וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בירי לעבר הקשישה בחיפה קיבל בעבר עונש מקל: "פוטנציאל שיקום של ממש"

עודכן לאחרונה: 2.12.2022 / 10:34

אלעזר פיטיגו הורשע בעבר בהצתת קטנוע של שוטר, וקיבל 9 חודשי עבודות שירות במרכז טניס, בטענה שהייתה זו "מעידה חד פעמית". כעת, מואשם החשוד בירי אל עבר דירתה של לורט לוי הקשישה בת ה-84, בכוונה לפגוע באחד מ-7 דיירי הבית. מעצרו הוארך ב-5 ימים

בווידאו: אלימות ללא גבולות- לורט בת 84 נפצעה מרסיסי ירי אל ביתה/יואב איתיאל

בית משפט השלום בחיפה האריך אתמול (חמישי) בחמישה ימים את מעצרו של אלעזר פיטיגו, עובד פיצריה בן 24 החשוד בירי לתוך דירה בשכונת קרית שפרינצק שבחיפה, ממנו נפצעה לורט לוי, הקשישה בת ה-84. זאת, בהסכמת אלכס סוויטקין מהיחידה למאבק בפשיעה של מרחב כרמל החוקר את האירוע ועו"ד סנדי מארון המייצגת אותו, להמלצת השופט אחסאן חלבי.

פיטיגו המתגורר בשכונת שער העליה, כ-400 מטרים מהמקום, שהיה בעברו חניך ומדריך בתנועת הצופים וספורטאי מצטיין, מוכר היטב למשטרה. ב-2019 הוא הצית קטנוע משטרתי של שכנו השוטר. אלא שבבית המשפט המחוזי בחיפה, השופטת רבקה פוקס קיבלה את עמדת סנגוריו דאז, עו"ד תמי אולמן ועו"ד יעקב שלומוביץ שטענו כי היתה זו "מעידה חד-פעמית בעקבות האירועים שהיו בנושא האפליה נגד האתיופים".

השופטת פוקס מצאה בו "פוטנציאל שיקום של ממש" וציינה כי "זהו המקרה המתאים לבכר שיקולי שיקום, ולאפשר לנאשם, צעיר כבן 22, שאמנם טעה בביצוע עבירות חמורות, לפתוח דף חדש ולעבור הליך שיקום, על מנת שינותב לחיים נורמטיביים כאזרח שומר חוק, תחת פיקוחו של שירות המבחן".

אליעזר פיטיגו, רוכש דלק לפני הצתת קטנוע משטרתי במהלך מחאת העדה האתיופית. -, אתר רשמי
אליעזר פיטיגו, רוכש דלק לפני הצתת קטנוע משטרתי/אתר רשמי, -

תובעת פרקליטות מחוז חיפה עו"ד רינת לוי ביקשה אז מאסר בפועל, אבל העונש שגזרה השופטת היה תשעה חודשי עבודות שירות, במרכז לטניס בחיפה. פעם אחר פעם, הוא לא עמד בתנאי פיקוח שירות המבחן. בנובמבר 2020 נעצר בחשד שהוא ואחד אחר תקפו גבר באלה ודקרו אותו. בחקירתו הוא שתק ובסופו של דבר שניים אחרים הורשעו בתיק הזה, תוך שצויין כי פיטיגו נכח באירוע. בספטמבר אשתקד נעצר פעם נוספת, הפעם בחשד לניסיון רצח מטעמו של עבריין אחר. גם עתה ועד ליוני 2023, פיטיגו אמור היה להיות בפיקוח שירות המבחן.

כעת המשטרה מייחסת לו עבירה של ניסיון רצח, אם כי ברור לחוקרים כי הקשישה היא קורבן תמים. בחקירתו הוא שומר על זכות השתיקה בטענה כי "אין לו אמון במשטרה".

עוד בוואלה!

"ראיתי טלוויזיה ופתאום נשמע פיצוץ": בת ה-85 מחיפה שנורתה בביתה משחזרת

לכתבה המלאה
לורט לוי, קשישה שנפצעה מרסיסי ירי בביתה בחיפה, בי"ח רמב"ם, 28 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
"מעידה חד-פעמית". לורט, הקשישה שנפגעה מירי/יואב איתיאל

לפי החשד, פיטיגו ירה לעבר החלון במטרה לפגוע באחד משבעה דיירי הבית, עמו יש לו הכרות, והאישה נפצעה באקראי. למרבה המזל, לא הסתיים האירוע באופן חמור הרבה יותר. הקשישה הובהלה ע"י מד"א לבית החולים רמב"ם בעיר עם פציעות ירי בגבה ואושפזה במחלקת כירורגית חזה. היא עדיין מאושפזת ומצבה השתפר ומוגדר כעת קל.

פיטיגו נעצר אמש במקום עבודתו לאחר שלדברי המשטרה ניסה לחמוק ממעצר. בדירתו נערך חיפוש ונתפסו ראיות, והוא חשוד בין היתר בקשירת קשר לפשע. היחידה למאבק בפשיעה של מרחב כרמל כבר יודעת את זהותם של החשודים הנוספים בקשר עמו, וצפויים מעצרים נוספים.

עורכת הדין סנדי מארון אמרה בהתייחסות כי "הוא מכחיש כל קשר לאירוע ואנחנו מאמינים לו וסבורים כי בית המשפט בקרוב יווכח בכך גם הוא. אין לו כל מניע. הוא שוכר מאחת הבנות של הקשישה. המשפחה בעצמה בהלם".

  • עוד באותו נושא:
  • ירי
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully