וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI פתח בחקירה פלילית סביב מותה של העיתונאית שירין אבו-עאקלה

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 23:28

משרד המשפטים האמריקני עדכן את מקבילו הישראלי בדבר פתיחת החקירה, שהינה חריגה ביותר - ואולי אף חסרת תקדים. היא עשויה להוביל לדרישה אמריקנית לחקירת החיילים שהיו מעורבים בתקרית, דבר שישראל לא תוכל להסכים לו. גנץ: "לא נשתף פעולה עם חקירה חיצונית"

בווידאו: תיעוד ממצלמות הגוף של לוחמי צה"ל ממחנה הפליטים ג'נין ביום נהרגה העיתונאית שירין אבו-עאקלה/צילום: דו"צ

משרד המשפטים האמריקני עדכן לאחרונה את משרד המשפטים הישראלי כי הבולשת הפדרלית, ה-FBI, פתחה בחקירה פלילית סביב מותה של העיתונאית הפלסטינית-אמריקנית שירין אבו-עאקלה שנהרגה במהלך מבצע של צה"ל בג'נין בחודש מאי, כך לפי שלושה מקורות שמעורים בנושא.

שירין אבו עאקלה. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
אזרחית פלסטינית-אמריקנית. אבו עאקלה/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

למה זה חשוב

חקירה פלילית של ה-FBI לגבי פעילות של צה"ל בגדה המערבית הינה אירוע חריג ביותר ואולי אף חסר תקדים. חקירה של ה-FBI עשויה להוביל לבקשה אמריקנית לחקור את החיילים שהיו מעורבים בתקרית, דבר שישראל לא תוכל להסכים לו.

עוד בוואלה!

תחקיר צה"ל קובע: סבירות גבוהה שלוחם צה"ל ירה והרג את שירין אבו עאקלה

לכתבה המלאה
מעצרים של צה"ל בג'נין 28 בספטמבר 2022. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בג'נין/דובר צה"ל

במוקד החדשות

על החלטת ה-FBI לפתוח בחקירה פלילית של המקרה דווח לראשונה בערוץ 14. שלושה מקורות שמעורים בנושא ושוחחו עם וואלה! אישרו כי הממשל האמריקני עידכן את ישראל לאחרונה על ההחלטה לפתוח בחקירה בפרשה.

תזכורת

שירין אבו עאקלה נהרגה במהלך מבצע של צה"ל בעיר ג'נין שבגדה המערבית בחודש מאי האחרון. שורה של תחקירים של כלי תקשורת בינלאומיים קבעו כי היא נהרגה מירי של חיילי צה"ל.

תחקיר שבוצע ע"י המתאם הביטחוני האמריקני הגנרל מייק פנזל וכלל גם בדיקה בליסטית של הקליע שהוצא מגופה קבע כי לא ניתן לדעת בוודאות מאיזה נשק נורתה אבו עאקלה.

המתאם הביטחוני האמריקני קבע כי בסבירות גבוהה אבו עאקלה נורתה ע"י חיילי צה"ל, אך הבהיר כי הירי היה בשגגה ולא היה מכוון.

התחקיר הצה"לי שמסקנותיו פורסמו בחודש ספטמבר קבעה כי אבו עאקלה נהרגה ככל הנראה מירי בשוגג של לוחם צה"ל. המסקנות פורסמו לאחר חודשים ארוכים בהם התנערה ישראל מכל אחריות לאירוע.

בסוף ספטמבר חתמו למעלה מ-20 סנאטורים דמוקרטים על מכתב לשר החוץ בלינקן ובו דחו את מסקנות התחקיר הצה"לי ואת מסקנות התחקיר של המתאם הביטחוני האמריקני וקראו לפתוח בחקירה עצמאית של ה-FBI.

מה הם אומרים

דוברת מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמרה כי בכל הנוגע לנושאי אכיפת חוק יש לפנות למשרד המשפטים האמריקני.

"מחשבותינו עם משפחת אבו עאקלה שמתאבלת על האובדן הגדול. שירין לא היתה רק אזרחית אמריקנית אלא היתה עיתונאית אמיצה שזכתה לכבוד רב בכל העולם על עבודתה העיתונאית", אמר הדוברת מטען המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן.

שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה: "ההחלטה של משרד המשפטים האמריקאי לחקור את מותה המצער של שירין אבו עאקלה היא טעות קשה. צה"ל ביצע חקירה עצמאית ומקצועית, שהוצגה לאמריקאים ששותפו בפרטים. הבהרתי לנציגי האמריקאים שאנו עומדים מאחורי חיילי צה"ל, שלא נשתף פעולה עם אף חקירה חיצונית, ולא נאפשר התערבות בענייניה הפנימיים של ישראל."

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון סירב להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully