וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בשומרון: מחבל דקר לוחם מג"ב בחווארה ונוטרל

עודכן לאחרונה: 2.12.2022 / 18:59

האירוע החל כשהמחבל ניסה לפרוץ למכונית ובה 2 ישראלים, אחד מהם קצין צה"ל, שירה בו בתגובה. לאחר מכן המחבל הבחין בלוחמים נוספים שהתקרבו למקום, ודקר אחד מהם. מפקד הפלוגה הסתער עליו והתעמת איתו, עד שהצליח לנטרל אותו. "עירנותם של הלוחמים מנעה פגיעה בחפים מפשע"

בווידאו: חשד לפיגוע בחווארה/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

לוחם מג"ב נפצע היום (שישי) באורח קל לאחר שמחבל דקר אותו בחווארה. המחבל נוטרל על ידי לוחם נוסף, והפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי. בתיעוד מהאירוע נראה המחבל מנסה לחטוף את נשקו של הלוחם המתעמת איתו, ואז נורה על ידו. מותו של המחבל נקבע במקום. בתום האירוע פרצו עימותים בין פלסטינים לכוחות צה"ל ומג"ב, שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

האירוע החל כשהמחבל ניסה לפרוץ רכב ובו זוג ישראלים, אחד מהם הוא קצין צה"ל בחופשה. מהשבין הפלסטיני כי דלת הרכב נעולה, ניסה לפרוץ אותה עם אבן, ואז נורה על ידי הנהג שהיה חמוש באקדח. המחבל, ששכל הנראה נפצע מהירי, זיהה רגעים לאחר מכן צוות של לוחמי מג"ב מגיע למקום, נע לעברם והצליח לדקור את אחד הלוחמים.

מפקד הפלוגה שנכח בצוות הסתער על המחבל ולאחר מאבק עימו, במהלכו ניסה המחבל לחטוף את נשקו, הוא ניטרל אותו בירי. מותו של המחבל נקבע במקום. הלוחם שנפצע וכן מפקד הפלוגה פונו לקבלת טיפול רפואי.

פיגוע דקירה בחווארה. לפי סעיף 27א' לרשתות חברתיות, מערכת וואלה!
תיעוד מהזירה בחווארה, היום/מערכת וואלה!, לפי סעיף 27א' לרשתות חברתיות

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, מסר לאחר האירוע כי "עירנותם של הלוחמים בפיקוד מפקד הפלוגה מנעה פגיעה משמעותית בחפים מפשע. תוך שניות, הבין הצוות שמדובר בפיגוע וחתר למגע והסתער לעבר המחבל שלבסוף נוטרל בירי בטרם הצליח לפגוע באזרחים ישראלים".

כמו כן, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי שוחח עם קצין משמר הגבול שניטרל את המחבל, ושיבח אותו על מהירות תגובתו ועל שמנע פגיעה באנשים נוספים.

עוד בוואלה!

נסיון פיגוע ירי אל עבר אוטובוס ביהודה ושומרון, אין נפגעים

לכתבה המלאה
לוחם מג"ב נפצע קל לאחר שמחבל פלסטיני ניסה לדקור אותו בחווארה שבשומרון, המחבל נוטרל ע"י לוחם נוסף. 2 בדצמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
הלוחם שנפצע בחווארה, היום/דוברות משטרת ישראל
הסכין של המחבל בפיגוע בחווארה: לוחם מג"ב נפצע קל לאחר שמחבל פלסטיני ניסה לדקור אותו בחווארה שבשומרון, המחבל נוטרל ע"י לוחם נוסף. 2 בדצמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
הסכין בו השתמש המחבל, החום/דוברות משטרת ישראל

במהלך הלילה דיווח צה"ל על ניסיון פיגוע לעבר אוטובוס ישראלי שנסע ליד צומת המשטרה הבריטית, הסמוך לרמאללה. באירוע לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לאוטובוס.

אתמול חיסלו כוחות צה"ל שני בכירים בג'יהאד האסלאמי במהלך פעילות בכפר ואדי ברוקין שליד ג'נין. הראשון הוא מפקד חטיבת ג'נין של הג'יהאד האסלאמי, מוחמד איימן סעדי, בן 26, והשני הוא ג'מיל זביידי, בן 27, קרוב משפחתו של זכריא זביידי ובכיר בגדודי חללי אל אקצה

כמו כן, במהלך הפעילות נעצר גם המחבל ואסם עבד אלכרם חסן פאיז, שהיה מעורב בהכנת רכב תופת לשימוש בפיגוע המוני. מצה"ל נמסר כי במהלך הפעילות נעצרו עוד 3 חשודים, ונפצעו 15 פלסטינים באורח לא ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully