וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות חקירה מיוחד יוקם לצורך בדיקת החשדות נגד הרב טאו

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 23:07

בידי המשטרה תלונה אחת נגד טאו, אך אם יגיעו תלונות נוספות נגד הרב - ייתכן שהתיק יועבר לטיפול בלהב 433. נחמה תאנה, תושבת יו"ש בת 38, הגישה תלונה נגד רבה הרוחני של מפלגת נעם, בטענה כי תקף אותה מינית באופן ממושך: "כשניסיתי להשמיע את הקול שלי הוא איים עלי"

המתלוננת נגד הרב טאו: “לחצים גדולים מופעלים עליי ועל בני משפחתי”/מערכת וואלה!

בתום התייעצות עם הפרקליטות, המשטרה תקים צוות חקירה מיוחד לצורך בדיקת החשדות נגד הרב צבי טאו, רבה הרוחני של מפלגת נעם - כך נודע היום (ראשון) לוואלה. בשבוע שעבר נפתחה החקירה נגד הרב בעקבות תלונה שהגישה נחמה תאנה, בת 38 תושבת יהודה ושומרון, בגין תקיפה מינית שביצע בה הרב צבי טאו. בשלב זה, בידי המשטרה תלונה אחת נגד טאו ולכן התיק נחקר במחוז ש"י, אך אם יגיעו לידי המשטרה תלונות נוספות נגד טאו, ייתכן והתיק יועבר לטיפול בלהב 433.

במשטרת מחוז ש"י פתחו בחקירה בעקבות תלונה שהגישה נחמה תאנה, בת 38 תושבת אחד היישובים ביהודה ושומרון בגין תקיפה מינית שביצע בה הרב צבי טאו, רבה הרוחני של מפלגת נעם, ראש ישיבת הר המור בירושלים ומהמנהיגים הבולטים בציונות הדתית. על אף ההתיישנות של עבירות מסוג זה, בפרקליטות מחוז ירושלים אישרו למשטרה לפתוח בחקירה, ובהתאם להתפתחויות, ייתכן וטאו יוזמן לחקירה בהמשך.

יוסף, אחיה של נחמה אמר כי "התחושה שמלווה אותנו היא שמי שמדבר את האמת הכואבת - הוא לא שפוי". עוד העיד על אחותו כי היא אדם אוהב, טוב לב וישר באופן יוצא דופן. "יש עוד שש נשים נוספות שנפגעו מהרב. שתיים שדורית מכירה (עליהן סיפרה בראיון הערב לישראל רוזנר. עיתונאי המקור בערוץ 13), בנוסף, יש אישה שמכירה עוד שתי נפגעות נוספות ועוד 2 מטפלות שונות שכל אחת שיתפה כי היא מטפלת בנפגעת של הרב טאו". שרה, אחותה של נחמה הוסיפה ואמרה כי השתיקה היא מסוכנת. "לאורך כל השנים אנשים ידעו ושתקו", טענה. "מבקשים שתעזרו לנו לפרוץ את חומת ההשתקה".

הרב טאו 30 בינואר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"פגע בי מינית בתור קטינה". הרב צבי טאו/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

איילת, אחות של נחמה ביקשה לפנות לציבור שגדלה בו. "אנחנו עדיין משתייכים לאותן הקהילות", אמרה. "חשוב לנו מאוד להגיד שאין מאחורינו שום גוף. צריך להבין שמה שגרם לנו לפעול זה שאמנם הפגיעה התחילה לפני הרבה שנים - אבל היא ממשיכה גם היום ויש לה הרבה צורות של הקטנה. מה שמנסים בעצם לעשות זה להשתיק ולכן אנחנו מבקשים מכל הסיפור לדבר. לדבר עם הילדים שלכם לדבר עם השכנות לדבר עם החברות לתת להן לדבר - ולהקשיב".

איילת הוסיפה כי מאז הפרסום של הפוסט של נחמה הגיע אליהם כמות אדירה של מידע כואב. "הגיע אלינו מידע מילדות בכיתה ז' שעברו פגיעה מינית. הן לא ילכו למשטרה והתקשורת מחוץ לתחום. אם תלך לטיפול זה יהיה למוסדות תוך קהילתים. זה מעגל שאין לא מוצא. זה מאבק על המוגנות של כולנו".

עוד מסרה המשפחה, "לרב טאו אנחנו אומרים; לא נעצור ואם חלילה יקרה משהו למישהו מהמשפחה שלנו, גם אם זה ייראה טבעי העקבות מופנות אליך".

נחמה אמרה הערב כי לאחר שהגיעה למסור עדות נוספת בפרשה, זכתה להתעלמות מצד חוקרי תחנת חברון ורק לאחר שהתעקשה והתבצרה בתחנה, השוטרים גבו ממנה עדות. לאור התנהלות המשטרה והחשש מסחבת, המשפחה קראה להעביר את התיק מתחנת חברון לתחנה גדולה יותר.

"ברגע מסוים כאילו התעוררתי - ובעטתי בו"

דורית, אישה נוספת שהעידה שעברה פגיעה מינית מצד הרב טאו, סיפרה היום בכאן רשת ב על המקרה שהתרחש לכאורה בבית הרב לפני יותר מ-40 שנה. "בחמש דקות של סיפוק הוא הרס לי את כל החיים", אמרה. דורית החלה ללכת לשיעורים של הרב טאו לאחר שעלתה לארץ לבדה. בהמשך היא פיתחה קשר חברי עם אשתו הראשונה של הרב, חנה טאו. "הייתי בת בית שם. הרבנית אמרה לי 'איתך אני מרגישה כמו חברה'. ידעתי הרבה סודות שהיו בבית הזה. כשהרבנית נכנסה להריון המשכתי להביא לה מכתבים ולסדר את הבית".

"יום אחד הייתי במטבח וסידרתי כמה דברים", היא המשיכה. "פתאום הוא נכנס וסגר אחריו את הדלת. הוא הוריד לי את התחתונים, הוריד לעצמו מה שהוריד, וניסה לתפוס אותי. ברגע מסוים כאילו התעוררתי, קלטתי מה קורה ובעטתי בו. רצתי למרפסת שהייתה בקומת קרקע והצלתי לברוח. הגעתי הביתה ונשארתי קפואה במשך יומיים".

בפוסט בפייסבוק שפרסמה לפני כחודשיים כתבה תאנה: "לקח לי כמעט 30 שנה כדי להצליח לספר את האמת. פרסום הסיפור של חיים וולדר, והתגובה של הרב שמואל אליהו, ביחד עם עוד רעידות אדמה בחיים האישיים שלנו נתנו לי את האומץ לצאת עם האמת. אני יודעת כמה קטנים הסיכויים שהקול שלי יישמע, ובכל זאת, אחרי כל כך הרבה שנים של השתקה, אני בוחרת להשמיע אותו".

"הרב צבי טאו פגע בי מינית בתור קטינה. פגיעה ממושכת, שאין כרגע טעם לרדת אל כל סיפורי הזוועות. כשניסיתי להשמיע את הקול שלי הוא איים עלי, זה עוד לא הזמן והמקום לספר עדיין איך", המשיכה תאנה. "אני יודעת כמה הקול שלי חלש לעומת הקולות האחרים, אני יודעת כמה נשים בכל כך הרבה חזיתות נאבקות ומשלמות מחירים במלחמה על האמת. אבל זה הסיפור שלי, ואלה החיים שלי, והם אמת לאמיתה".

עוד כתבה תאנה כי היא בטוחה שהיא לא היחידה שנפגעה על ידי הרב. "עברתי בדיקת פוליגרף, פניתי למשטרה, צולמה כתבה שהייתה אמורה לעלות אתמול ומהכוח שאנשיו הפעילו היא עדיין לא פורסמה", כתבה. "אני מנסה להשמיע את הקול שלי גם במרחב הזה, בידיעה שבכל רגע גם כאן מסוגלים להשתיק אותי. אחרי כל השנים האלה, אני מנסה לשקם את חיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully