וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גניבת הנשק בגולן: חייל התריע על פעילות חשודה, שום דבר לא נבדק

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 19:10

מתחקיר ראשוני שנערך בפיקוד הצפון עלה כי הפורצים ניצלו "נקודת תורפה" באבטחת הבסיס וכך הצליחו לגנוב את התחמושת. עוד עלו פערים בתשתיות המחנה, ריבוי של התרעות שווא ומענה לא מספק במתחם אחסון התחמושת. מונתה ועדת מומחים שתבחן את הכשלים שנמצאו

פעילות לוחמי צה"ל ביהודה ושומרון/דובר צה"ל

מפקד פיקוד הצפון אורי גורדין ביקר הבוקר (ראשון) בבסיס צנובר באוגדה 210 ממנו נגנבו בסוף השבוע האחרון 70 אלף כדורים ו-70 רימוני מטול. במהלך הביקור הוצג לאלוף גורדין תחקיר ראשוני ממנו עלה כי הפורצים ניצלו "נקודת תורפה" באבטחת הבסיס וכך הצליחו לגנוב את התחמושת. את הבסיס מאבטחים גדודים וחטיבות שמתאמנים בשטחי האש של רמת הגולן ונראה כי הכשל מצוי באבטחת המקום בעת תחלופת היחידות. בהמשך לתחקיר ובעקבות ממצאיו, מפקד פיקוד הצפון ישקול את העברת אמצעי הלחימה והתחמושת מהבסיס.

עוד עלה מהתחקיר כי ישישנם פערים בתשתית האבטחה במחנה, ריבוי של התרעות שווא ומענה לא מספק במתחם אחסון התחמושת. בסיכום התחקיר הנחה מפקד הפיקוד על מספר צעדים מיידים, בהם תרגולי אבטחה בכלל היחידות בפיקוד הצפון וקיום הערכת מצב ייעודית נוספת בנושא הגנת מחנות. ממצאי התחקיר יוצגו למפקד הפיקוד בתוך כחודש.

במהלך השנתיים האחרונות הושקעו כ-50 מיליון שקלים באבטחת מחנות צה"ל בהם יש מצבורי נשק ונשקיות. האלוף גורדין מינה ועדת מומחים לבחון את הכשלים המבצעיים במבחנה ולדברי גורמים בפיקוד - על הפרק הדחת מפקדים שתעשה בהתאם לפערים שיימצאו. מנתונים שהוצגו לרמטכ"ל אביב כוכבי בשנה האחרונה הועברו 15 התרעות מודיעיניות על כוונות של גורמים לפרוץ לבסיסי צה"ל ולגנוב תחמושת ואמצעי לחימה. ההתרעות התקבלו בסיוע משטרת ישראל והשב"כ.

תפיסת כלי נשק מוברחים בגבול לבנון. צפון, דוברות משטרת ישראל
תפיסת כלי נשק מוברחים בגבול לבנון/דוברות משטרת ישראל, צפון

בצה"ל מתכננים ביקורות פתע בבסיסים בעלי פוטנציאל לפריצות. זאת, במקביל ל-430 ביקורות שנערכו במחנות צה"ל בשנה האחרונה שנערכו על ידי מערך המילואים של הגנת המחנות ומפקדים בשירות סדיר. כמו כן, בחיל המשטרה הצבאית הוקמה פלוגה של לוחמים בעלי סמכות של שוטר צבאי שתחל לפעול בדצמבר בפיקוד הצפון ותתגבר את האבטחה. פלגה נוספת צפויה לפעול במרחב הדרום לאחר שתסיים הכשרה במרץ 2023.

בד בבד, במסגרת פרויקט "עין צפויה" הושלם באופן סופי תהליך המיגון של 90% מהנשקיות במחנות צה"ל. כמו כן, נרכשו כ-50 מבני נשקיה ניידים בעלי מיגון טכנולוגי מתקדם - וכמחציתן כבר נופקו ליחידות הרלוונטיות. הנשקיות הניידות בעלות שלוש דלתות כדי למנוע גניבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully