וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצג בבית ספר במרכז הציג את נתניהו עם חבל תלייה, משרד החינוך הבהיר: "לא מדובר בהסתה"

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 15:40

התמונות שנתלו בבית הספר ברמת גן גרמו לסערה, אולם לאחר בירור הפרטים נמצא שהוצגו במסגרת פעילות הקוראת באופן מפורש כנגד שיח מסית. לפני כן בליכוד הגישו תלונה במשטרה על הסתה, ובבית הספר הסירו את התמונות

בווידאו: אין שביתה - המורים והאוצר הגיעו להסכמות וההכנות לחזרה ללימודים בעיצומן/צילום: ראובן קסטרו ודוברות משרד האוצר

תמונות בהן צלבי קרס וחבל תלייה לראשו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נתלו אתמול (ראשון) בבית הספר יסודי "יהלום" ברמת גן. בעקבות זאת, הליכוד הגישו תלונה במשטרה על הסתה, ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון הנחתה לזמן לבירור את המורה שתלה את התמונות ואת מנהלת בית הספר. מאוחר יותר הבהיר משרד החינוך כי מדובר בתצוגה שעלתה במסגרת פעילות חינוכית נגד הסתה.

"לאחר בירור מעמיק של המקרה, כולל שיחה של שרת החינוך עם מנהלת ביה"ס, מדובר בתצוגה שעלתה לאחר פעילות חינוכית נגד הסתה הקוראת באופן מפורש לשנות את השיח ולהפסיק את האלימות וההסתה", נמסר בהודעה ממשרד החינוך.

"במיצג מוצגות דוגמאות רבות להסתה שהייתה כנגד מנהיגים שונים מכל קצוות הקשת הפוליטית", הוסבר. "הדיון והשיח בנושאים אלה בעת הזו ראויים, אך הדרך הפדגוגית בה בחרו לא בהכרח מותאמת לילדים צעירים בבתי ספר יסודיים. כך או כך, אין מדובר בפעילות הסתה כנגד מנהיג כזה או אחר".

תמונות מסיתות נתלו בבית הספר היסודי יהלום ברמת כן, 20 בנובמבר 2022. לפי סעיף 27א' לרשתות חברתיות, אתר רשמי
תמונה שנתלתה בבית הספר ברמת גן/אתר רשמי, לפי סעיף 27א' לרשתות חברתיות

האירוע החל כשהורי תלמידים שמו לב לתמונות התלויות על קיר בית הספר, ופנו לעירייה בדרישה להוריד אותן. העירייה מסרה כי מנהלת המוסד החינוכי נדרשה להסיר את התמונות מהקיר באופן מידי, ולקרוא למורה האחראי לבירור. "אם אירוע כזה היה מתרחש בקצה העולם, הוא לבטח היה פותח מהדורת חדשות, אבל שזה אצלנו בעיר - כולם שותקים", טען חבר מועצת העיר רמת גן, עו"ד זוהר ישרים בפוסט שהעלה בפייסבוק.

"זה בכלל לא משנה מה ההשקפה הפוליטית שלנו, ימין או שמאל, כאן מדובר בחציית קו אדום בוהק וקריאה לחריצת דין מוות כלפי פוליטיקאי וכל זה תחת מסווה חינוכי שמתיימר לחנך את ילדינו לערכים", הוסיף ישרים.

בוועד ההורים של בית הספר מיהרו להסביר כי התמונות נתלו כחלק מפעילות לימודית שמטרתה להסביר מהי הסתה ולחנך לסובלנות. "התערוכה היתה כחלק מפעילות בנושא רצח רבין," כתבה יו"ר ועד ההורים להורי התלמידים, "בתערוכה הוצגו פוסטרים ופרסומים מתוך חתך הקשת הפוליטית וקריאה נגד אלימות והסתה, ובעד סובלנות. התערוכה לוותה בכותרת הקוראת להפסקת ההסתה והיתה אמורה להיות מלווה בפעילות הסברה. לצערנו, הצגת התערוכה בתקשורת היתה מכוונת ומגמתית. התערוכה הוסרה הבוקר.
תצא הודעה מסודרת להורים".

עוד בוואלה!

מורה בתיכון תזומן לשימוע לאחר שהציגה בשיעור קריקטורות פרובוקטיביות של נתניהו

לכתבה המלאה
תמונות מסיתות נגד בנימין נתניהו נתלו בתערוכה במסגרת פעילות נגד הסתה בבית ספר יסודי יהלום ברמת גן. ללא, אתר רשמי
התמונות בתערוכה בבית הספר/אתר רשמי, ללא

בתחילה מסרה שרת החינוך שאשא-ביטון כי "הסתה ונאצות נגד נבחרי ציבור לא בבית ספרינו. אנחנו מחויבים לשמור על שיח דמוקרטי מכבד בחברה הישראלית בכללל ובמערכת החינוך בפרט".

מעיריית רמת גן נמסר כי "אני רואים בחומרה רבה כל פעולה העומדת בסתירה לחינוך לערכים דמוקרטים ומוקיעים כל ניסיון להסתה. יש לציין שהמורה הינו עובד משרד החינוך ולכן הטיפול המשמעתי הוא של משרד החינוך. אנו נעמוד בקשר עם המשרד בעניין הצעדים שינקטו".

תמונות מסיתות נתלו בבית הספר היסודי יהלום ברמת כן, 20 בנובמבר 2022. לפי סעיף 27א' לרשתות חברתיות, אתר רשמי
תמונה שנתלתה בבית הספר ברמת גן/אתר רשמי, לפי סעיף 27א' לרשתות חברתיות

גם יו"ר האופוזיציה, ליעד אילני, הגיב בזעזוע על המקרה, ואמר: "זו חציית קו קשה ואסורה. יש אמנות לגיטימית ויש הסתה בוטה. אסור שדבר כזה יקרה בפרט במערכת החינוך של רמת-גן".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד מסר כי "ההסתה נגד נתניהו של מחנה 'השינוי והריפוי', חודרת למרחב המוגן של חינוך ילדינו. אני מצפה לשמוע גינוי ממפלגות השמאל להסתה הנוראית הזו. יש גבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully