וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הלחץ על סמוטריץ': הציונות הדתית והליכוד הסכימו למינוי יו"ר כנסת זמני

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 8:08

הליכוד והציונות הדתית הגיעו להתקדמות במו"מ על רקע שאיפת הליכוד להחתמת המפלגות מהר ככל הניתן. זו, עשויה לסייע בקידום החוק שיאפשר את מינוי דרעי לשר טרם השבעת הממשלה - לכך, על הקואליציה לעתיד להחליף תחילה את יו"ר הכנסת באיש מטעמה, למניעת עיכובים בחקיקה בכנסת

בווידאו: סמוטריץ עם כניסתו לפגישה עם נתניהו בכנסת/יקי אדמקר

מפלגות הליכוד והציונות הדתית התקדמו הלילה (שלישי) במשא ומתן והגיעו לסף חתימה ולהסכמות במרבית הנושאים, בהם, הוחלט על מינוי יו"ר כנסת זמני באופן מיידי. זאת, בהתאם לבקשת ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו. המשא ומתן צפוי להימשך גם מחר.

בליכוד שואפים להחתים את כל המפלגות על הסכמים כמה שיותר מהר, אך נתניהו אינו מתכנן להודיע עדיין לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידו להקים ממשלה. זאת, בשל דרישות שותפותיו לחקיקה שתקדים את השבעת הממשלה, ובראשן - הדרישה של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שר הפנים והבריאות המיועד, לחוקק חוק שיאפשר לו להתמנות לשר, למרות שהורשע בשנה שעברה בעבירות מיסוי. על מנת לקדם את החוק שיאפשר למנות את דרעי לשר עוד לפני ההשבעה, הקואליציה לעתיד צריכה להחליף תחילה את יו"ר הכנסת, מיקי לוי, באיש מטעמה, כדי שלא יהיו עיכובים בחקיקה בכנסת.

המועמד המוביל לתפקיד יו"ר הכנסת הזמני הוא ראש צוות המו"מ, יריב לוין, אך גם חבר הכנסת אמיר אוחנה עשוי להיבחר לתפקיד. נתניהו אמור להחליט היום את מי הוא רוצה להעמיד לבחירה. מאחר ואין פונקציה חוקית של יו"ר כנסת זמני, הוא רוצה לבחור אחד מאנשי אמונו כדי שיוכל להחליף את המינוי בעתיד לאחר חלוקת התפקידים בתוך הליכוד.

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו בתום פגישתם, 28 בנובמבר 2022. דוברות הליכוד, אתר רשמי
מפלגות הליכוד והציונות הדתית התקדמו במו"מ והגיעו לסף חתימה. נתניהו וסמוטריץ' בתום פגישה/אתר רשמי, דוברות הליכוד
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ', אריה דרעי, אביגדור ליברמן בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
בש"ס טוענים כי הם עשו ויתורים גדולים במהלך השיחות. נתניהו, סמוטריץ' ודרעי/ראובן קסטרו

אתמול, נפגש יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' עם נתניהו. בתום הפגישה הודיע סמוטריץ' כי "יש התקדמות. אנחנו אופטימיים הרבה יותר". לצד זאת, יו"ר ש"ס אריה דרעי הביע זעם גדול על ראש הממשלה המיועד יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, ומתח ביקורת חריפה על ההתנהלות במשא ומתן הקואליציוני.

לפי גורמים בש"ס, דרעי נפגש אתמול בשעות אחר הצהריים עם נתניהו והטיח בו בצעקות "אי אפשר לנהל איתכם מו"מ, זה לא רציני, זו התנהגות שאני לא מצליח להבין אותה". בש"ס טוענים כי הם עשו ויתורים גדולים במהלך השיחות. דרעי דרש תחילה להתמנות לשר האוצר, ויתר על מחצית הקדנציה והסכים להתחלק בתפקיד עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ. כמו כן, ויתר דרעי על הדרישה לקבל את משרד הנגב והגליל לטובת עוצמה יהודית.

בנוסף, מוקדם יותר הביע דרעי גם ביקורת נגד סמוטריץ'. "אני לא מבין עד לרגע זה איך אנחנו עם 64 מנדטים ולא החלפנו יו"ר כנסת", אמר דרעי לחברי סיעת ש"ס בישיבה השבועית בכנסת, "אי אפשר להרכיב ועדות כנסת, אי אפשר לעשות שום דבר. אנחנו שבועיים באירוע ולא מחליפים יו"ר כנסת . קטונתי מלהבין את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully