וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חיסל שני מבוקשים מהג'יהאד האסלאמי בג'נין

ההרוגים הם מפקד חטיבת ג'נין של הג'יהאד האסלאמי, מוחמד איימן סעדי, בן 26, ונעים ג'מיל זביידי, בכיר בגדודי חללי אל אקצה וקרוב משפחה של זכריא זביידי. במהלך הפעולה נעצר מחבל שתכן פיגוע של מכונית תופת ועוד שלושה, ונפצעו 15 פלסטינים. שביתה בג'נין בעקבות הפעולה

בווידאו: יחידת המסתערבים של משמר הגבול במהלך מעצר מבוקש בג'נין/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שני בכירים בג'יהאד האסלאמי נהרגו הלילה (חמישי) במהלך פעילות של כוחות צה"ל בכפר ואדי ברוקין שליד ג'נין. הראשון הוא מפקד חטיבת ג'נין של הג'יהאד האסלאמי, מוחמד איימן סעדי, בן 26, והשני הוא ג'מיל זביידי, בן 27, קרוב משפחתו של זכריא זביידי ובכיר בגדודי חללי אל אקצה. בפעילות נעצרו ארבעה פלסטינים, בהם המחבל ואסם עבד אלכרם חסן פאיז, שהיה מעורב בהכנת רכב תופת לשימוש בפיגוע המוני. 15 פלסטינים נוספים נפצעו באורח לא ידוע.

בעקבות הפעולה הוחלט בג'נין לקיים היום שביתה כללית, ובג'יהאד האסלאמי איימו לנקום. "הטבח שביצעה ישראל נגד עמנו ולוחמי ההתנגדות שלנו במחנה ג'נין עם שחר לא ייעלם מעינינו, והכובש ישלם את המחיר על פשעו", מסר דובר הארגון.

נעים ג'מיל זביידי, בכיר בחטיבת הג'יהאד האסלאמי בג'נין, שנהרג בהיתקלות עם צה"ל, 1 בדצמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
נעים ג'מיל זביידי/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מוחמד איימן סעדי, מפקד חטיבת הג'יהאד האסלאמי בג'נין, שנהרג בעימותים עם צה"ל, 1 בדצמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
מוחמד איימן סעדי/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עם תחילת הפעילות, כוחות צה"ל נכנסו לביתו של המבוקש ואסם פאיז ועצרו אותו ללא התנגדות. לאחר מכן הכוחות נתקלו בירי מדוייק ומסיבי שנורה לעברם, והגיבו בירי גם הם, במהלכו נורו למוות מוחמד איימן סעדי וג'מיל זביידי.

כמו כן, במהלך הפעילות הכוחות זיהו רכב חשוד ובו חמוש. הם סרקו את הרכב ומצאו בו נשק, עצרו את החמוש והחרימו את נשקו. במהלך כל הפעילות הוחרמו שך הכל שלושה כל נשר מסוג M16. הפעילות נגמרה בתוך שעה.

ראש הממשלה יאיר לפיד ברך את כוחות הביטחון על הפעילות הלילה בג'נין. "פעילות צה"ל וכוחות הביטחון הלילה בג'נין היא המשך ישיר של המדיניות הלא מתפשרת שלנו בלחימה בטרור", אמר. בהודעתו גם רמז לוויכוח סביב הטיפול בלוחמים שתקפו פעילי שמאלה בחברון, ואמר, "דווקא בימים סוערים אלה, בהם גורמים חסרי אחריות מנסים לגרור את צה"ל לוויכוח קיצוני ולהסית חיילים נגד מפקדיהם, אני רוצה להביע הערכה לכוחות הביטחון. זו הדרך להלחם בטרור, זו הדרך להגן על אזרחי ישראל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מעצרים של צה"ל בג'נין 28 בספטמבר 2022. דובר צה"ל
שני בכירים בג'יהאד חוסלו בפעולה הלילה/דובר צה"ל

בלילה שבין יום שני לשלישי הודיע משרד הבריאות הפלסטיני כי שלושה פלסטינים נהרגו בעימותים עם כוחות צה"ל ליד חברון ורמאללה, בהם פעיל מנגונוני ביטחון פלסטינים. בבית אומר שליד חברון, נהרג פלסטיני אחד בעימותים שהתפתחו לאחר שג'יפים של צה"ל נתקעו במקום בעקבות תקלה תטכנית. בבית רימה דווח על שני אחים שנורו מאש לוחמים.

ביום שלישי חיילת כבת 20 נפצעה קשה בפיגוע דריסה סמוך לשער בנימין בכביש 60. המחבל נמלט מהמקום, ונורה למוות בתום מרדף ליד גבעת אסף. הוא היה בעל היתר עבודה בישראל, ועד לפני כחצי שנה עבד בסניף רמי לוי סמוך למקום הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully