וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין נגד הרב הראשי: האיום על גיור עולי אתיופיה - סחיטה של הממשלה

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 10:26

השר התייחס לסערה סביב דבריו של הרב לאו, שאמר כי לא יגייר עולים מאתיופיה אם מתווה הגיור לא ייעצר: "ראשי ערים גיירו במשך עשרות שנים בישראל, זה לא שהשר כהנא מציע משהו שלא קרה אף פעם. הגישה שלו לא נכונה"

בווידאו: עימות בין נתניהו ואלקין/צילום: דוברות הכנסת, עריכה: ליר שפיגלר

השר זאב אלקין (תקווה חדשה) מתח הבוקר (רביעי) ביקורת על דבריו של הרב הראשי לישראל דוד לאו שאיים כי לא יגייר עולים מאתיופיה אם מתווה הגיור לא ייעצר, ואמר כי "אני לא יכול להבין עמדה של סחיטה כלפי הממשלה".

"אני חושב שאמירה 'אני לא אעשה משהו שאני יודע שאני אמור לעשות אם הממשלה תעשה פעולות כאלו ואחרות' היא גישה לא נכונה", הוסיף אלקין. "צריך לטפל בגיור של עולים מאתיופיה כפי שטופל כל הזמן. סוגיית הגיור, על מה הוויכוח? ראשי ערים גיירו במשך עשרות שנים בישראל, זה לא שהשר כהנא מציע משהו שלא קרה אף פעם".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) תמח בעמדתו של לאו ואמר "הרב הראשי נלחם את מלחמתה של היהדות הממלכתית נגד הרס הגיור והפגיעה הקשה באחדות העם". עוד הוסיף סמוטריץ' כי "הניסיון להציג אותו כ"פקיד" ולקרוא לפיטוריו בשל כך הם חמורים ומשקפים חוסר הבנה מוחלט בתפקידה של הרבנות הראשית".

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין במסיבת עיתונאים של הצגת תוכנית הדיור הממשלתית. משרד האוצר ירושלים, 31 באוקטובר 2021.. יונתן זינדל, פלאש 90
אלקין/פלאש 90, יונתן זינדל

במהל הריאיון, מתח אלקין ביקורת גם על שר הביטחון בני גנץ בעקבות פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בביתו בראש העין. אלקין סיפר כי לא ידע על הפגישה מראש ואמר כי אינו מייחס לה חשיבות גדולה, אולם הדגיש שאינו מבין מדוע בחר גנץ להזמין את אבו מאזן לביתו.

"אני לבית שלי לא הייתי מזמין מישהו שמשלם משכורות לרוצחי ישראלים ורוצה לשים את בכירי צה"ל בכלא בהאג, כולל את המארח עצמו. זה הזוי, אבו מאזן מממן קמפיין בהאג כדי לשים את גנץ מאחורי סורג ובריח כי הוא רואה בו פושע מלחמה בתקופה שהיה רמטכ"ל. בן אדם כזה לא הייתי מזמין אליי הביתה", אמר.

השר הוסיף כי "המגעים בין בכירים ישראלים לפלסטיניים היו כל הזמן נתניהו אירח את אבו מאזן בבלפור ב־2010 היו שרי ביטחון שנפגשו איתו ועם בכירים פלסטיניים אחרים אבל כל אחד והטעם שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully