וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליץ חקיקתי: התוכניות של הליכוד ליום שאחרי מינוי יו"ר כנסת חדש מטעמה

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 8:02

עם מינויו של יו"ר הכנסת החדש, בקואליציה המסתמנת מתכוונים לקדם חוקים עוד בטרם השבעת הממשלה, ובהם חוק שיכשיר את המינוי של דרעי כשר, הרחבת הסמכויות לבן גביר וביטול החוק המאפשר פיצול בתוך הליכוד. ביהדות התורה עדיין נמנעים מאישור המינוי בשל זעם על חלוקת התיקים

בווידאו: סמוטריץ עם כניסתו לפגישה עם נתניהו בכנסת/יקי אדמקר

לאחר שימונה יו"ר כנסת חדש מטעם הליכוד, בקואליציה מתכוונים לפתוח בבליץ חקיקה עוד בטרם השבעת הממשלה, ועל הפרק: החוק שיכשיר את המינוי של דרעי, הסמכויות לאיתמר בן גביר ואולי גם ביטול החוק שיאפשר פיצול בתוך הליכוד.

בכנסת מעריכים כי אם בקשת הקואליציה להחליף את יו"ר הכנסת תוגש עד יום חמישי, מינוי יו"ר חדש ייצא לפועל ביום שני הבא עם פתיחת המליאה ב-16:00. לאחר מכן, יקדמו בוועדות ובמליאה את השינוי בחוק יסוד: הממשלה שיזם ח"כ משה ארבל מש"ס, הצעה שתסלול את המינוי של יו"ר מפלגתו לתפקיד שר, זאת למרות שהורשע בעבירות מס במסגרת הסדר טיעון נגדו. את החוק צריך להעביר בארבע קריאות, טרומית, ראשונה ושניה ושלישית וייתכן כי חקיקתו תמשך שבוע ימים.

במקביל, תקודם גם החקיקה שתעניק לבן גביר סמכויות כשר לביטחון לאומי בממשלה הבאה, בהתאם להסכם שחתם עם הליכוד. מדובר בשינוי חוק פקודת המשטרה שתעניק לו סמכויות על המפכ"ל ומשטרת ישראל בדומה שיש לשר הביטחון על הרמטכ"ל וצה"ל, זאת למעט חקירות משטרה מתנהלות.

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו בתום פגישתם, 28 בנובמבר 2022. דוברות הליכוד, אתר רשמי
בליץ חקיקה עוד לפני השבעת הממשלה. סמוטריץ' ונתניהו בתום פגישתם, שלשום/אתר רשמי, דוברות הליכוד

נוסף לשני חוקים אלה, בליכוד בוחנים גם לקדם את ביטול החוק שיאפשר פיצול של ארבעה ח"כים ממפלגה לסיעה נפרדת. מדובר בחוק שהוביל גדעון סער בממשלה הקודמת, זאת כדי לאפשר מצב שבו חברי כנסת בליכוד ירצו לערוק לשורות הממשלה היוצאת. החוק אושר אך מהלך כזה מעולם לא קרה, וכעת, נוכח ביקורת מצד ח"כים מסוימים כמו דוד ביטן על ההתנהלות במו"מ וחלוקת התיקים המסתמנת - בליכוד רוצים למנוע מצב שבו תהיה אפשרות לפיצול, עוד לפני ההשבעה, אך טרם התקבלה החלטה סופית על עיתוי החקיקה.

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף מגיע לשיחות על הקמת ממשלה, מלון לאונרדו ירושלים, 17 בנובמבר 2022. אריה לייב אברמס, פלאש 90
מאשימים את הליכוד בהתנהלות לא הוגנת סביב חלוקת התיקים. גולדקנופף/פלאש 90, אריה לייב אברמס

ביהדות התורה עדיין נמנעים מהעברת החתימות הנדרשות למינוי יו"ר כנסת. במפלגה זועמים על הליכוד בטענה להתנהלות לא הוגנת סביב חלוקת התיקים וקידום נושאים עקרוניים עבור המפלגה. הצוותים לא נפגשו היום לשיחות מו"מ וכך גם לא נקבעה בינתיים פגישה למחר. עיקר המאמצים של נתניהו ויריב לוין מתמקדים כעת בשיחות עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שנמצא על סף חתימה על הסכם עם הליכוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully