וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין קוראים להקים ממשלה בהקדם בעקבות הפיגועים בירושלים: "חלאס, המדינה בוערת"

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 14:43

סמוטריץ' אמר שהוא "קורא לנתניהו לכנס את ראשי הסיעות כדי להגיע להסכמות", אך בליכוד טוענים שהוא הציג דרישות "מופרזות" סביב סמוכויות הנוגעות להתנחלויות. בן גביר: "חייבים להקים ממשלה כמה שיותר מהר, הטרור לא מחכה"

בווידאו: פיגוע משולב בירושלים: הרוג ועשרות פצועים מפיצוץ מטענים בתחנות אוטובוס/צילום: רוני כנפו, רויטרס, משטרה

בגוש הימין קוראים הבוקר (ראשון) להקים במהירות ממשלה בעקבות ההסלמה הביטחונית. זאת, לאחר הפיגוע המשולב שאירע הבוקר בשתי תחנות אוטובוס מרכזיות בירושלים, שבו נהרג אדם ו-18 נוספים נפצעו, בהם אחד אנוש ושניים נוספים קשה.

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הגיע לזירת הפיגוע בכניסה לבירה ואמר כי "חייבים להקים ממשלה כמה שיותר מהר, הטרור לא מחכה". "צריך לחזור לסיכולים הממוקדים. לגבות מחיר מהטרור ולהפסיק את החגיגה ואת החפלות בבתי הכלא הביטחוניים", הוסיף.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כתב: "הטרור הערבי הרצחני מתדפק על דלתנו, חייבים להקים ממשלה לאומית מיד. ‏אני קורא לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לכנס את ראשי הסיעות כדי להגיע להסכמות ולהקים באופן מיידי ממשלת ימין שתעשה שינוי אמיתי ותחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

לידי וואלה! הגיע מסרון תקיף שנשלח אליו, ובו הוא הואשם באי-הקמת הממשלה. "אני באמת לא מבין את הליכודניקים. לא סגרו כלום עם ש"ס, לא סגרו כלום עם החרדים, לא סגרו עם איתמר - ורק את הציונות הדתית תוקפים ומכפישים. למה?".

זירת הפיגוע בירושלים 23 בנובמבר 2022. רויטרס
"חלאס, המדינה בוערת". זירת הפיגוע בצומת רמות, הבוקר/רויטרס

בכירים בליכוד אומרים שבלב המחלוקת עם הציונות הדתית עומדות הדרישות לקבלת סמכויות ממשרדים אחרים בנוגע להתנחלויות ולמינהל האזרחי ושמדובר בדרישות "מופרזות". מחלוקת נוספת בין סמוטריץ' לליכוד נעה סביב הרוטציה על תיק האוצר. בעוד שיו"ר הציונות הדתית מוכן להתחלף עם יו"ר ש"ס אריה דרעי בתיק האוצר כעבור שנתיים רק בתנאי שיקבל את תיק הפנים והתחבורה, בליכוד מוכנים לתת לו רק את תיק הפנים.

על פי בכירים בליכוד, בלב המחלוקת עם הציונות הדתית עומדות דרישות "מופרזות" לקבלת סמכויות ממשרדים אחרים בנוגע להתנחלויות ולמינהל האזרחי. עם זאת, בליכוד מכחישים שיש מחלוקת על העברת הסמכויות במינהל האזרחי, ואומרים ש"זאת עוד דוגמה לפרסומים כוזבים שרק פוגעים בהקמת ממשלת ימין מיד".

לאחר מכן, בכירים בליכוד מסרו כי "בתקופה הביטחונית הרגישה הזאת זה הזמן לשים את הרצונות האישיים בצד, להתאחד ולהקים ממשלה לאומית שתחזיר את הבטחון לישראל. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו ובצדק".

מחלוקת נוספת בין סמוטריץ' לליכוד נעה סביב הרוטציה על תיק האוצר. בעוד יו"ר הציונות הדתית מוכן להתחלף עם דרעי בתיק האוצר כעבור שנתיים רק בתנאי שיקבל את תיק הפנים והתחבורה, בליכוד מוכנים לתת לו רק את משרד הפנים.

מספר 2 בעוצמה יהודית, ח"כ יצחק וסרלוף, הגיע לבית החולים שערי צדק בירושלים ואמר: "אנחנו נמצאים בבוקר קשה של אינתיפאדה מתמשכת, ואני מאשים את הממשלה הרעה שבסוף ימיה. קורא לחברי הימין להקים ממשלה כמה שיותר מהר".

ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית קרא גם הוא להקים ממשלה: "הטרור מרים את ראשו המכוער בעוד הליכוד מתעסק במו"מ קואליציוני עקר. לא באנו בעוצמה יהודית להתעסק בשטויות - תקימו עכשיו ממשלה כי חייבים פה בעל בית".

בשיחה עם וואלה! הוסיף כי "כל מה שביקשתי זה שבנימין נתניהו יקרא לכל המנהיגים - במקום שנמשיך לספור נפגעים, יתומים ומשפחות שכולות - תקימו ממשלה ומהר. תעזבו את הכול. המצב לא מאפשר לנו להמשיך להתנהל כמו שאנחנו מתנהלים".

עוד בוואלה!

"פתאום שמענו פיצוץ, כל השכונה רעדה": העדויות מהפיגוע המשולב בתחנות האוטובוסים בירושלים

לכתבה המלאה
פיצוץ בתחנת אוטובוס בכניסה ירושלים. 23 בנובמבר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"אסור לגרור רגליים", זירת הפיגוע בכניסה לירושלים, הבוקר/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד כתב כי "אויבי ישראל מכים בנו כשהם מזהים חולשה. עוד פיגוע רצחני, אזרחים נהרגים ונפצעים. עם ישראל מצפה מאיתנו להחזיר את השקט לרחובות וכל הוויכוחים על תיק כזה או אחר הם טעות שעוד נשלם עליה. חלאס, המדינה בוערת".

חברת סיעתו גלית דיסטל אטבריאן הוסיפה: "הנתק בין המציאות הארורה שקמנו אליה הבוקר לבין גישת הבוטיק הבררנית של סיעות הימין חייב להיפסק. היום. את הבוחרים שלנו לא מעניין איזה ג'וב מי מאיתנו יקבל, ובצדק. אי אפשר לקונן על מציאות ביטחונית קשה ואז לקחת את הזמן בקפדנות של אניני טעם מול בופה של ג'ובים. חלאס, ממשלה היום".

פיצוץ בתחנת אוטובוס בכניסה ירושלים. 23 בנובמבר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"את הבוחרים שלנו לא מעניין איזה ג'וב נקבל", זירת הפיגוע בצומת רמות, הבוקר/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

"ישראל מתעוררת לבוקר קשה מאוד שמזכיר לכולנו את המציאות בה אנו חיים", מסר יו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף: "הבוקר הזה מזכיר לנו כי בתוכנו חיים חיות אדם צמאי דם המבקשים להורגנו. הממשלה החדשה תידרש לצעדים מידיים להשבת ההרתעה והבטחון לתושבי ישראל. המצב שנוצר בשנה וחצי האחרונות הוא בלתי נסבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully