וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים איראניים פרצו למצלמות של גוף ביטחוני גדול ופרסמו את תיעוד הפיגוע בירושלים

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 14:02

קבוצת "מטה משה" פרסמה סרטון ובו קטעים מתוך מצלמת אבטחה בכניסה לבירה, בהם נראה גם רגע הפיצוץ בתחנת האוטובוס. במשטרה ובעיריית ירושלים טענו כי המצלמה לא שייכת להם. ההאקרים איימו לפרסם חומרים נוספים

בווידאו: פיגוע משולב בירושלים: הרוג ועשרות פצועים מפיצוץ מטענים בתחנות אוטובוס/צילום: רוני כנפו, רויטרס, משטרה

קבוצת האקרים איראניים בשם "מטה משה" פרסמה אמש (רביעי) ברשתות החברתיות סרטון של מצלמת אבטחה בירושלים, ובו נראים רגעי הפיגוע שאירע בתחנת האוטובוס בכניסה לעיר. כעת התברר כי ההאקרים פרצו למצלמות של גוף ביטחוני גדול. בעירייה ובמשטרה טענו כי אין ברשותם תיעוד מהאירוע ולא ידוע למי שייכת המצלמה. בהמשך איימו ההאקרים כי יש ברשותם חומרים נוספים, אותם יפרסמו בקרוב.

בקטעים ממצלמת האבטחה שפורסמו, ניתן לראות את הצומת בכניסה לירושלים, ואת תחנת האוטובוס שבה יושבים אנשים ומחכים. רגעים לאחר מכן נראה הפיצוץ מאחורי התחנה, ועשן כבד מכסה אותה ואת הנוכחים בה, ואנשים הנמלטים מהמקום. בהמשך הסרטון, שנערך, נראה הרחוב שעה מאוחר יותר, לאחר שנסגר לטובת כוחות הביטחון והחילוץ.

קטע מתוך סרטון של קבוצת ההאקרים האיראנית "מטה משה", ובו נראית הזירה של הפיגוע בכניסה לירושלים לאחר פינויה, 23 בנובמבר 2022. לפי סעיף 27א', מערכת וואלה!
הכניסה לירושלים, מתוך סרטון של קבוצת ההאקרים האיראנית/מערכת וואלה!, לפי סעיף 27א'

במהלך היום מסרו במשטרה ובעיריית ירושלים כי אין ברשותם תיעוד מזירת הפיגוע. בהודעה מהעירייה נמסר כי "כל מצלמות העירייה עבדו וחומריהן נמסרו למשטרה כבר בשעות הבוקר. מצלמות העירייה אינן מכוונות לתחנות אוטובוס, לא ברמות לא בכניסה לעיר ולא בשאר חלקי העיר". בנוסף הדגישו בעירייה כי הדיווח על תקלה במצלמות העירוניות אינו נכון והם לא יודעים למי שייכת המצלמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קטע מתוך סרטון של קבוצת ההאקרים האיראנית "מטה משה", ובו נראית הזירה של הפיגוע בכניסה לירושלים לאחר פינויה, 23 בנובמבר 2022. לפי סעיף 27א', מערכת וואלה!
הכניסה לירושלים, מתוך הסרטון של קבוצת ההאקרים האיראנית/מערכת וואלה!, לפי סעיף 27א'

קבוצת ההאקרים "מטה משה", כמו קבוצות האקרים נוספות המזוהות עם איראן, הדליפו בעבר מידע על ישראלים, ביניהם של אנשי ביטחון. לפני כשלושה חודשים הודלפו סרטונים של ראש המוסד דוד ברנע, שלכאורה מקורם בטלפון הנייד שלו.

זירת הפיגוע בירושלים 23 בנובמבר 2022. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/רויטרס

בפיגוע המשולב שאירע אתמול בשתי תחנות אוטובוסים מרכזיות בירושלים נהרג אדם ו-18 נוספים נפצעו, אחד מהם במצב אנוש ושניים במצב קשה. הפיצוצים התרחשו כתוצאה ממטעני חבלה שהוטמנו בתחנות האוטובוסים.

הפיצוץ הראשון אירע בתחנת האוטובוס שבכניסה לעיר. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לפצועים טיפול רפואי ופינה אותם לבתי החולים, כשארבעה מהם, שני נערים בני 16 ושני גברים בני 45 ו-64, במצב אנוש וקשה. בהמשך, נקבע מותו של בן ה-16, אריה שצ'ופק, בבית החולים. תשעה פצועים נוספים הוגדרו במצב בינוני וקל.

במקביל, אירע פיצוץ בתחנת אוטובוס בצומת רמות שבעיר. שלושה בני אדם נפצעו קל מרסיסים וארבעה לקו בחרדה, ונגרם נזק לאוטובוס. בעקבות שני הפיגועים, נחסם לתנועה כביש 1 ממנהרת הארזים לכיוון מערב וצירים נוספים בכניסה לעיר נחסמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully