וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע משולב בירושלים: הרוג ו-18 פצועים מפיצוץ מטענים בתחנות אוטובוס, 3 מהם במצב אנוש וקשה

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 12:07

מטעני חבלה הוטמנו בכניסה לעיר, שם נהרג נער ונפצעו 11 נוספים, ובצומת רמות, שם נפצעו קל שלושה. כמה נוספים לקו בחרדה. כוחות הביטחון בסריקות אחר המחבלים. ראש הממשלה יקיים הערכת מצב בקריה. "עמדתי ברמזור ושמעתי פיצוץ; כל השכונה רעדה"

בווידאו: פיגוע משולב בירושלים: הרוג ועשרות פצועים מפיצוץ מטענים בתחנות אוטובוס/צילום: רוני כנפו, רויטרס, משטרה

נער נהרג ו-18 נוספים נפצעו הבוקר (רביעי) בפיגוע משולב שאירע בשתי תחנות אוטובוסים מרכזיות בירושלים, אחד מהם במצב אנוש ושניים במצב קשה. הפיצוצים התרחשו כתוצאה ממטעני חבלה שהוטמנו בתחנות האוטובוסים.

הפיצוץ הראשון אירע בתחנת האוטובוס שבכניסה לעיר. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לפצועים טיפול רפואי ופינה אותם לבתי החולים, כשארבעה מהם, שני נערים בני 16 ושני גברים בני 45 ו-64, במצב אנוש וקשה. בהמשך, נקבע מותו של אחד מהם בבית החולים. תשעה פצועים נוספים הוגדרו במצב בינוני וקל.

במקביל, אירע פיצוץ בתחנת אוטובוס בצומת רמות שבעיר. שלושה בני אדם נפצעו קל מרסיסים וארבעה לקו בחקדה. נגרם נזק לאוטובוס. בעקבות שני הפיגועים, נחסם לתנועה כביש 1 ממנהרת הארזים לכיוון מערב וצירים נוספים בכניסה לעיר נחסמו. בהמשך, כל הכבישים נפתחו, אך באזור עדיין פקקי תנועה רבים.

בעקבות הפיגוע המשולב, שר הביטחון בני גנץ קיים חיתוך מצב בהשתתפות ראש שב"כ, סגן הרמטכ"ל, ראש אגף המבצעים, ראש אמ"ן, ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש חטיבת המבצעים במשטרה. בהמשך, יקיים ראש הממשלה יאיר לפיד הערכת מצב בקריה בתל אביב.

פיצוץ תחנת אוטובוס בכניסה ירושלים. 23 בנובמבר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
פיצוץ בתחנת אוטובוס. זירת האירוע בירושלים/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע לזירת הפיגוע: "זהו בוקר לא פשוט, מדובר במתווה של פיגוע ששנים רבות לא היה כמותו, שני פיגועים ברצף. עיקר המאמץ של משטרת ישראל הוא כרגע סריקות בכל האזורים - תחנות אוטובוס, הסעה וריכוזי קהל, במקביל למאמץ של המרדף על מנת לשים את היד על מבצע הפיגוע. אנחנו נעשה כל שביכולתנו יחד עם כל גורמי הביטחון האחרים להגיע לחוליה הזאת".

אבי ביטון, אביו של נער בן 16 שנפצע קשה בפיגוע, סיפר כי "הבן שלי נפצע קשה, חבר שלו והוא ישבו על ספסל בטרמפיאדה ופתאום הם שמעו פיצוץ גדול. יש לו רסיס במוח ובבטן. הוא אמר שהגיע מישהו בחזות ערבית, צילם את הזירה ונעלם".

זירת הפיגוע בירושלים 23 בנובמבר 2022. רויטרס
4 מהפצועים במצב אנוש וקשה. הכניסה לירושלים/רויטרס
פיצוץ בתחנת אוטובוס בכניסה ירושלים. 23 בנובמבר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
פיגוע משולב. האוטובוס שנפגע בצומת רמות/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

"עמדתי ברמזור ושמעתי את הפיצוץ בתחנת האוטובוס. הגעתי תוך מספר שניות לזירה ונתקלתי בצעיר שנפצע אנושות", שחזר יוסף גבאי, חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון למקום לאחר הפיצוץ. "התחלתי להעניק לו סיוע ראשוני תוך כדי שביקשתי ממוקד איחוד הצלה להזעיק למקום את כלל כוחות החירום. במהלך הטיפול הגיעו אליי עוד שלושה פצועים בהכרה, שסבלו מחבלות ופציעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully