וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה פוליטית נגד היוזמה להנחת סטודנטים לתלמידי ישיבה: "אברכים לא משלמים מיסים"

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 14:43

בתגובה לפרסום בוואלה!, לפיו המפלגות החרדיות סיכמו עם הליכוד על הנחה לתלמידי ישיבה בנסיעות בתחבורה הציבורית, תקף שר האוצר היוצא את ההחלטה. "סטודנטים משתלבים במעגל העבודה ומאפשרים את הסבסוד". השרה לשוויון חברתי: ש-330 אלף סטודנטים בישראל יקבלו מלגת מחייה"

דרעי תועד לוחש לרב הראשי יצחק יוסף: "יש מלחמה גדולה על תיק הדתות, השם ירחם"/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השרים היוצאים אביגדור ליברמן ומירב כהן הגיבו היום (ראשון) לפרסום בוואלה, לפיו המפלגות החרדיות הגיעו לסיכום עקרוני עם הליכוד על הנחה בנסיעות בתחבורה ציבורית לתלמידי ישיבות. ליברמן כתב בציוץ בטוויטר כי "ההבדל בין סטודנטים לאברכים הוא שסטודנטים רוכשים מקצוע, משתלבים במעגל העבודה ומשלמים מיסים שמאפשרים את מתן הסבסוד בתחבורה ציבורית עבור סטודנטים - ואברכים לא".


השרה היוצאת לשוויון חברתי מירב כהן דווקא הסכימה עם הרעיון, אבל הציבה תנאי: "ש-330 אלף סטודנטים בישראל יקבלו מלגת מחייה כמו לתלמידי הישיבות והאברכים".

מוקדם יותר היום פורסם בוואלה כי המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, סיכמו עקרונית עם הליכוד על הנחה בתחבורה ציבורית לתלמידי ישיבות, בדומה לסטודנטים. מדובר בהנחה קבועה של 33% מהמחיר המקורי, ובמסלולים מסוימים גם בהנחה שיכולה להגיע עד 50%.

מדובר בהצעת חוק שביהדות התורה החלו לקדם בעבר, אך לא הצליחו להשלים את החקיקה בשלוש קריאות. כך למשל חברי הכנסת של יהדות התורה הגישו הצעה שבה נקבע כי כל תלמיד הלומד ב"מוסד על תיכוני להשכלה מקצועית, טכנית, תורנית או דתית" יהיה זכאי להנחה בתחבורה ציבורית. אז הם הסבירו כי החוק כיום יוצר אפליה היות וגם בחורי הישיבות הם אוכלוסייה מוחלשת לא פחות מתלמידים ונדרש איזון והשוואה בין כלל התלמידים.

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully