וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרב טאו: צוות החקירה המיוחד גובה גרסאות מרבנים בכירים שליוו את המתלוננות

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 15:13

לוואלה! נודע כי חוקר הגיע לבית הרב סתיו, שששמע את עדויות הנשים שטענו כי טאו תקף אותן מינית, כדי לקבל מידע נוסף: "מה שסיפרתי ידוע לכול". בהמשך, צפויים החוקרים לשוחח גם עם הרב שרלו. זאת, בהתאם להנחיית הפרקליטות לעבות את חומרי החקירה, שהיה חשש שתיסגר

המתלוננת נגד הרב טאו: “לחצים גדולים מופעלים עליי ועל בני משפחתי”/מערכת וואלה!

חוקר מהצוות המיוחד שהוקם כדי לחקור את העדויות נגד הרב צבי טאו הגיע אתמול (שלישי) לביתו של הרב דוד סתיו, ששמע את עדויות המתלוננות בפרשה, נחמה תאנה ודורית, כדי לקבל ממנו פרטים - כך נודע לוואלה. נוסף על כך, לוואלה נודע כי הצוות המיוחד של מחוז ש"י צפוי לבקש גם מהרב יובל שרלו, שמלווה גם הוא את המתלוננות, למסור את שידוע לו. שני הרבנים אינם חשודים בפרשה.

מקור המעורה בפרטים מסר לוואלה כי בתחילת השבוע היה חשש שהמשטרה תסגור את תיק החקירה בשל הקושי הראייתי לכאורה שקיים בגרסת המתלוננות. אולם, לפי שעה המשטרה מנסה לעבות את חומרי החקירה, לפי הנחיית הפרקליטות, ולכן היא שמעה את הפרטים מהרב סתיו, רב בכיר בציונות הדתית.

"בא אליי בחור נחמד מהמשטרה וסיפרתי לו את מה שאני יודע, שזה מה ששמעתי מההתלוננות באופן ישיר", סיפר לוואלה הרב סתיו, לדבריו, הוא לא סבור שמדובר בפריצת דרך בחקירת המשטרה שכן הפרטים שנגבו ממנו ידועים לכול.

הרב טאו 30 בינואר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
המשטרה מנסה לעבות את חומרי החקירה. הרב טאו/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בשל כך, במרכז הסיוע "מגן" המלווה את הנפגעות בפרשה קוראים לנשים נוספות שנפגעו, אם ישנן כאלה, להתלונן במשטרה ולפנות אליהם בכל מקרה של צורך בסיוע - מקצועי או משפטי.

סתיו ושרלו נחשבים לרבנים מתונים בציבור הדתי לאומי, שמובילים את ארגון רבני צהר, וככאלה שהרב טאו נמצא עמם במחלוקת סביב סוגיות שונות בהלכה היהודית. בשנת 2013 הרב סתיו התמודד למשרת הרב הראשי האשכנזי של ישראל, והרב טאו תמך באופן ברור במי שנבחר בסוף - הרב דוד לאו.

עוד בוואלה!

המשטרה חוקרת תלונה על תקיפה מינית נגד הרב טאו: "סיפורי זוועות"

לכתבה המלאה
הרב סתיו בתפילה בבית הכנסת בית אל שאתמול הושחת, תל אביב. ראובן קסטרו
"סיפרתי לחוקר את מה שאני יודע". הרב סתיו/ראובן קסטרו

אתמול, המתלוננת הנוספת בפרשה, דורית, שעדותה נחשפה בכלי תקשורת שונים, העידה במשטרה על תקיפה מינית שלפי טענתה הרב טאו ביצע בה.

דורית סיפרה בתחילת השבוע ב"כאן רשת ב'" על המקרה, שהתרחש לכאורה בבית הרב לפני יותר מ-40 שנה. "בחמש דקות של סיפוק הוא הרס לי את כל החיים", אמרה. לדבריה, היא החלה ללכת לשיעורים של הרב טאו לאחר שעלתה לארץ לבדה. בהמשך היא פיתחה קשר חברי עם אשתו הראשונה של הרב, חנה טאו. "הייתי בת בית שם. הרבנית אמרה לי 'איתך אני מרגישה כמו חברה'. ידעתי הרבה סודות שהיו בבית הזה, כשהרבנית נכנסה להיריון המשכתי להביא לה מכתבים ולסדר את הבית", סיפרה.

בתחילת השבוע התייחס הרב סתיו לפרשה בפוסט בפייסבוק: "העדפתי לשתוק. כיוון שיש לי מחלוקת אידיאולוגית ארוכת שנים עם הרב הנחשד, חשבתי שאין זה ראוי שדווקא אני אהיה מי שישמיע את זעקת המתלוננות. בימים האחרונים שוחחתי עם אחת המתלוננות והיא סיפרה לי על הקשיים שמערימים בפניה גופים שונים שאליהם היא פונה על מנת שיבררו את תלונותיה. חלקם, מתוך חשש מנגיעות הקשורות למחלוקות קודמות".

מסע"ת | המתלוננת נגד הרב טאו. שלומי הלר
נחמה תאנה שהתלוננה נגד הרב טאו לצד בני משפחתה/שלומי הלר

"כיוון שכך, הגעתי למסקנה שאין ברירה בידי, ולא יכול להיות ששיקולים של נוחות אישית ומראית עין יגרמו לכך שקולן של הנשים הללו לא יישמע ושהדין לא ימוצה", הוסיף הרב סתיו. "תפקידם של רבנים בכל הדורות היה לעמוד לצד המותקף, הנפגע והחלש כנגד בעלי השררה ולהציל עשוק מיד עושקו".

מנגד, הרב אלי סדן, תלמידו של הרב טאו שעומד בראש מכינת בני דוד בעלי וחתן פרס ישראל, אמר השבוע בשיעור לתלמידיו כי מדובר בעלילת דם: "בהתחלה התכוונתי לדבר היום על עלילת הדם שיש נגד הרב טאו. אנשים חכמים אמרו לי: 'חכה, תוך יומיים שלושה יתברר לכולם שזו עלילת דם אז למה לך לדבר, אז אני ממתין כמה ימים כי יש שם דברים כל כך פשוטים, שמי שרוצה לחקור את האמת יגיע אליה תוך יומיים שלושה, ואז כמה אנשים יצטרכו לתת הסבר להתנהלות שלהם".

הרב טאו הוא נשיא ישיבת הר המור ונחשב למנהיג הרוחני של זרם שלם בציבור הדתי לאומי שמכונה הזרם הממלכתי. השפעתו של הרב טאו נובעת בין היתר בשל כך שישנם מוסדות חינוכיים שלמים במגזר הדתי לאומי שנשמעים לדבריו. הרב טאו מעורב בפוליטיקה והוא היה משוחח באופן תדיר עם חברי כנסת דתיים לאומיים, ובעיקר ניסה להשפיע על מפלגת הבית היהודי. בבחירות האחרונות הוא תמך באופן ישיר במפגלת נעם שרצה בבחירות כסיעה בתוך הציונות הדתית, והכניסה את ח"כ אבי מעוז לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully