וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי מקדם חוק שיאפשר לו להמשיך במשרה יוקרתית גם לאחר סיום כהונתו

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 15:04

בסביבתו של הרב החתימו חברי כנסת על הצעה שתאפשר לו להמשיך לכהן כדיין בבית הדין הגדול גם לאחר סיום כהונתו כרב בעוד כשנה. מדובר במשרה עם שכר של עשרות אלפי שקלים לחודש בדומה לשופט עליון. לשכת הרב: "הוא לא עוסק בעניינים פוליטיים"

הרב הראשי לישראל דוד לאו. רויטרס
פועל לקידום חוק שיאפשר המשך כהונה כדיין בבית הדין הרבני הגדול. דוד לאו/רויטרס

הרב הראשי לישראל דוד לאו פועל לקידום חוק שיאפשר לו להמשיך לכהן כדיין בבית הדין הרבני הגדול גם לאחר שיסיים את כהונתו - כך נודע היום (שלישי) לוואלה. מדובר במשרה יוקרתית במעמד של שופט בבית המשפט העליון בשכר חודשי של עשרות אלפי-שקלים. לסביבתו של הרב, מעורבות ישירה בהחתמת חברי כנסת על נוסח הצעת החוק שאותה הוא מקווה לאשר בשנה הקרובה עוד בטרם סיום כהונתו.

הרב לאו מכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול, ערכאת הערעור של מערכת בתי הדין הרבניים בישראל. חוק הדיינים קובע כיום כי הרבנים הראשים לישראל יהיו דיינים מתוקף תפקידם. במהלך כהונתם הם יושבים בראש הרכב של בית הדין הרבני הגדול, וכן מכהנים ברוטציה בתפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול, תקופה של חמש שנים כל אחד. כהונת הרבנים הראשיים נקבעה לקדנציה של עשר שנים, ולאחר סיום כהונתם כרבנים הם גם מפסיקים לשמש כדיינים.

הרב לאו פועל באמצעות ח"כים מיהדות התורה, ובראשם ח"כ משה גפני, לקדם חוק חדש לפיו כהונתו כדיין תימשך גם לאחר תום כהונתו כרב הראשי. החוק מתבסס על הטענה כי יש לאפשר לרבנים הראשיים להמשיך לכהן כדיינים למרות שלא עברו את המסלול השיפוט דרך ערכאות נמוכות יותר היות ובמהלך השנים הם צוברים ניסיון. סביבתו הקרובה של הרב לאו פעלה בימים האחרונים בכנסת לקדם את החוק אף שבעבר היו ניסיונות דומים שלא צלחו.

אישור החוק יטיב משמעותית עם הרב לאו שימשיך לקבל משכורת בסך עשרות אלפי שקלים לא כולל הטבות והפרשות עד הפנסיה. בשל כך, הדבר מעורר תהייה מדוע סביבתו של הרב מקדמת את החוק עבורו.

הרב לאו. הרבנות הראשית,
סביבתו הקרובה של הרב לאו פעלה בימים האחרונים בכנסת לקדם את החוק. הרב לאו/הרבנות הראשית

הרב הראשי לאו הוא בנו של הרב הראשי ישראל מאיר לאו וכהונתו אמורה להסתיים בחודש אוגוסט 2023, בעוד פחות משנה. זו אינה הפעם הראשונה שבה מעורבותו של הרב עולה סביב ניסיון לשנות את החוק כך שיוכל להמשיך לכהן כדיין. לפי פרסום בחודש יולי באתר ערוץ 7, הרב לאו רקם דיל עם השר לשירותי דת לשעבר מתן כהנא שבמסגרתו "הוא לא ישמיע התנגדות קולנית לרפורמת הכשרות שקידם השר והאחרון יסייע לקדם את תיקון החוק בכנסת באמצעות אחד מחברי סיעת ימינה, מהלך שלבסוף לא יצא לפועל בגלל קושי בהעברת החוק במליאת הכנסת.

לשכת הרב הראשי מסרה בתגובה: "הרב הראשי לישראל לא עוסק בנושאים פוליטיים כלל וכלל. כך היה וכך ימשיך להיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully