וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום כ-10 שנים של הליכים משפטיים: קצין בכיר לשעבר הורשע באונס בתו החורגת

עודכן לאחרונה: 27.11.2022 / 20:10

בן ה-60 ביצע את המעשים לפני שנים, כשהיה גר בבית בת זוגו, אמה של הנערה, שהייתה אז בת 11. התלונה נמסרה לפני 9 שנים, אך רק לאחר 3 שנים ובתום שנתיים של חקירה הועבר התיק לפרקליטות. השופטים ביקרו את התהליך, "היה אמור להיעשות בזריזות ויעילות, מתוך כבוד לנחקרים"

בווידאו: 7 שנות מאסר לגינקולוג שביצע עבירות מין במטופלות בקליניקה שלו/יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (ראשון) את איש העסקים בן ה-60 מהצפון, ששירת בעבר כקצין בכיר בצה"ל, במעשי אינוס ומעשים מגונים מרובים בבתו החורגת לאורך כשלוש שנים, מאז שהייתה בת 11. הכרעת הדין המנומקת של השופטים פרושה על פני 128 עמודים.

את המעשים, ביצע איש העסקים כשהתגורר עם אמה של בת ה-11. כבר לפני תשע שנים מסרה הנערה תלונה במשטרה, אך רק שלוש שנים אחר כך, בתום שנתיים של חקירה, הועבר התיק מהמשטרה לפרקליטות.

המשפט התנהל במשך ארבע שנים. אב בית הדין השופט אבי לוי, השופט ערן קוטון והשופט איל באומגרט מתחו ביקורת אודות התמשכות ההליכים שרק חלקה מיוחס למגפת הקורונה, וכשלי תחנת המשטרה הצפונית שחקרה את הפרשייה. "חקירות מן הסוג הנדון אמורות להיעשות בזריזות ויעילות, מתוך כבוד להליכי החקירה וכבוד לנחקרים. החקירות אמורות היו להיות מתועדות, מקיפות, וכוללות ביקור במקומות הרלוונטיים, ללא קשר למגבלות ומשאבים שאינם גבוהים במקרה כמו המקרה דנן" טענו השופטים והוסיפו, "אין לנו אלא להצר על רצף מצער זה של אירועים, שגרם לכך שעננת ההליכים מרחפת מעל ראשם של הצדדים במהלך תשע וחצי (!) שנים. אנו סבורים כי הפגמים עליהם הצבענו מחייבים ריענון הנחיות ושקילת מהלכים ברשות החוקרת, על מנת שמקרה דומה לא יישנה". הם ביקשו כי פרקליטת המחוז תעביר את הערותיהם "לגורמי החקירה הרלוונטיים".

היכל בית המשפט חיפה. יואב איתיאל, אתר רשמי
"מחייבים ריענון הנחיות ושקילת מהלכים ברשות החוקרת, שמקרה דומה לא יישנה". היכל בית המשפט בחיפה/אתר רשמי, יואב איתיאל

לאורך כל הדרך הכחיש הבכיר את שיוחס לו אלא שהשופטים פסקו נחרצות כי הצעירה שהייתה אז נערה, "מסרה עדות אמת מובהקת, דבריה שיקפו את שחוותה ואת אשר אירע באירועים השונים על אודותיהם סיפרה לנו, ואין שחר לטענת העלילה". לעומת זאת, הם מצאו את גרסתו של בן ה-60, בין היתר "תמוהה ביותר, ולטעמנו בלתי סבירה ולא הגיונית" וכי בגרסתו בדבר מערכת היחסים עם הבת החורגת "ניכרו סתירות מהותיות והיא הייתה נטולת הגיון פנימי". הם התחבטו בשאלת המניע, וציינו, "נסתרות הן דרכי החשיבה של האדם, ורבות הן האפשרויות שהמציאות מציעה לנו. התרשמותנו מהנאשם הייתה שלפנינו אדם מתוחכם, שהתנהלותו מוקפדת ומחושבת, בארגז כליו יכולת שכנוע מרשימה, ויכולת תמרון שאיננה נופלת הימנה. הנאשם אינו ספר פתוח, אלא יותר כתב סתרים, ללא קוד וצופן". עוד הם הוסיפו כי "יתכן שאת מעשיו ביצע מתוך תסכול מיני, מתוך רצון להשיג שליטה, אפשר ויש קשר בין המעשים המיניים לבין הריבים שהיו בינו לאם המתלוננת". בנוסף, הם ציינו כי לא ניתן לשלול אפשרות שהמעשים היו בבחינת "משחק מקדים", שלאחריהם היה מגיע לפורקן מיני ביחידות או עם אם המתלוננת".

עורכת הדין תמי אולמן שמייצגת את הצעירה יחד עם עורך הדין יעקב שלומוביץ ועורכת הדין שחף אולמן, מסרה לוואלה בתגובה כי "למעשה התקבל הערר שלנו על סגירת התיק כנגד החשוד, ואז הוגש כתב האישום והוא הורשע בכל המיוחס לו".

ניידת משטרה. 1 בינואר 2021. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
רק שלוש שנים אחר כך, בתום שנתיים של חקירה, הועבר התיק מהמשטרה לפרקליטות. ניידות משטרה/אתר רשמי, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

עורך הדין משה גלעד שייצג את האיש עם עורכי הדין רינת גלעד וזיו גלעד ממשרדו, סבור כי נעשה לאיש עוול. הוא מסר לוואלה כי הם מתכוונים לערער על גזר הדין לבית המשפט העליון, "אדם מבוגר שכל חייו שרת את עם ישראל בתפקידים בכירים נחקר לפני כעשר שנים על עבירות מין בבת רעייתו. הוא משוחרר ופרקליטות מחוז חיפה סגרה את התיק נגדו. לפני חמש שנים פרקליט מפרקליטות המדינה מחליט לפתוח את התיק שוב וכיום הוא מורשע", אמרו והוסיפו כי "בישראל של היום זה המצב הרגיל ולא היוצא מן הכלל. אחוזי ההרשעה בעבירות מין מרקיעים לשמיים ולא תמיד בצדק. אני מכבד את הכרעת הדין של השופטים וחולק על קביעותיהם, במלוא הכבוד הראוי, הקביעה הסופית תהיה של בית המשפט העליון בערעור. ההרשעה לכשעצמה לאדם כזה היא מכת מוות וגזר הדין עוד יוסיף עליה".

ממשטרת ישראל נמסר כי "חקירת המשטרה היא המסד שעל בסיסו הרשיע בית המשפט את הנאשם בעבירות שיוחסו לו והדבר מדבר בעד עצמו. יחד עם זאת, ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית, היא נלמדת ובמידת הצורך מופקים הלקחים בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully