וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של הנער החירש והאילם על המדריך שחשוד שתקף מינית: "הוא היה אובססיבי, ביקש שיישן אצלו"

עודכן לאחרונה: 25.11.2022 / 18:02

לפי החשד, ירין כברה, בן 30 מרחובות, תקף מינית נער בן 15 במשך 3 שנים. "הבן שלי חשב שלא יקבלו אותו חברתית אז הוא התחבר לירין, הוא אכל אצלנו, ישן אצלנו. זה היה קו אדום", סיפרה אמו של הנער. "היו נורות אדומות, איך המדריכים לא ראו ולא שמו לב?"

בווידאו: צעיר מבאר שבע הורשע בעבירות מין בילדים – ההורים פרצו בבכי/יואב איתיאל

מדריך במוסד החינוכי שמעיה בראשון לציון חשוד שביצע עבירות מין בנער חירש ואילם. לפי החשד, המדריך, ירין כברה, בן 30 מרחובות, תקף מינית נער בן 15 במשך שלוש שנים - מאז שהיה בן 12. "הבן שלי פחד ממנו", סיפרה אמו של הנער. "ירין ניסה להתקרב לבן שלי, הוא בא לאכול אצלנו, בא לישון אצלנו. זה היה קו אדום. הוא ביקש שירין יבוא לישון אצלו. לא ידענו איך לעכל את זה. הוא השתלט לו על החיים".

אמו של הנער שנפגע ציינה כי הוא עכשיו בכיתה ט', ועד כיתה ו' למד בבית ספר רגיל. היא העידה כי בשנתו הראשונה בבית הספר "היה בסדר", עד שהדברים החלו להידרדר, וירין החל להתקרב לבנה בצורה מחשידה. "הבן שלי חשב שלא יקבלו אותו חברתית אז הוא התחבר לירין", שחזרה. "הוא שכנע אותנו שהם רק משחקים כדורגל. רק אחר כך הסתבר ששם זה התחיל". לדברי האם, בנה נהיה אלים יותר.

ירין כברה. יחידת הכלבנים, אתר רשמי
"ביקשנו שירין יפסיק להתקרב לבן שלנו". ירין כברה, החשוד/אתר רשמי, יחידת הכלבנים

היא המשיכה, "ירין התערב לו בחיים בצורה לא הגיונית, הורים אחרים ואנשי מקצוע אמרו לי להיזהר ממנו. אמרו שהוא פדופיל, מסתבר שבקהילת החירשים זה היה ידוע. לא האמנתי. חשבתי שאם היה משהו הבן שלי היה אומר. לא ידעתי כמה המחשבה הזו לא נכונה". ההורים ניסו לדבר עם בנם וביקשו ממנו להתרחק מהמדריך שלו, וכך גם דיברו עם ירין ודרשו ממנו להפסיק להתקרב לבנם. "הוא היה ממש אובססיבי, בקיץ האחרון הבן שלי היה צריך לטוס לארצות הברית, וירין ביקש שלא יטוס. כשהוא נחת הבן שלי ראה אותו וראיתי על הפנים שלו שהוא לא רוצה לראות אותו. הוא אכל איתו ואז התקשר אליי ואמר לי 'אמא, אני לא רוצה לראות אותו'".

לאחר מכן, הנער שנפגע ניתק קשר עם מדריכו, וגולל את סיפורו מול יועצת בית הספר. "היא סיפרה לנו והלכנו למשטרה", סיפרה האם. " ככה כל הסיפור התגלה". האם טוענת כי דיברה עם תלמידה אחרת במוסד החינוכי, שסיפרה כי יש לה חברים שנפגעו, שהם כבר בני 20 ופוחדים שלא יאמינו להם. נכון לכתיבת שורות אלו, הורי הנער הם היחידים שהגישו תלונה במשטרה.

מועדון "שמעיה", ראשון לציון. קרין שגיא, מערכת וואלה!
"תלמידה אחרת סיפרה שיש לה חברים נוספים שנפגעו, הם כבר בני 20 ופוחדים שלא יאמינו להם. מועדון "שמעיה" בראשון לציון/מערכת וואלה!, קרין שגיא

"יש עוד מדריכים, איך לא ראו ולא שמו לב?", תמהה האם. "היו מלא נורות אדומות במועדון ולא יצרו קשר. הוא פגע בו גם בבית וגם בשמעיה וגם בטיול בכפר נהר הירדן בו ירין התנדב. איך זה יכול לקרות? איך יכול היה לעשות מה שהוא רוצה? זה פשוט לא הגיוני. ירין רצה כל הזמן לעבוד עם ילדים. כנראה הבן שלי לא הראשון. אנחנו לא מתביישים, הוא צריך להתבייש". אמו של הנער שנפגע הביעה תקוותה לתלונות נוספות. "לא בא לי שהוא ישתחרר. אני רוצה שהוא יקבל את העונש שמגיע לו. אסור לסמוך כנראה על אנשים, כמו שאנחנו סמכנו".

מדריך אחר ממוסד שמעיה סיפר כי הורים התלוננו על ירין שהוא בקשר עם ילדים. "חלק מההורים לא אהבו אותו בגלל ההתנהגות שלו, הוא לא הסתדר איתם", העיד. "לא ידעתי על עבירות המין, הופתעתי מאוד. הוא היה נדמה מדריך טוב לילדים קטנים, אבל התנהג כמו ילד קטן".

בית משפט השלום בראשון לציון התיר היום (שישי) לפרסם את שמו של ירין כברה. מעצרו הוארך עד ליום שני, 28 בנובמבר.

מי שנפל קורבן למעשי החשוד, מתבקש לדווח למוקד 100 של המשטרה או לדווח בטלפון 08-9371500.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully