וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי גניבת הענק: צה"ל יעביר תחמושת מבסיסים שלא מאובטחים כראוי

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 16:05

בעקבות גניבת 70 אלף הכדורים מהבסיס ברמת הגולן בוצעה סדרת בדיקות וביקורות בבסיסים, שם חידדו את נהלי האבטחה. גורמים צבאיים: "זה יהיה עונש משמעותי אם יעבירו תחמושת ממקום למקום, זה יכביד על הכוחות שמתאמנים". בינתיים, התרחשו עוד שתי פריצות לבסיסי צה"ל

בווידאו: צה"ל קבע סופית - נשים ימשיכו ללחום בטנקים/דובר צה"ל

בפיקוד הצפון מזהירים - אמצעי לחימה ותחמושת יועברו מבסיסים שלא יעמדו ברף האבטחה המתבקש לבסיסים שכן. הצעד יגרור צורך לשנע תחמושת לאימונים ממקום למקום. זאת, בעקבות גניבת הענק של 70 אלף הכדורים מבסיס "צנובר" ברמת הגולן.

מפקד אוגדה 210, תא"ל ציון רצון, הזהיר את המפקדים ברמת הגולן כי על הבסיסים והמחנות לעמוד ברף המתבקש לאבטחתם. מפקדים מפיקוד הצפון סיפרו כי בעקבות גניבת הענק בוצעה סדרת בדיקות וביקורות בבסיסים, שם חידדו את נהלי האבטחה. בחלק מהמקרים הועברו הערות למפקדים.

חלק מהמפקדים העבירו ביקורת על הצעד החדש. "זה אולי יקל על נטל השמירה בבונקרים ובנשקיות, אבל ברור שזה יהיה עונש משמעותי אם יעבירו תחמושת אימונים ממקום למקום. הרי המטרה היא לקצר לוחות זמנים ולא להכביד על הכוחות שמתאמנים בשטחי האש", אמרו. עם זאת, קיבלו אותו בהבנה: "אם יש משמעת ברמה נמוכה ופרצות במעגלי האבטחה, זה מה שיקרה כי אין ברירה".

תפיסת כלי נשק מוברחים בגבול לבנון. צפון, דוברות משטרת ישראל
"משמעת ברמה נמוכה ופרצות במעגלי האבטחה". כלי נשק שהוברחו בגבול לבנון/דוברות משטרת ישראל, צפון

בצה"ל ובמשטרה הצבאית ממשיכים לחקור את פרשת הגניבה מהבסיס ברמת הגולן, ועד כה טרם שללו אפשרות שהפורצים קיבלו סיוע מבפנים. "יש לנו איום מבית", העריך קצין בכיר בצל התגברות החשדות, לפיהם חיילים העבירו מידע פנימי לסוחרי תחמושת ונשק. המשטרה הצבאית מתכוונת לפקוח עין, בדגש על יחידות המתניידות ברחבי הארץ, להגביר את הטיפול המשמעתי בתוך הבסיסים ולנקוט ביד קשה נקט חיילים שיסייעו לגניבות. לדברי גורמים צבאיים, בספטמבר האחרון נעצר אזרח עובד צה"ל שסחר בתחמושת.

צעד נוסף שנוקטים בצה"ל הוא תגבור אבטחת המחנות. בחודש הבא תגיע לפיקוד הצפון פלגת אבטחה, שהוכשרה על ידי המשטרה הצבאית. לוחמי הפלגה מיומנים בירי ובעלי סמכויות של שוטר צבאי. בשנה הבאה צפויה להגיע פלגה דומה גם לפיקוד הדרום, כדי לסייע בהגנה על המחנות מפני פריצות וגניבות.

חייל בודק תחמושת במהלך תרגיל צבאי ברמת הגולן. ינואר 2016. AP
חייל בודק תחמושת. ינואר 2016/AP

בינתיים, בזמן שבמערכת הביטחון ממשיכים לחקור את גניבת הענק, התרחשו עוד שתי פריצות לבסיסי צה"ל שנמצאות תחת חקירה. אתמול נפרץ אחד הבסיסים בעיר הבה"דים, וגם ממנו נגנב ציוד. מתחקיר ראשוני של המפקדים בשטח עלה כי אלמונים פרצו למתקן צבאי באמצעות טרקטורון ולאחר מכן באמצעות משאית עם מכלית. בבדיקה עלה כי נגנבו 12 אלף ליטר סולר.גורמי צבא מתחו ביקורת על המציאות הביטחונית באזור ועל בעיות בהרתעה שמאפשרות אירועים מסוג זה. מדובר צה"ל נמסר כי "הפריצה למתקן האנרגיה האזרחי של קריית ההדרכה (עיר הבה"דים) תיחקר על ידי משטרת ישראל".

הפריצה השנייה התרחשה אתמול בבסיס התובלה ביר נבאללה באזור ירושלים. בספירת מלאי שהתקיימה בבסיס התגלה כי נגנבו שני ארגזי כלים ומספר כבלי הנעה לכלי רכב. מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך סיור שגרתי שנערך בבסיס צבאי במרכז הארץ, התגלו סימני פריצה במכולת ציוד. לאחר סריקות מקיפות וספירות ציוד שנערכו, עלה כי מדובר בגניבה של ארגזי כלים וכבלי הנעה. לא נמצאו סימני חדירה לבסיס. הדיווח התקבל ונבחן במשטרה הצבאית החוקרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully