וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה בתיכון תזומן לשימוע לאחר שהציגה בשיעור קריקטורות פרובוקטיביות של נתניהו

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 21:05

המורה, שמלמדת אומנות באשקלון, טענה כי ניסתה להראות באמצעות העבודות דוגמה להבעת מחאה בלתי ראויה. אמה של תלמידה בכיתה סירבה לקבל את ההסבר: "הילדים הזדעזעו, התמונות חצו את הגבול". במשרד החינוך מסרו כי ייעשה בירור מול המורה

בווידאו: תלמידים מריחניה מותקפים במושב עלמה/מערכת וואלה

מורה לאומנות בתיכון באשקלון תזומן לשימוע לאחר שהציגה אתמול (שלישי) בשיעור עבודות שנויות במחלוקת שעוסקות בראש האופוזיציה בנימין נתניהו. לטענת המורה היא ניסתה להראות דוגמאות להבעת מחאה בלתי ראויה.

בשיעור שהועבר לכיתה י"א, הראתה המורה ציור גרפיטי ופוטומונטאז' של נתניהו עושה את צרכיו, גרפיטי שלו ושל נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ מתנשקים, שנמצא על חומת ההפרדה בבית לחם וקריקטורה שבה טיל קשור לאיבר מינו, בה הוא אומר "אולי לא הוכחתי שאיראן משקרת כרגע, אבל הם שיקרו פעם".

המורה הסבירה כי השיעור עסק בתרבות הדיון, וכי היא התכוונה להדגים כיצד מחאה יוצאת מפרופורציה כשמציגים אותה בצורה מבזה. לדבריה, היצירות ממחישות מה לא נחשב ל"דיון תרבותי מכבד".

תמונות ממצגת שהוצגה בבית ספר וגרמה לסערה ברשתות החברתיות, 21 בספטמבר 2022. ., צילום מסך
קריקטורה שהוצגה בשיעור/צילום מסך, .
תמונות ממצגת שהוצגה בבית ספר וגרמה לסערה ברשתות החברתיות, 21 בספטמבר 2022. ., צילום מסך
קריקטורה שהוצגה בשיעור/צילום מסך, .

"הבת שלי יצאה נסערת מהכיתה, התקשרה אליי ואמרה 'את לא מבינה איזה תמונות מזעזעות המורה הראתה במהלך השיעור'", סיפרה אמה של הילדה. "אמרתי לה שתירגע ותצלם. לתמונות לא היה שום קשר לשיעור. דיברתי עם המורה וניסיתי להבין את החיבור בין שיעור תולדות האומנות לתמונות האלה, אין קשר לפוליטיקה או ימין ושמאל. להציג פוליטיקאי בכזאת זילות, צריך להיות גבול. היא יכלה לבחור בתמונות הרבה יותר מעודנות ופחות פרובוקטיביות. ילדים הזדעזעו, הבת שלי ותלמידים נוספים שאלו אותה למה היא מראה את התמונות האלה. היא אמרה שניסתה לעניין אותם. מנהל החטיבה היה נוכח בשיעור ואמר גם הוא שהתמונות היו מזעזעות ולא היו צריכות להיראות".

מחוז דרום במשרד החינוך מסר בתגובה כי "המשרד פנה לרשת המעסיקה את המורה כדי שתקיים מולה בירור בנושא".

השבוע זומנה מורה נוספת לשימוע לאחר שפרסמה בטוויטר ציוצים חריפים נגד הדס קליין, היועצת לשעבר של ארנון מילצ'ן שמעידה במשפט נתניהו, וראש הממשלה יאיר לפיד. משרד החינוך אמר כי פנה לעיריית ראשון לציון, המעסיקה את המורה, כדי שתבחן את הנושא ותפעל בהתאם לאמצעים העומדים לרשותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully