וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-70% מהפצועים בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים - לא חבשו קסדה

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 11:51

נתון זה עולה ממחקר שערך בי"ח איכילוב שסקר 320 מטופלים שהגיעו למיון ב-2020-2019. עלה כי הפציעות מרכיבה על אופניים חשמליים היו קשות יותר מהפציעות שנגרמו לרוכבי קורקינטים חשמליים. רכיבה ללא קסדה ותחת השפעת אלכוהול - מעלה משמעותית את הסיכון לפציעה חמורה בפנים

בווידאו: מבצע אכיפה נגד עבירות אופניים וקורקינט חשמליים בתל אביב/צילום: דוברות המשטרה

יותר מ-70% מהפצועים בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים לא חבשו קסדה כלל - כך עולה ממחקר של בית החולים איכילוב בתל אביב, שסקר 320 מטופלים שנפגעו בתאונות אלה והגיעו למיון במהלך השנים 2020-2019. לפי המחקר, רכיבה ללא קסדה וכן רכיבה תחת השפעת אלכוהול מעלות משמעותית את הסיכון לפציעות חמורות בפנים.

טווח גילאי המטופלים במחקר נע בין 3 שנים ועד לגיל 89, מתוכם נמצאו 238 מטופלים שנפצעו מרכיבה על קורקינט חשמלי ו-82 מטופלים שנפצעו מרכיבה על אופניים חשמליים. מעל ל-70% מהמטופלים דיווחו כי לא חבשו קסדה במהלך הרכיבה, רובם רוכבי קורקינט חשמלי וכ-20% מהרוכבים נפצעו לאחר שרכבו תחת השפעת אלכוהול.

ד"ר שמרית ארבל, רופאה בכירה במחלקה לניתוחי פה ולסת בבית החולים איכילוב. רויטל ענבה, דוברות איכילוב, אתר רשמי
ד"ר שמרית ארבל/אתר רשמי, רויטל ענבה, דוברות איכילוב

ד"ר שמרית ארבל, רופאה בכירה במחלקה לניתוחי פה ולסת, שערכה את המחקר, פירטה את סוגי הפציעות: "רוב הפציעות היו 'פציעות קלות' כגון שברי שיניים, ניידות שיניים או אובדן שיניים שהצריכו קיבוע של השיניים הניידות. פציעות נפוצות נוספות היו חתכים באזור הפנים שהצריכו תפירה במסגרת המיון. כשליש מהמקרים היו שברים בעצמות הפנים שהצריכו אשפוז וניתוח תחת הרדמה כללית לתיקון השברים".

ארבל הוסיפה כי מהמחקר עלה שפציעות מרכיבה על אופניים חשמליים היו קשות יותר מפציעות מרכיבה על קורקינטים חשמליים, ככל הנראה עקב הנטייה לרכיבה במהירות גבוהה יותר באופניים החשמליים.

מסקנות המחקר היו כי רכיבה מזדמנת על אופניים וקורקינטים חשמליים, רכיבה ללא קסדה וכן רכיבה תחת השפעת אלכוהול, מעלות משמעותית את הסיכון לפציעות חמורות בפנים כולל שברים בעצמות הפנים. "המלצתנו היא תמיד לרכוב עם קסדה, בעדיפות לקסדה מלאה ולא רק קסדת חצי ולעולם לא לרכוב תחת השפעת אלכוהול" הדגישה ארבל.

עוד בוואלה!

בעולם חשבו על אכיפה לאופניים החשמליים לפני 20 שנה, בישראל כרגיל חיכו לרגע האחרון

לכתבה המלאה
טל סיגוואי, נפצע בתאונת קורקינט חשמלי בתל אביב וטופל בבית החולים איכילוב. באדיבות המצולמים
"אחרי התאונה בקושי יכולתי לאכול ולשתות במשך שבועות". טל סיגוואי/באדיבות המצולמים

טל סיגוואי, מעצב שמלות כלה בן 34, נפצע בתאונה בה רכב על הקורקינט בשביל נסיעה בתל אביב, כשהוא חובש קסדת חצי ראש, והתהפך בגלל בור קטן שהיה בדרך. "בהתחלה חשבתי שנפצעתי ממש קל אך כשהגעתי למיון באיכילוב הבנתי שפרקתי את הלסת ושעלי לעבור ניתוח של קיבוע הלסתות", סיפר. "לא עיכלתי איך הגעתי בכלל ממצב שלפני חצי שעה מדדתי שמלה לכלה למצב שבו אני לקראת ניתוח, בגלל דבר כל כך מיותר ומסוכן - קורקינט. אושפזתי מספר ימים, ולאחר השחרור הייתי צריך להשלים את הקיבוע של הלסת שלקח שלושה שבועות בהם לא יכולתי כמעט לאכול ולשתות. זו הייתה תקופה קשה עבורי.

"אני סיימתי עם הקורקינט ואין לי כוונה לחזור ולרכב עליו", אמר, "אבל לאלו שעדיין רוכבים על הכלים המסוכנים הללו, עצה לי אליכם - תזרקו את קסדת חצי הראש ותקנו קסדה מלאה, אני יודע בוודאות שאם הייתי רוכב עם אחת כזאת לא הייתי מגיע למצב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully