וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתאום שמענו פיצוץ, כל השכונה רעדה": העדויות מהפיגוע המשולב בתחנות האוטובוסים בירושלים

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 13:10

אבי, המתגורר בסמוך לכניסה לעיר, נערך ליציאה מביתו כשלפתע אירע פיצוץ אדיר: "אשתי אמרה שמדובר במזג האוויר, אבל אז שמענו את הצעקות והבהלה". אביו של נער שנפצע קשה: "ישב על ספסל בטרמפיאדה ופתאום שמע פיצוץ". רסיס חדר לכובע של בחור ישיבה - שיצא ללא פגע: "זה נס"

בווידאו: פיגוע משולב בירושלים: הרוג ועשרות פצועים מפיצוץ מטענים בתחנות אוטובוס/צילום: רוני כנפו, רויטרס, משטרה

תושבי השכונות הסמוכות לכניסה לירושלים והחובשים שהגיעו לשתי תחנות האוטובוס שבהן אירעו הבוקר (ראשון) שני פיגועים, בהן נהרג אדם ו-18 נוספים נפצעו, שחזרו היום את הרגעים שלאחר הפיגוע המשולב.

אבי ביטון, אביו של נער בן 16 שנפצע קשה בפיגוע, סיפר כי "הבן שלי נפצע קשה, חבר שלו והוא ישבו על ספסל בטרמפיאדה ופתאום הם שמעו פיצוץ גדול. יש לו רסיס במוח ובבטן. הוא אמר שהגיע מישהו בחזות ערבית, צילם את הזירה ונעלם".

בן ציון, בן 18 שנפצע קל בפיגוע וניצל גם באסון מירון אשתקד, סיפר כי הגיע לזירה אחרי תפילת שחרית בישיבה. "במעבר החצייה ראיתי פיצוץ מטורף והסתתרתי מאחורי אוטו, לא ידעתי אם לברוח או לעזור. פתאום ראיתי אדם עם מלא דם מהראש ומצאתי אנשים שיעזרו לו. בהתחלה לא הרגשתי כלום, כשהגעתי לישיבה הרבנים אמרו לי להתפנות לבית חולים. קשה לי קצת ללכת ולעמוד, זו טראומה כשרואים אנשים פצועים על הרצפה".

"פתאום שמענו פיצוץ, כל השכונה רעדה", סיפר לוואלה אבי, תושב גבעת שאול הסמוכה לכניסה לבירה, שבדיוק נערך ליציאה מביתו. "אשתי אמרה שכנראה מדובר במזג אוויר, אז המשכנו בהכנות. אולם, שתי דקות אחר כך שמענו את הצעקות והבהלה מהכניסה לעיר והבנו שקרה משהו".

נפתלי, המתגורר בבניין מגורים בכניסה לעיר, הוסיף: "שמעתי פיצוץ, זה היה נשמע מפחיד. חשבתי שנפל פה טיל. התסכלתי מהחלון, ראיתי ענן לבן והרבה אנשים שוכבים על הרצפה, לרגע זה נראה היה שהם נפגעי חרדה, אבל אז אתה רואה שהם לא זזים ומלא אמבולנסים טסים לזירה. ואז אתה מתחיל להבין שזה פיגוע".

פיצוץ אדיר: תיעוד הפיגוע בכניסה לירושלים

אורי פיליכובסקי, אביה של נעמי בת ה-18 שהייתה בזירת הפיגוע בעת הפיצוץ, סיפר: "היא בדיוק חצתה את הכביש עם חברה, הייתה צריכה לנסוע לבית שמש. היא מספרת שהיה מפחיד, היא ראתה ענן עשן גדול, התקשרה ואמרה לי שהיה פיגוע. לא היה שום דבר חשוד לפני, והיא ראתה פתאום אנשים על הרצפה וברחה בריצה. יש לה שריטה קלה על הכתף, אבל היא בסדר".

בחור ישיבה צעיר מגבעת זאב שהיה בתחנת האוטובוס בצומת רמות בזמן הפיגוע, יצא מהמקום ללא פגע, למרות שרסיס חדר לכובע שלו. "הוא ניצל, יש לך ניסים. קיבלת פה בן בחזרה", אמרו הנוכחים לאביו של הצעיר.

עוד בוואלה!

פיגוע משולב בירושלים: הרוג ו-18 פצועים מפיצוץ מטענים בתחנות אוטובוס, 3 מהם במצב אנוש וקשה

לכתבה המלאה
זירת הפיגוע בירושלים 23 בנובמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
"היה לך נס", רסיס חדר לכובע - בחור הישיבה יצא ללא פגע/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יוסף גבאי, חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירת הפיגוע בכניסה לעיר, סיפר כי "עמדתי ברמזור ושמעתי את הפיצוץ בתחנת האוטובוס. הגעתי תוך מספר שניות לזירה ונתקלתי בצעיר שנפצע אנושות. התחלתי להעניק לו סיוע ראשוני תוך כדי שביקשתי מהמוקד להזעיק למקום את כלל כוחות החירום. במהלך הטיפול הגיעו אליי עוד שלושה פצועים בהכרה, שסבלו מחבלות ופציעות".

"יצאתי מהתחנה של מד"א בירושלים מיד כששמענו את הפיצוץ והגעתי במהירות לכניסה לעיר, במקום הייתה המולה", סיפר חובש מד"א רפי יוז'וק. "נער כבן 16 עמד על אי התנועה במרכז הכביש כשהוא בהכרה מלאה עם פציעות מדממות בגופו. הכנסתי אותו במהירות לאמבולנס ויחד עם הצוות שהיה איתי פינינו אותו בדחיפות לבית החולים שערי צדק כשהייתי במיון קיבלנו בקשר דיווח על שמיעת פיצוץ נוסף ברמות ומיד יצאנו לאירוע השני. ראיתי כמה רכבים שנפגעו מההדף ושני פצועים, גבר ואישה שהיו בשני רכבים שונים, שהיו בהכרה וסבלו מפציעות קלות בגופם ומחרדה".

זירת הפיגוע בירושלים 23 בנובמבר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"כל השכונה רעדה". זירת הפיגוע בכניסה לעיר, הבוקר/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בפיגוע המשולב שאירע הבוקר בשתי תחנות אוטובוסים מרכזיות בירושלים נהרג אדם ו-18 נוספים נפצעו, אחד מהם במצב אנוש ושניים במצב קשה. הפיצוצים התרחשו כתוצאה ממטעני חבלה שהוטמנו בתחנות האוטובוסים.

הפיצוץ הראשון אירע בתחנת האוטובוס שבכניסה לעיר. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לפצועים טיפול רפואי ופינה אותם לבתי החולים, כשארבעה מהם, שני נערים בני 16 ושני גברים בני 45 ו-64, במצב אנוש וקשה. בהמשך, נקבע מותו של אחד מהם בבית החולים. תשעה פצועים נוספים הוגדרו במצב בינוני וקל.

במקביל, אירע פיצוץ בתחנת אוטובוס בצומת רמות שבעיר. שלושה בני אדם נפצעו קל מרסיסים וארבעה לקו בחקדה. נגרם נזק לאוטובוס. בעקבות שני הפיגועים, נחסם לתנועה כביש 1 ממנהרת הארזים לכיוון מערב וצירים נוספים בכניסה לעיר נחסמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully