וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה בן ה-16 נרצח בפיגוע, לצד חברו שנפצע קשה: "נוסעים כל בוקר ביחד"

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 16:44

מאות השתתפו בהלוויית אריה שצ'ופק, תושב העיר שנפצע אנושות בפיצוץ בתחנת האוטובוס ומת מפצעיו: "אהוב הבריות". אחד הפצועים בפיגוע בסכנת חיים מידית. בכיר במשטרה: "מדובר בחוליה מאורגנת, המטענים הוחבאו"

הנער שנרצח בפיגוע המשולב הבוקר (רביעי) בירושלים הוא אריה שצ'ופק בן ה-16, תושב שכונת הר נוף שבבירה. שצ'ופק, תלמיד ישיבה בבית מאיר בעל אזרחות קנדית, נרצח לצד חברו הטוב שנפצע גם הוא בפיגוע. השניים היו נוסעים יחד כל בוקר לישיבה.

בשעות הצהריים, מאות הגיעו להלווייתו בבית העלמין בהר המנוחות, כקילומטר בלבד מזירת הפיגוע. "אריה לא הרגיש טוב אתמול, התלבט אם ללכת ללימודים. אבל החליט שכן ללכת הבוקר. התמודד עם אתגרים לא פשוטים. עדיו לגדולות. אין אחד שלא למד ויכול להעיד שראה אצל אריה כעס, הוא לא ידע כעס מהו. היה אהוב הבריות. אהב לעזור", אמר מנהל בית הספר שבו למד.

רב הישיבה שבה למד הנער אמר כי "בשיר השירים נכתב 'דודי ירד לגנו לערגות הבשם לרעות בגנים וללקט שושנים' - אריה היה השושנה שלנו. שושנה תמיד רוצה לגדול יפה, להאיר את הסביבה. הוא תמיד האיר את הסביבה. האיר פנים".

הנרצח בפיגוע בירושלים, אריה שצ'ופק
תלמיד ישיבת 'הרי יהודה' במושב בית מאיר, בן 15 וחצי. באדיבות המשפחה
נרצח ליד חברו. אריה שצ'ופק/באדיבות המשפחה

בישיבה שבה למד סיפרו כי "הוא היה בחור טוב ומוצלח ממש, היה אהוב על כולם. בישיבה כולם בהלם ובצער גדול". הרב אברהם מאיר שטיינפלד, עמו הייתה מתייעצת המשפחה, סיפר כי "זו משפחה שאני בקשר איתם 15 שנה, הם הגיעו מרוסיה ובנו את ביתם פה. הם קיבלו את הבשורה באופן קשה, הם אנשים שקטים וישרים. אנחנו איתם".

אבי ביטון, אביו של חברו שנפצע קשה בפיגוע, סיפר כי "הם ישבו יחד על ספסל בטרמפיאדה, חיכו להסעה לישיבה כמו כל בוקר, ופתאום הם שמעו פיצוץ גדול. יש לו רסיס במוח ובבטן. הוא אמר שהגיע מישהו בחזות ערבית, צילם את הזירה ונעלם". עוד לפני שנודע לו על מות חברו, אמר ביטון לאביו: "אני חושב שהוא מת".

הלוויתו של ההורג בפיגוע המשולב בכניסה לעיר ירושלים אריה שצ'ופק 23 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"הוא לא ידע כעס מהו". הלווייתו של שצ'ופק, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

במקביל, בבית החולים שערי צדק בירושלים נאבקים על חייו של פצוע אנוש מהפיגוע, גבר כבן 40 שנמצא בסכנת חיים מידית. הפצוע הוא עלה חדש מאתיופיה, שיוצאיה מציינים היום את חג הסיגד.

אל בית החולים הגיע בשעות הצהריים ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, שביקר את הפצועים וקיבל עדכון מצוות הרופאים. "יש לנו מאבק עם טרור אכזרי, נמשיך להילחם בטרור שמרים ראשו", אמר נתניהו, שמסר את תנחומיו למשפחת הנרצח.

נתניהו מבקר את פצועי הפיגוע בירושלים בטיפול נמרץ שערי צדק, ירושלים 23 בנובמבר 2022. מערכת וואלה!, אתר רשמי
נתניהו מבקר בבית החולים שערי צדק, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה!

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד אמר בתום הערכת המצב הבטחונית כי ישראל תתפוס את המחבלים. "הם יכולים לברוח, הם יכולים להסתתר, זה לא יעזור להם. כוחות הבטחון יגיעו אליהם. אם הם יתנגדו הם יסוכלו. אם לא, אנחנו נמצה איתם את מלוא חומרת הדין", אמר לפיד, שערך מוקדם יותר שיחת עדכון עם נתניהו.

בתוך כך, ראש אגף המבצעים במשטרה ניצב סיגל בר צבי אמרה כי המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע נמשך: "מדובר בחוליה מאורגנת ולא באירוע ספונטני, המטענים נבנו בצורה מקצועית. הם התפוצצו בצורה חזקה למרות הגודל שלהם. המטענים הוסלקו, הם לא הונחו על הספסל אלא מאחורי חומה קטנה בכניסה לירושלים ובתוך סבך קוצים בצומת רמות".

זירת הפיגוע בירושלים 23 בנובמבר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

מלבד השלושה, בפיגוע שאירע הבוקר נפצעו עוד 16 בני אדם, אחד מהם קשה. מדובר בפיגוע משולב שאירע בשתי תחנות אוטובוסים מרכזיות בירושלים. הפיצוצים התרחשו בהפעלת מטעני חבלה שהוטמנו בתחנות האוטובוסים.

הפיצוץ הראשון אירע בתחנת האוטובוס שבכניסה לעיר. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לפצועים טיפול רפואי ופינה אותם לבתי החולים, כשארבעה מהם, שני נערים בני 16 ושני גברים בני 45 ו-64, במצב אנוש וקשה. בהמשך, נקבע מותו של אחד מהם בבית החולים. תשעה פצועים נוספים הוגדרו במצב בינוני וקל.

במקביל, אירע פיצוץ בתחנת אוטובוס בצומת רמות שבעיר. שלושה בני אדם נפצעו קל מרסיסים וארבעה לקו בחקדה. נגרם נזק לאוטובוס. בעקבות שני הפיגועים, נחסם לתנועה כביש 1 ממנהרת הארזים לכיוון מערב וצירים נוספים בכניסה לעיר נחסמו. בהמשך, כל הכבישים נפתחו, אך באזור עדיין פקקי תנועה רבים.

בעולם מגנים את הפיגוע

הודעות גינוי לפיגוע פורסמו על ידי מדינות רבות בעולם. שגרירת קנדה בישראל, שהנרצח היה בעלת אזרחות של המדינה, מסרה את תנחומיה בפניה משפחתו ואמרה כי ארצה "מגנה את כל צורות הטרור".

משרד החוץ הטורקי גינה את הפיגוע ואיחל החלמה מהירה לפצועים וניחם את משפחות ההרוגים. "אנו מודאגים מאוד מהמתח המתגבר ואובדן החיים בירושלים ובגדה המערבית לאחרונה", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully