבורה במענה לשאלת וואלה

"אני לא צריכה להצניע את הערכים הליברלים שלי של חיה ותן לחיות, רק בגלל שיש מישהו שחי אחרת", אמרה לוואלה חברת הכנסת מטעם העבודה נעמה לזימי, המתגוררת בשכונת קרית אליעזר, לאורך הקו ושהצטרפה לנסיעת ההשקה, "דוקא כאשה מסורתית שנוסעת בשבת ויודעת שרוב הציבור המסורתי בישראל נוסע בשבת חשוב לי להיאבק למען חופש התנועה ושיוויון לכל מי שרוצה להתנייד גם בשבת".

מנגד, מחו אריה ואפרת כהן משכונת נווה שאנן שהגיעו ברגל עם מפיות "שבת" ועם שנים משמונת ילדיהם, וערכו קידוש מול תחנת האוטובוס בה עלתה השרה. "זה אירוע שדוקר את העין", הם אמרו, "יש פה שרה שעושה אירוע דוקא בשבת, וזה מרגיז". הם אומרים שרבים יותר היו מגיעים אבל חששו לחצות תחום שבת"

מפגינים נגד השקת קו מטרונית חדש בחיפה של מרב מיכאלי. 8 באוקטובר 2022. יואב איתיאל
מפגינים נגד השקת קו מטרונית חדש בחיפה של מרב מיכאלי. 8 באוקטובר 2022/יואב איתיאל

"זו לא באמת חניכה. מה שהיא עושה זו חניכה פוליטית. לידיעתי משרדי ממשלה לא עובדים בשבת. מעולם לא היה דבר כזה", אמר לוואלה ראש העיר נשר, עו"ד רועי לוי, שרק לפני שבועיים, השתתף בחנוכת קו 5 של המטרונית, במעמד אותה שרת תחבורה, "חוץ מזה, היא מגיעה לנפח חזה על משהו שלדעתי בכלל לא קשור אליה. בסטטוס קוו של חיפה ונשר מאז ומעולם היו אוטובוסים בשבת. שנית, זו בכלל לא החלטה שלה. הקרדיט של הנסיעה של המטרונית בשבת שייך לישראל כץ, כשש"ס היו בממשלה ויהדות התורה היו בממשלה עם הליכוד". ראש העיר לוי לא השתתף היום בטקס, ולדבריו אף לא הוזמן.

"היא הגיעה בילדותיות מופגנת לחיפה בשביל לשים לנו אצבע בעין. ההפעלה של הקו היא בניגוד לחוק ובניגוד לסטטוס קוו" טוען בתוקף מיכי אלפר, יו"ר סיעת "דגל התורה" בעיריית חיפה, סגן וממלא מקום ראשת העיר ומחזיק תיק התכנון והבניה, הזועם על הפעלת המטרונית ועל הטקס בשבת אותו כמובן החרים, "לא היה בהיסטוריה אירוע כזה של שר בממשלת ישראל בשבת הקדושה"

שרת התחבורה מרב מיכאלי בהשקת קו מטרונית חדש בחיפה. 8 באוקטובר 2022. יואב איתיאל
שרת התחבורה מרב מיכאלי בהשקת קו מטרונית חדש בחיפה. 8 באוקטובר 2022/יואב איתיאל

"הסטטוס קוו בחיפה הוא לא משהו שאנחנו אוהבים, אבל מה לעשות זו המציאות ושני הצדדים מכבדים אותה. המצב בו שר בממשלת ישראל פועל בניגוד לחוק ובניגוד לאמונתם של יהודים רבים במדינת ישראל, ולא עושה את זה כבדרך אגב, אלא באופן בוטה זה דבר שיש הרבה אנשים שנפגעים ממנו".

עוד הוסיף אלפר והעלה נושאים שונים בנושא התחבורה בהם לא טיפלה השרה. "תחבורה בלילה לנתב"ג מחיפה כבר אין כמעט שנתיים. בעיות תחבורתיות קשות של חיפה לא מטופלות ובקשות של העירייה לא מענות. אז בשביל קמפיין פוליטי, בשביל לקדם מפלגה כושלת עם שרה כושלת?". עוד הוסיף כי פנה ליועצת המשפטית לממשלה בנושא.

גם ראשת העיר כעסה, אבל ממניעים אחרים

ראשת העיר חיפה, עינת קליש רותם נמנעה מלהגיב, אך החרימה את הטקס ממניעים אחרים לגמרי. קליש רותם מנהלת מלחמת חורמה כנגד ממשלת ישראל והפטרוניות שלה אותה היא נוהגת לכנות "ירושלים DC", בהשוואה לחיפה שבפריפריה. לראשת העיר יש גם חשבון אישי פתוח עם מיכאלי, בעיקר כי גם היא כמו כץ וסמוטריץ' לא קידמה עבורה את הבטחת הבחירות של קליש לשדה תעופה "בינלאומי-קטן-אבל-לא-קטן-מדי".

ראשת העיר חיפה, ד"ר עינת קליש רותם. שלומי גבאי
"יש לך זמן לחנוך את המטרונית או שבאת לבדוק טמפרטורה?", עינת קליש רותם/שלומי גבאי

את זעמה היא פרקה אתמול בציוץ בטוויטר בו כתבה: "אז מרב, סיימת להרוס את שדה התעופה של חיפה? התקדמת עם הקמת נמל הדלקים הגדול פי 6? ממשיכה לנתק את חיפה מהים בגלל החישמול העילי של מסילות הרכבת? אה לא? אז איך יש לך זמן לחנוך את מטרחנית נשר? או שבאת לבדוק טמפרטורה?", אל הציוץ צירפה קליש רותם את ההזמנה של יחצ"נה של מיכאלי לאירוע, חנן זיסו, כולל מספר הטלפון שלו.

תזכורת, קליש רותם נבחרה לראשות העיר חיפה על טיקט של מפלגת העבודה, עורכי הדין של מפלגת העבודה הצילו עבורה את הטיקט הזה בבג"ץ אחרי שבית המשפט המחוזי בחיפה פסל אותה. אפשר היה לצפות שתיתן רוח גבית ליו"רית המפלגה, אלא שאצל ראשת העיר הזו, הכול לא צפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully