וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל, אתה פה? כדי להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לצבא - דיבורים אינם מספיקים

ליאור לנדנברג

עודכן לאחרונה: 27.11.2022 / 10:08

כוכבי צריך להופיע מול המצלמות ולהוקיע את התקרית החמורה בחברון. לא די באיגרת - הוא צריך למנוע את כניסת הקיטוב בחברה לצה"ל. אמירות פוליטיות בצבא גרועות כמו סירוב פקודה ועלולות לפגוע בהשלמת המשימה. אם כוכבי לא יעשה זאת, צה"ל יאבד את יכולותו להיקרא "צבא העם"

בווידאו: עימות בין חיילי צה"ל ופעילי שמאל בחברון/עיסא עמרו, טל שגיא

התקרית החמורה בחברון שבה הכה חייל פעיל שמאל וחייל אחר הטיח אמירות פוליטיות באמצע פעילות מבצעית היא דגל אדום לפיקוד הצבא. אמירות פוליטיות חייבות להישאר מחוץ לש"ג של הבסיסים. מפקדי הצבא, ובראשם הרמטכ"ל, לא יכולים להתעלם מהאווירה הציבורית לאחר הבחירות האחרונות בישראל - והם צריכים לעשות הכול כדי למנוע מהקיטוב שמשתולל בחוץ להיכנס לתוך צה"ל. בטח כשהוא מסתיים באלימות פיזית קשה של חיילים נגד אזרחים.

אמירות פוליטיות של חיילים גרועות כמו הכרזה על סירובי פקודה לפינוי יישובים מימין או סירוב משמאל לשירות בשטחים. גם בימים הקשים ביותר של קיטוב בחברה הישראלית, בימי ההתנתקות מרצועת עזה, אחרי שהצבא קיבל את המשימה הקשה ביותר - הפוליטיקה נשארה בחוץ והמשימה בוצעה בהצלחה.

ענקת עיטור הכבוד לרמטכ"ל ע"י יו"ר המטות המשולבים 21 בנובמבר 2022. דובר צה"ל
יותר קל לקבל מדליה בארה"ב. כוכבי/דובר צה"ל

לא די באיגרת הרמטכ"ל שפורסמה אתמול יותר מ-24 שעות לאחר האירוע, כאילו השנה היא 1965. הרמטכ"ל אביב כוכבי צריך להגיע פיזית לשטח, לשבת עם המפקדים ולהסביר את הבעייתיות ולהעניש בחומרה את הלוחמים הסוררים. כוכבי צריך להופיע מול המצלמות, ולהוקיע את השיח הפוליטי מהמערכת הצבאית. במידה וכוכבי לא יעשה זאת מהר, גם המפכ"ל ייאלץ להתמודד עם בעיה דומה במשטרת ישראל. עדיף לתת דוגמא מאשר שתיקה באיגרת שיותר מתאימה לאירוע אחר.

כן, אדוני הרמטכ"ל, אנחנו יודעים שאתה כבר מסיים את התפקיד, ובשביל מה צרות של הרגע האחרון? מבינים שאתה רק רוצה להגיע הביתה בשלום ויותר קל לקבל מדליה יפה בארצות הברית עם תמונה בעיתון, אבל אם אתה תקבל מדליה ואנחנו נשאר רק עם איגרת ללא מעשים - אזי נמצא את עצמנו עם צבא שמאבד את דרכו ואת יכולתו להיקרא "צבא העם".

ליאור לנדנברג הוא ראש מערכת החדשות באתר וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully