וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקופים גם במותם: ילנה ובנה סרג' נקברו, איש מגורמי הרווחה לא טרח להגיע להלוויה

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 17:02

במותם, כמו בחייהם, לא היה לצד האם ובנה אף נציג של העירייה או הרווחה. אנשי זק"א וחברה קדישא השלימו בקושי מניין לבני המשפחה. קרוביהם, שקראו על מותם בוואלה!, סיפרו על שני אנשים מוכשרים שעלו לארץ, נתקלו בקשיי קליטה ובריאות, ומאז הפכו שקופים. "היו בודדים מאוד"

בוודיאו: שקופים בחייהם, שקופים במותם: ילנה וסרג' נקברו, איש מגורמי הרווחה לא הגיע להלוויה/יואב איתיאל

ילנה צ'ודונובסקי בת ה-73 ובנה סרג' קורסקי בן ה-51, שנמצאו השבוע מתים בדירתם, ככל הנראה ימים אחרי שהלכו לעולמם, נקברו היום (חמישי) בקבר כפול בבית העלמין תל רגב בחיפה, בחייהם ובמותם לא נפרדו.

במותם, כמו בחייהם, איש מהגורמים שהיו אמונים על רווחתם לא היו שם לצדם כדי להיפרד מהם ולחלוק להם כבוד אחרון - גם לא בדרכם האחרונה. לא עירייה, לא רווחה, לא אנשי החברה לשירותי סיעוד שנשכרה לסייע להם בחדשים האחרונים. גם במותם, הם נשארו שקופים עבור מדינת ישראל.

בהלוויה נכחו מקס ואנטון, בני דודים של קורסקי המנוח, אחייניה של ילנה. אנשי זק"א וחברה קדישא השלימו בקושי מניין, ובני הדודים אמרו קדיש. אמם נטליה פרצה בבכי לאחר שזיהתה אותם.

הלוויתם של ילנה צ'ודונובסקי וסרג' קורסקי, אם ובנה שנמצאו מתים בדירתם בחיפה, בית העלמין תל רגב, 17 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
איש מגורמי הרווחה לא הגיע. הלווייתם של ילנה ובנה סרג', היום/יואב איתיאל

"סרגיי-סרג' היה גאון, הוא השתתף בכל מיני פעילויות של גאונים בברית המועצות. גם בישראל בזמנו נערכה לו בדיקה והוא יצא אחד האנשים בעלי האיי קיו הגבוה בארץ", הם סיפרו. "אבא שלו שהיה מתמטיקאי-פיסיקאי מת כשהוא היה בן 4, והוא היה קשור מאד לאמא שלו מאז. היא עבדה בהדרכת גאונים, ובכלל הם היו משפחה מאד אינטליגנטית".

בני הדודים סיפרו לוואלה! כי השניים עלו לישראל בשנת 1991 מדניפרו שבאוקראינה וכי המעבר כלל קשיי קליטה רבים. "הם היו בהתחלה בירושלים, אחר כך בפתח תקווה ומשם לחיפה. שם גם החמירו הבעיות הרפואיות", סיפרו. "בארץ הוא עסק בתרגום, פעם בחברת החשמל ואחר כך באופן עצמאי, לסרטים. אחר כך עבד גם כאח סיעודי. הוא התחיל לימודי משפטים שאותם לא השלים והוא שנים ארוכות נאבק בעייפות כרונית שאובחנה אצלו והלכה והחמירה עד שהוא הוגדר נכה מאה אחוז".

לדבריהם, סרג' היה מתקשה להיות עירני ונאלץ לישון הרבה. למעשה, אמו היא שטיפלה בו. אולם, עם השנים התפתחו גם לה בעיות ברגליים ובברכיים, והיא התקשתה ללכת. "הם היו מאוד בודדים, הסתגרו והרחיקו את כולם. לא רצו ביקורים", סיפרו בני הדודים. "הפעם האחרונה שראינו אותם הייתה בביקור שלהם אצלנו ברעננה, לפני כ-11 שנה. עם אמא שלנו ילנה דיברה פעם בחודש".

עוד בוואלה!

בעיריית חיפה ידעו על מצבם של ילנה וסרג' שנמצאו מתים בדירתם, אך לא עשו דבר

לכתבה המלאה
הלוויתם של ילנה צ'ודונובסקי וסרג' קורסקי, אם ובנה שנמצאו מתים בדירתם בחיפה, בית העלמין תל רגב, 17 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
שקופים בחייהם ובמותם. הלווייתם של ילנה ובנה סרג', היום/יואב איתיאל
קרובתם של ילנה צ'ודונובסקי בת ה-73 ובנה סרג' קורסקי בן ה-51, שנמצאו מתים בדירתם בחיפה, ככל הנראה ימים אחרי שהלכו לעולמם. 17 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
"תמיד הנחנו שאם יקרה משהו אז יודיעו לנו". קברם של ילנה ובנה סרג'/יואב איתיאל

עוד סיפרו השניים כי המשטרה לא יצרה איתם קשר לאחר מות קרוביהם. "הם דיברו איתנו רק שלשום, כשאנחנו פנינו למשטרה. הם אומרים שחיפשו קרובים, אבל לא נראה לנו. אין עוד הרבה אנשים עם שם המשפחה זה".

"חברה של ילנה שלחה לאמא שלי כתבה של וואלה שתורגמה לרוסית, וכך נודע לנו", סיפר בן הדוד מקס. "היינו בהלם, לא ידענו למי לפנות. התקשרתי לחברה קדישא שהפנו אותנו למשטרה, וכך עשינו. המצב של סרגיי הידרדר אחרי שלקה בשבץ, ותמיד הנחנו שאם יקרה משהו אז יודיעו לנו. אבל זה לא בדיוק קרה"?.

הלוויתם של ילנה צ'ודונובסקי וסרג' קורסקי, אם ובנה שנמצאו מתים בדירתם בחיפה, בית העלמין תל רגב, 17 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
אנשי החברה קדישא השלימו מניין. הלווייתם של ילנה ובנה סרג', היום/יואב איתיאל

"הם היו קשורים מאוד, אבל לא ציפינו ששניהם ימותו פחות או יותר יחד. אולי מישהו מהם לקח משהו. נחכה לתוצאות הבדיקות שנערכו להם. לא מצליחים להבין מי מת קודם", אמרו. "זה עצוב מאוד וקשה לנו". אמרו בני הדודים ואמם.

אנשי זק"א וחברה קדישא חזרו והדגישו שמדובר בתופעה כאובה, במיוחד בחיפה. "לא ברור מי סופר ואיך, אבל המספרים גבוהים ממה שמתפרסם", אמר אחד מהם, "בחיפה להערכתנו הרבה יותר מעשרים גלמודים כאלה מתו מתחילת השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully