וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות השתתפו בהלוויית טדסה טשומה שנרצח בפיגוע בירושלים: "איש ארץ ישראל למופת"

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 11:17

טשומה, בן 50, הוא ההרוג השני בפיגוע המשולב שהתרחש בבירה ביום רביעי. "טדסה היה איש ארץ ישראל למופת", ספדה לו שרת העלייה והקליטה תמנו-שטה. רב השכונה שבה התגורר: "זוכר את החיוך שלך"

בווידאו: טדסה טשומה שנרצח בפיגוע בירושלים מובא למנוחות/שלו שלום טי פי אס

מאות השתתפו היום (ראשון) בירושלים בהלווייתו של טדסה טשומה, שנפצע באורח קשה בפיגוע בכניסה לעיר, ומותו נקבע אמש, לאחר שלושה ימים. טשומה, בן 50 שהתגורר בירושלים, הוא הנרצח השני בפיגוע הכפול שבוצע בבוקר יום רביעי בשבוע שעבר. בפיגוע נרצח גם אריה שצ'ופק, תושב הבירה בן 16 ונפצעו 18 נוספים.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה ספדה לטדסה, שהותיר אחריו שישה ילדים. "אומרים שארץ ישראל נקנית בייסורים והמחיר הוא כבד. אויבינו לא ינצחו אותנו, ממשלת ישראל מרכינה ראש. ביחד איתכם כואבים את הכאב. טדסה היה איש ארץ ישראל למופת".

הלוויתו של טדסה טשומה 27 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הלווייתו של טשומה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ משה סולומון ספד לו: "יום קשה היום, לעמוד במקום הזה ולהספיד אדם שנרצח רק בגלל היותו יהודי בארץ ישראל, בעת שהיה בדרכו לעבודה. זה קשה להספיד אדם שרק רצה להוסיף שמחה וחן לעולם. איש משפחה לתפארת. גיליתי שטדסה היה דמות מופת ואציל שלא זכיתי להכיר. החיים לא האירו לו פנים אבל זה לא מנע ממנו להגיע לארץ ישראל ולהקים משפחה לתפארת".

רב השכונה ספד: "טדסה אני עוד זוכר אותך ממרכז הקליטה המבשרת ציון. החיוך שלך והנאמנות שלך לדת ולשמירת מצוות ולפרנס את המשפחה בכבוד. איזו שמחה היתה לך ביום שלישי בהקמת מרכז רוחני לקהילה בירושלים. עבודתך היתה נאמנה, למרות שביום הסיגד לא רצית ללכת לעבודה אבל עול הפרנסה...".

עוד בוואלה!

שלושה ימים לאחר הפיגוע בירושלים: נקבע מותו של הפצוע טדסה טשומה

לכתבה המלאה
הלוויתו של טדסה טשומה 27 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
השרה תמנו שטה בהלוויתו של טדסה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

במוצאי שבת הודיע בית החולים שערי צדק, שבו אושפז טשומה, כי הוא מת מפצעיו. "צוותי הטראומה וטיפול נמרץ של שערי צדק נלחמו על חייו אך לצערנו פציעתו הייתה אנושה מאוד", נכתב בהודעת בית החולים.

הפיגוע הכפול בירושלים כלל שני פיגועי תופת שהתרחשו בזה אחר זה ברחוב שדרות בן-גוריון שביציאה מהעיר ובצומת רמות. לפי הערכה, חשודים הניחו את המטענים במהלך הלילה ובזמן הפיגוע המטענים הופעלו מרחוק. למטען בצומת רמות הוצמד בלון גז שלא התפוצץ ומנע נזק גדול יותר. המצוד אחרי המחבלים, שהחל ביום הפיגוע, נמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully