וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיריית חיפה ידעו על מצבם של ילנה וסרג' שנמצאו מתים בדירתם, אך לא עשו דבר

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 7:24

לפני שלושה חודשים התריע הביטוח הלאומי לעירייה שמצבם של האם ובנה קשה. עם זאת, לוואלה נודע שעובדי הרווחה לא ביקרו אותם באופן שוטף, אם בכלל, והגיעו לראשונה רק לאחר שמתו - למרות פניית החברה הסיעודית שסייעה לאם. העירייה: "לא היתה כל אינדיקציה שהעלתה חשש"

בווידאו: אישה בת 73 ובנה בן ה-51 נמצאו ללא רוח חיים בדירתם בחיפה/יואב איתיאל

כבר לפני שלושה חודשים התריע הביטוח הלאומי שמצבם של ילנה צ'ודונובסקי ובנה סרג' קורסקי, שגופותיהם נמצאו אתמול (שני) בדירתם בחיפה, קשה - ופנה למחלקת הרווחה כדי שתתערב ותטפל בהם. על פי הפרטים שהגיעו לידי וואלה, עובדי הרווחה לא ביקרו את השניים באופן שוטף, אם בכלל, והגיעו לראשונה לשם אתמול בבוקר, כמה ימים אחרי שחברת הסיעוד הודיעה לרווחה שהאם ובנה אינם פותחים את הדלת למטפלת הסיעודית שלהם. הם הזעיקו כוחות הצלה, ומצאו אותם מתים.

ב-17 באוגוסט פנה הביטוח הלאומי למחלקת הרווחה של עיריית חיפה והודיע שהשניים קיבלו זכאות גבוהה יותר לסיעוד ושעות טיפול נוספות בגלל החמרה במצבם. הם ביקשו שיצרו איתם קשר, ויבדקו כיצד ניתן לסייע להם. לדברי גורם בכיר בביטוח הלאומי, במוסד התריעו פעם אחר פעם בפני עיריית חיפה. "ניתנת להם קצבה וזכאות מטעמנו אך יש צורך במעורבות הרווחה כיוון שמצב האם והבן גרוע. תטפלו", נכתב במייל מטעמם.

מתוך ההתכתבות של הביטוח הלאומי עם מחלקת הרווחה של עיריית חיפה בנוגע למצבם של ילנה צ'ודונובסקי וסרג' קורסקי שגופותיהם נמצאו בדירה בחיפה

14 בנובמבר 2022. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
ההתכתבות בין ביטוח לאומי לעיריית חיפה/מערכת וואלה!, ללא קרדיט
אנשי זיהוי פלילי מחוץ לדירה בה נמצאו מתים בן ואמו ברחוב הגליל, נווה שאנן, חיפה, 14 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
אנשי זיהוי פלילי מחוץ לביתם של ילנה צ'ודונובסקי ובנה סרג' קורסקי, אתמול/יואב איתיאל

על פי חוק, הביטוח הלאומי הוא זה שקובע את רמת הזכאות ונותן את קצבאות הסיעוד, אך אין בינו לבין עובדי חברות הסיעוד, המעסיקות את המטפלות, קשרי עובד מעביד. באחריות מחלקת הרווחה של העירייה נמצא הליווי השוטף והיום יומי של הנזקקים לשירותיה, והיא לא יכולה להסתמך על העובדת הסיעודית שנמצאת שם, ונותנת טיפול בריאותי ולא סוציאלי ורווחתי.

במחלקת הרווחה ענו שהם מכירים את המקרה, אבל האם לא שיתפה איתם פעולה במשך זמן רב וכי הם שמחים שנמצאה עבורם מטפלת. עובדת סניף חיפה בביטוח הלאומי אמרה שהדבר נשמע לה מוזר, כיוון שילנה לא מכירה אף גורם מהרווחה. העובדת הסוציאלית התעקשה שביקרה בדירה בנווה שאנן כמה פעמים בבוקר ואחר הצהריים, אך אף אחד לא פתח לה את הדלת. עוד הוסיפה שפעם אחת חשבה שהם מתים והזעיקה את בעל הדירה עם מפתח כדי שיכנס פנימה. עוד היא אמרה שמצבם השתפר, ובעל הבית, שרצה לפנות אותם משם כיוון שהפכו אותה לדבריו למזבלה, כבר לא רוצה להוציא אותם משם.

מחקירה ראשונית עולה כי ביום רביעי שעבר, כשהגיעה המטפלת הסיעודית לדירה והאם לא פתחה את הדלת - הודיעה על כך לחברת הסיעוד שמעסיקה אותה. שם, הודיעו לעירייה על האירוע, אך אף אחד מהעירייה לא חשב להגיע לשם בדחיפות כדי לבדוק אם השניים בחיים. כשסוף סוף נזעקו לשם, זה היה מאוחר מדי.

אנשי זיהוי פלילי מחוץ לדירה בה נמצאו מתים בן ואמו ברחוב הגליל, נווה שאנן, חיפה, 14 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
אנשי זיהוי פלילי מחוץ לביתם של ילנה צ'ודונובסקי ובנה סרג' קורסקי, אתמול/יואב איתיאל

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "למנוחה הוענקו שירותי סיעוד על ידי חברה פרטית מתוקף חוק הסיעוד הממלכתי. מיד עם היוודע לשירותי הרווחה העירוניים, ביום ראשון בערב, על חוסר מענה בביתה של המנוחה, יצאו מייד נציגי העירייה למקום. בשל העובדה כי בדיווחים שהגיעו לידי העירייה לא היתה כל אינדיקציה שהעלתה חשש ובמקום עצמו לא היו ממצאים מדאיגים כלשהם, הוחלט לחזור למקום למחרת בבוקר, על מנת לבחון שוב את הנושא. לאחר שגם הבוקר נתקלו נציגי העירייה שנכחו במקום בחוסר מענה, הזעיקו גורמי העירייה את נציגי המשטרה למקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully