וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נס גלוי": שתי ישראליות תועדו ליד המחבלת בטורקיה - רגע לפני הפיגוע

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 11:29

שתי תושבות אשדוד ניצלו מהפיגוע הקטלני באיסטנבול. בתיעוד של המחבלת הן נראות צועדות לידה. לדברי אחת מהן, הן נכנסו לחנות וכשיצאו אירע הפיגוע: "שמענו פיצוץ והייתה אש גדולה". משרד החוץ: לא היו נפגעים ישראלים באירוע. עד כה נעצרו 22 חשודים

בווידאו: נטלי סוויסה ניצלה מפיגוע באיסטנבול טורקיה/אבי רוקח

שתי צעירות תושבות אשדוד ניצלו מהפיגוע באיסטנבול רגע לפני שאירע הפיצוץ. בתיעוד של המחבלת כמה דקות לפני שהניחה את התיק עם מטען החבלה ניתן לראות גם שתי הישראליות, אור אטדגי ונטלי סויסה, הולכות לצדה. הן עצרו ליד חנות, המפגעת עברה אותן, כשלפתע אירוע הפיצוץ.

"אני וגיסתי אור טיילנו בכיכר, נכנסו שם לחנות וכשיצאנו ממנה שמענו פיצוץ, והייתה אש גדולה", סיפרה נטלי סויסה בשיחה עם וואלה. "כולם התחילו לצעוק ולרוץ, זה היה 20 מטר מאיתנו. כשהגענו למלון ראינו שהמחבלת הייתה ממש לידנו, ממש צמודה אלינו. היה לנו נס גדול, זה היה מטורף".

"ראינו אותן צועדות ליד המחבלת בטלוויזיה הטורקית - זה ממש נס גלוי", אמר בעלה של אור, הצלם לירון אטדגי, ל"אשדוד נט". השתיים כבר נמצאות בדרכן ארצה אחרי מבצע חילוץ מהיר. אטדגי הוסיף לתאר את האירוע וסיפר: "הן היו בטיול איזה 10 נשים, וביום האחרון התפצלו לקניות. אשתי ואחותי הלכו בכיכר המרכזית ליד המחבלת מבלי לדעת בכלל. הן נעצרו לכמה רגעים בחנות, היא עקפה אותן ואיך שהן יצאו היה פיצוץ אדיר מולן, משהו כמו 50 מטר מהן".

מעצר אחלאם אל-בשיר, הניחה את המטען לפיגוע ברחוב אסתקלאל, כיכר טקסים, איסטנבול טורקיה,. משטרת איסטנבול, צילום מסך
החשודה בפיגוע. אחלאם אל-בשיר/צילום מסך, משטרת איסטנבול

תיעוד מעצר המחבלת

המחבלת החשודה בפיגוע בלב איסטנבול 13 בנובמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
אור אטדגי ונטלי סויסה הולכות לצד המחבלת. תיעוד ממצלמות אבטחה/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"היה הרס מטורף. הן רצו אחורה בלי אבחנה, נכנסו למלון בבכי ורעידות. הן ראו את עצמן בתקשורת ליד המחבלת ונכנסו להתקף חרדה", המשיך אטדגי. במקביל, אטדגי החל בניסיונות להשיב את אשתו ואחותו ארצה. "כל הכבישים נסגרו, הקונסוליה והשגרירות לא הצליחו להגיע לשם. אמא שלי, דבורה, לוקחת קבוצות לניתוחי שיניים ואסתטיקה בטורקיה, היא עובדת עם בתי חולים, והיא הצליחה לשלוח להן הסעה שתיקח אותן לשדה התעופה", סיפר.

שמונה בני אדם נהרגו אתמול (ראשון) ו-81 נפגעו בפיצוץ עז בשדרות איסתיקלאל בכיכר טקסים באיסטנבול. עד כה נעצרו 46 חשודים במעורבות באירוע, ביניהם חשודה בהנחת המטען. לדברי המשטרה באיסטנבול, האישה העצורה - אחלאם אל-בשיר - היא סורית שאומנה על ידי לוחמים כורדים. היא נכנסה לטורקיה ככל הנראה דרך סוריה. מחקירה ראשונית של הפיגוע עלה כי אישה לבושה בבגדים מסורתיים שחורים הניחה תיק עם מטען נפץ על ספסל - דקות לפני הפיצוץ.

גורם ביטחוני מסר כי ההמלצה לישראלים בעיר - להישאר במלון. "החקירה של הפיגוע בטורקיה נמצאת בעיצומה, כוחות הביטחון הטורקים עושים את המאמצים למצוא את המפגעים", אמר. "לישראלים שנמצאים באיסטנבול - ההמלצה היא כרגע להישאר במלון עד שהדברים מתבהרים ולהקשיב להמלצות ולהנחיות של גורמי הביטחון הטורקים. אנחנו מחדדים שאזהרת המסע לטורקיה מוגדרת ברמה 3, שזו רמה בינונית, וכנגזרת של זה מומלץ להימנע מנסיעות שאינן חיוניות".

אור איפרגן ונטלי סוויסה, הלכו ברחוב ליד המחבלת שהניחה את המטען ברחוב איסתיקלאל, כיכר טקסים, איסטנבול, טורקיה 14 בנובמבר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
אור אטדגי ונטלי סויסה שתועדו ליד המחבלת/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

התקרית אירעה בשעה 16:20 שעון מקומי, אמר מושל איסטנבול אלי ירליקאיה. על פי רשת RTUK הממלכתית, הוטל צו איסור פרסום על התקרית והשידור מהזירה הופסק. כמו כן, חקירה נפתחה בחשד לפיגוע טרור על ידי משרד התובע הציבורי של איסטנבול. המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ והקונסוליה הישראלית באיסטנבול בדקה ומצאה כי לא היו ישראלים מעורבים באירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully