וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהביע חרטה: עונשו של לוחם גבעתי שתועד מקלל פעיל שמאל יקוצר ב-4 ימים

עודכן לאחרונה: 2.12.2022 / 12:17

הלוחם נשפט תחילה ע"י מפקדיו ונגזר עליו עונש של 10 ימים. עם זאת, לאחר שלקח אחריות על מעשיו והביע חרטה, מפקד פיקוד הדרום החליט כי הוא ירצה רק 6 ימים בכלא הצבאי. בתיעוד התקרית שהתרחשה לפני כשבוע נשמע החייל אומר לפעילי שמאל שהגיעו למקום: "בן גביר יעשה פה סדר"

בווידאו: אלימות חיילים נגד פעילי שמאל/צילום: עיסא עמרו, טל שגיא

מפקד פיקוד הדרום אליעזר טולדנו החליט היום (שישי) כי עונשו של לוחם חטיבת גבעתי שתועד מקלל פעיל שמאל יקוצר בארבעה ימים. זאת, לאחר שנטל אחריות על הדברים והביע חרטה.

התקרית התרחשה לפני שבוע, אז הותקפה קבוצה של פעילי שמאל על ידי חיילי צה"ל בחברון. הפעילים, חלקם דתיים וחרדים, הגיעו לביקור סולידריות עם משפחות פלסטיניות, לאחר האלימות שהופנתה כלפי תושבי העיר בשבת "חיי שרה", שבוע לפני כן. בשני תיעודים נראים חיילי גבעתי משתמשים באלימות מילולית ופיזית מצד החיילים בשטח.

באחד הסרטונים נראה חייל מכה קשות את אחד הפעילים, שנראה שלא פועל בצורה אלימה בעצמו. בסרטון נוסף נראה חייל אומר לפעילים "נגמר הבית זונות שאתם עושים פה".

לוחם גבעתי שתועד מקלל פעיל שמאל, 29 בנובמבר 2022. לפי סעיף 27 א', אתר רשמי
"עונשו קוצר בארבעה ימים". הלוחם שתועד מקלל פעילי שמאל/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א'

הלוחם נשפט על ידי מפקדיו ונגזר עליו עונש של עשרה ימים. התחקיר הפיקודי של כל האירוע הסתיים ויוצג לרמטכ"ל בהקדם. חקירת מצ"ח של תקרית האלימות במהלכה היכה לוחם גבעתי אזרח ישראלי, תועבר לעיון הפרקליטות הצבאית. קודם לכן, בהתאם לממצאי התחקיר שבוצע באוגדת איו"ש, הוחלט על השעיית חמש הלוחמים.

"מצער מאוד שחייל שסובל מהטרדות של אנרכיסטים ושונאי ישראל והוא מגיב, דווקא הוא נשלח לכלא, רק בגלל שהזכיר את השם שלי והגיב לאנרכיסטים", מסר יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. "המסר בענישה מרפה את ידי החיילים ולא מחזק אותם במאבק מול הטרור. גם בזה הגיע הזמן לעשות פה סדר ולתת גב לחיילים הגיבורים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully